Najczęściej wyszukiwane używane w OtoMoto - otwierające (2)

Polacy mają jasno określone upodobania motoryzacyjne – podobają im się samochody niemieckie i właśnie takie królują w rankingach wyszukiwań na portalach aukcyjnych. Oto 10 najczęściej wyszukiwanych aut z drugiej ręki według rankingu serwisu OtoMoto.

O tym, że polscy kierowcy uwielbiają samochody niemieckie, wiadomo nie od dziś. Najnowszy raport jednego z największych serwisów aukcyjnych – OtoMoto – tylko potwierdza tą teorię. Polacy poszukujący używanego auta za 20-30 tys. zł wcale nie skupiają się na jak najmłodszych samochodach miejskich, a obierają cel na starszego i mocniejszego reprezentanta klasy średniej lub kompaktowej. Oczywiście, najlepiej z logiem niemieckiego producenta.

Raporty OtoMoto powstają w oparciu o liczbę odsłon poszczególnych modeli aut. Analitycy po zebraniu danych typują najczęściej wyszukiwane samochody w serwisie. Ranking jest o tyle rzetelny, że na jego wyniki nie wpływają żadne reklamy, a co najwyżej promowanie ogłoszeń przez wystawiających (takowe są częściej wyświetlane i specjalnie oznaczone). Biorąc pod uwagę intencję osoby wyszukującej dane auto – a przeważnie jest nią chęć kupna – można zbadać preferencje Polaków na motoryzacyjnym rynku wtórnym.

Jakich samochodów szukali Polacy według OtoMoto w 2018 roku?

Najczęściej wyszukiwanym typem nadwozia został sedan (21,3 %), potem kombi (18,1%) i SUV (16,3%). Wysoką popularnością cieszą się również kompakty (14,4%) i samochody miejskie (13%). Polacy zdecydowanie preferują manualną skrzynię biegów (69,4% wobec 30,6% dla „automatów) i auta pochodzące z Niemiec (59,1%, z innych krajów pochodzi 1-8% wyszukiwanych samochodów). Najwięcej klikanych ogłoszeń dotyczy pojazdów z rocznika 2008 (7,2%), na podobnym poziomie (powyżej 6%) utrzymują się z kolei roczniki 2005-2010.

Choć w salonach największym zainteresowaniem cieszą się popularne samochody kompaktowe, chętni na zakup auta z drugiej ręki często „celują” w marki premium. Największe pożądanie u Polaków budzi BMW serii 3 i Audi A4, a także ich więksi odpowiednicy – BMW serii 5 i Audi A6. Pomiędzy nimi znalazł się Volkswagen Golf, na od 6. do 9. miejsca – Opel Astra, Volkswagen Passat, Skoda Octavia i Audi A3. Jedynym przedstawicielem marki innej niż niemiecka został Ford Focus, który uplasował się na 10. pozycji.

Ranking najczęściej wyszukiwanych samochodów w serwisie OtoMoto w 2018 roku

Poza prestiżem, niemieckie modele premium kuszą przede wszystkim doskonałą jakością wykonania, solidnym zabezpieczeniem przed korozją i, przeważnie, mocnymi silnikami. I tu pojawia się pytanie: czy moc idzie w parze z niezawodnością? Czasami niekoniecznie. Jaki silnik wobec tego wybrać w używanym BMW, Audi lub Volkswagenie? Wyjaśnimy to, omawiając po kolei 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów w serwisie OtoMoto.

10. Ford Focus II

Lata produkcji: 2004-2010
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2008):  od 10 tys. zł 

Ford Focus II 08

Ford Focus ma wiele zalet. Świetnie się prowadzi, jest przestronny w każdej wersji nadwoziowej (oferowano aż 5: hatchbacka 3d i 5d, sedana, kombi i kabrioleta), nieźle wypada pod kątem wykończenia i w zasadzie trudno jednoznacznie odradzić w nim jakikolwiek silnik. Gama benzynowa obejmuje głownie jednostki wolnossące (poza ST/RS z 2,5-litrowym turbo „pożyczonym” od Volvo). Jeśli komuś nie przeszkadzają przeciętne osiągi, względnie wysokie spalanie i ryzyko zużywania oleju, nie powinien się zawieść. Mechaniczna regulacja luzu zaworowego utrudnia montaż instalacji gazowej.

Zobacz opinie o używanym Fordzie Focusie trzeciej generacji (2010-2018)

Ford Focus II – wymiary
Dł./szer./wys.434-447/184/150 cm
Rozstaw osi264 cm
Pojemność bagażnikahtb 385-1247 l, kmb 482-1525 l, sed 465 l, cab 250-535 l

Mimo wszystko warto zainteresować się używanym Focusem z silnikiem Diesla. Wysokoprężne jednostki 1.6 TDCi i 2.0 TDCi pochodzą od PSA i są bardzo przewidywalne pod kątem wydatków – najprawdopodobniej ograniczą się one do wymiany sprzęgła i koła dwumasowego po 200 tys. km. Sporym wzięciem cieszy się również fordowski 1.8 TDCi bez filtra cząstek stałych, chociaż w nim zastosowano niezbyt trwały układ wtryskowy. Poza tym 15-letni już Focus koroduje, także od spodu. Pojawiają się w związku z tym problemy z okresową wymianą części zawieszenia.

Ford Focus II – silniki benzynowe

Silnik1.4 16V1.6 16V1.8 16V2.0 16V2.5 (ST)
Pojemność1388 cm³1596 cm³1798 cm³1988 cm³2521 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.turbo benz.
Maks. moc80 KM101 KM125 KM145 KM226 KM
Maks. moment124 Nm150 Nm165 Nm185 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,1 s11,9 s10,3 s9,2 s6,8 s
Prędkość maks.164 km/h180 km/h198 km/h206 km/h241 km/h
Śr. zużycie paliwa6,6 l/100 km6,7 l/100 km7,0 l/100 km7,1 l/100 km10,0 l/100 km

Ford Focus II – silniki Diesla

Silnik1.6 TDCi1.6 TDCi1.8 TDCi2.0 TDCi
Pojemność1560 cm³1560 cm³1753 cm³1997 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM109 KM115 KM136 KM
Maks. moment215 Nm240 Nm280 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,7 s10,9 s10,8 s9,3 s
Prędkość maks.179 km/h188 km/h190 km/h203 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,5 l/100 km5,2 l/100 km5,8 l/100 km

9. Skoda Octavia III

Lata produkcji: od 2013 r.
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2014):  od 29 tys. zł 

Skoda Octavia III 08

Firmy poszukujące samochodu do flot bardzo często decydują się własnie na Skodę Octavię. Niedawny lifting modelu spowodował jeszcze większy zalew ofert samochodów w podstawowych konfiguracjach wyposażenia, ale też i spadek cen: Octavię trzeciej generacji można mieć już za 30 tys. zł, z tym że lepiej dołożyć do ciekawszej specyfikacji, którą później łatwiej sprzedamy. Wbrew wielu obawom, bazowe silniki TSI – 1.2 i poliftowy 1.0 – sprawują się całkiem nieźle. Liczne modernizacje mocniejszych jednostek, czyli 1.4, 1.8 i 2.0 TSI przyniosły zamierzony skutek w postaci mniejszej awaryjności, ale nadal istnieje ryzyko, że będą spalać olej (świadczy o tym okopcona końcówka układu wydechowego).

Skoda Octavia III – wymiary
Dł./szer./wys.466/181/147 cm
Rozstaw osi269 cm
Pojemność bagażnikaltb 590-1580, kmb 610-1740 l

Zobacz opinie o używanej Skodzie Octavii II (2004-2013)

Awaryjność diesli zależy, rzecz jasna, od tysięcy przejechanych kilometrów. Bazowy 1.6 TDI uchodzi za udaną jednostkę, lecz przy ogromnych przebiegach, jakie mają za sobą poflotowe Octavie, należy przygotować się na regenerację turbosprężarki lub wymianę paska rozrządu. Skoda wykorzystywała w tym modelu dwa rodzaje skrzyni DSG: 6-biegową DQ250 i 7-biegową DQ200. Za trwalszą uchodzi ta pierwsza, niemniej powyżej 250 tys. km remontu może już wymagać mechatronika sterująca skrzynią.

Skoda Octavia III – silniki benzynowe

Silnik1.2 TSI1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI (RS)
Pojemność1197 cm³1395 cm³1798 cm³1984 cm³
Paliwoturbo benz.turbo benz.turbo benz.turbo benz.
Maks. moc105 KM140 KM180 KM220 KM
Maks. moment175 Nm250 Nm250 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s8,4 s7,3 s6,8 s
Prędkość maks.196 km/h215 km/h231 km/h248 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km5,3 l/100 km6,1 l/100 km6,2 l/100 km

Skoda Octavia III – silniki Diesla

Silnik1.6 TDI CR1.6 TDI CR2.0 TDI CR2.0 TDI CR (RS)
Pojemność1598 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM105 KM150 KM184 KM
Maks. moment230 Nm250 Nm320 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,2 s10,8 s8,5 s8,1 s
Prędkość maks.186 km/h194 km/h218 km/h232 km/h
Śr. zużycie paliwa4,1 l/100 km3,8 l/100 km4,1 l/100 km4,6 l/100 km

8. Audi A3 II (8P)

Lata produkcji: 2003-2012
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2004):  od 9 tys. zł 

AUDI A3 8P FL 2.0TDI 6MT PO299JA 09-2008

Wizualnie druga generacja Audi A3 zdążyła się zestarzeć, ale upływających lat i przejechanych kilometrów nie widać we wnętrzu, które zmontowano bardzo solidnie z użyciem dobrych materiałów. Nadwozie A3 nie koroduje i w wersji 5-drzwiowej (Sportback) okazuje się praktyczne. To jeden z niewielu przypadków, gdzie utrzymującą się popularnością cieszą się również samochody 3-drzwiowe.

Audi A3 II (8P) – wymiary
Dł./szer./wys.421-429/177/142-143 cm
Rozstaw osi258 cm
Pojemność bagażnikahtb 350-1100 l, cab 260-675 l

Niestety, próżno szukać tylu pozytywnych aspektów, patrząc na gamę silnikową obejmującą zużywające olej silniki benzynowe TFSI i słynące z awarii turbodiesle 2.0 TDI PD (pękające głowice, zużyte pompowtryskiwacze). Na szczęście w 2008 roku producent zastąpił je zmodernizowanymi jednostkami z wtryskiem common rail i te wersje są już godne polecenia. Podobnie zresztą słabsze diesle, czyli 1.6 TDI. Jeśli 1.9 TDI, to z kodem BKC lub BJB. Chętni na benzynowe A3 mają dwa wyjścia: kupić egzemplarz z TFSI i pilnować poziomu oleju, albo zaakceptować słabe osiągi wolnossącego 1.6 8V (nadaje się do założenia LPG).

Audi A3 II (8P) – silniki benzynowe

Silnik1.4 TFSI1.6 8V1.6 FSI1.8 TFSI2.0 TFSI
Pojemność1390 cm³1595 cm³1598 cm³1798 cm³1984 cm³
Paliwoturbo benz.benz.benz.turbo benz.turbo benz.
Maks. moc125 KM102 KM115 KM160 KM265 KM
Maks. moment200 Nm148 Nm155 Nm250 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s11,9 s10,9 s7,6 s5,7 s
Prędkość maks.203 km/h185 km/h196 km/h222 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,0 l/100 km7,0 l/100 km6,5 l/100 km6,7 l/100 km9,1 l/100 km

Audi A3 II (8P) – silniki Diesla

Silnik1.6 TDI1.9 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 cm³1896 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment230 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s11,4 s9,5 s8,2 s
Prędkość maks.180 km/h187 km/h207 km/h222 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km5,0 l/100 km5,5 l/100 km5,7 l/100 km

7. Volkswagen Passat B6

Lata produkcji: 2005-2010
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2006):  od 10 tys. zł 

Volkswagen Passat B6 08

Używane Passaty B6 tanieją o wiele szybciej niż inne modele Volkswagena. Nic dziwnego – trudno go chwalić zarówno od strony mechanicznej, jak i estetycznej (nawet bezwypadkowe egzemplarze już od dawna noszą na sobie pierwsze ogniska korozji). Właściciele skarżą się na na liczne awarie elektroniki, m.in. elektronicznego hamulca postojowego i elektrycznej blokady kierownicy. Silniki? W większości te same co w opisanym wcześniej Audi A3, z tym że koncern VAG w benzynowych Volkswagenach z turbo stosuje określenie TSI (w Audi – TFSI). Wyjątek: 2.0 TFSI, którego w 2008 r. zastąpił 2.0 TSI (oba o mocy 200 KM). Koszty utrzymania tego modelu zwiększają w większości już wyeksploatowane skrzynie DSG.

Volkswagen Passat B6 – wymiary
Dł./szer./wys.477-478/182/147 cm
Rozstaw osi271 cm
Pojemność bagażnikased 565 l, kmb 603-1731 l

Zalety Passata B6? Bogata oferta wersji nadwoziowych (sedan kombi, usportowiony CC), łatwy dostęp do części i prostsze przednie zawieszenie niż w Passacie B5 – tutaj zastosowano kolumny McPhersona zamiast konstrukcji wielowahaczowej.

Przeczytaj także: historia Volkswagena Passata

Volkswagen Passat B6 – silniki benzynowe

Silnik1.4 TSI1.6 8V1.6 FSI1.8 TSI2.0 TSI
Pojemność1390 cm³1595 cm³1598 cm³1798 cm³1984 cm³
Paliwoturbo benz.benz.benz.turbo benz.turbo benz.
Maks. moc122 KM102 KM115 KM160 KM200 KM
Maks. moment200 Nm148 Nm155 Nm250 Nm280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s12,4 s11,4 s8,6 s7,6 s
Prędkość maks.203 km/h190 km/h200 km/h220 km/h235 km/h
Śr. zużycie paliwa6,6 l/100 km7,7 l/100 km7,2 l/100 km7,6 l/100 km8,1 l/100 km

Volkswagen Passat B6 – silniki Diesla

Silnik1.6 TDI1.9 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 cm³1896 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc105 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment250 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,4 s12,1 s9,8 s8,8 s
Prędkość maks.193 km/h188 km/h209 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km5,6 l/100 km5,8 l/100 km6,0 l/100 km

6. Opel Astra III (H)

Lata produkcji: 2004-2014
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2005):  od 6 tys. zł 

Opel Astra III 08

Popularność Opla Astry III wśród osób rozglądających się za używanym samochodem wynika z nieskomplikowanej i powszechnie znanej konstrukcji, dobrych silników i szerokiej palety wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d, sedan, kombi, coupe-cabrio). Docenia się również ocynkowane nadwozie, które koroduje tylko w minimalnym stopniu. Polecamy zakup Astry kombi: ma największy bagażnik i więcej miejsca z tyłu z uwagi na wydłużony o 8 cm rozstaw osi. Po wprowadzeniu następcy samochód pozostał jeszcze przez 5 lat w produkcji pod nazwą Astra Classic. Co ciekawe, odbywała się ona w Gliwicach (przez cały okres produkcji wytwarzano tam tylko sedana).

Opel Astra III – wymiary
Dł./szer./wys.425-451/175/142-150 cm
Rozstaw osi262-270 cm
Pojemność bagażnikahtb 380-1300 l, kmb 500-1590 l), sed 490 l, cc 205-440 l

Szeroką gamę silników Astry H reprezentują wolnossące jednostki benzynowe oraz turbodoładowane 1.6 i 2.0 (nawet 240 KM w Astrze OPC). Jeśli planujemy założyć instalację gazową, wybierzmy auta wyprodukowane przez 2008 rokiem: Opel zrezygnował wtedy z hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego. Niektóre silniki (1.4 i 1.6) oferowano nawet z fabrycznym LPG. Diesel? Najlepiej 1.9 CDTI (konstrukcja Fiata), bo zapewnia więcej niż dobre osiągi i nie wypada gorzej od innych, jeśli weźmiemy pod uwagę awaryjność (zapychają się EGR-y, zużywa dwumasowe koło zamachowe). Więcej o silnikach Opla Astry III napisaliśmy już w opiniach o tym samochodzie.

Opel Astra III – silniki benzynowe

Silnik1.41.61.6 T1.82.0 T
Pojemność1364 cm³1598 cm³1598 cm³1796 cm³1998 cm³
Paliwobenz.benz.turbo benz.benz.turbo benz.
Maks. moc90 KM105 KM180 KM140 KM200 KM
Maks. moment125 Nm150 Nm230 Nm175 Nm262 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,7 s13,3 s8,3 s10,2 s8,2 s
Prędkość maks.178 km/h185 km/h221 km/h208 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa6,3 l/100 km6,6 l/100 km7,7 l/100 km7,5 l/100 km9,3 l/100 km

Opel Astra III – silniki Diesla

Silnik1.3 CDTI1.7 CDTI1.9 CDTI1.9 CDTI
Pojemność1248 cm³1686 cm³1910 cm³1910 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM80 KM120 KM150 KM
Maks. moment200 Nm170 Nm280 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,7 s15,0 s10,5 s8,9 s
Prędkość maks.172 km/h168 km/h194 km/h208 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km4,9 l/100 km6,0 l/100 km5,9 l/100 km

5. Audi A6 (C6)

Lata produkcji: 2004-2011
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2005):  od 17 tys. zł 

AUDI A6 C6 FL Avant 3.0TDI V6 240KM 6AT Tiptronic Quattro PO014JW 01-2009

Nic dziwnego, że Audi A6 (C6) wciąż budzi zainteresowanie. To samochód bardzo wygodny, nie starzejący się i imponujący jakością wykonania wnętrza, po którym nie widać najczęściej ogromnego przebiegu. Co ciekawe, jego awaryjność nie wypada najgorzej. Kto nie chce mieć problemów, niech unika A6 z bazowym dieslem 2.0 TDI (PD, potem CR) i aut z bezstopniową skrzynią Multitronic. Z rezerwą podchodźmy do 3.0 V6 TDI sprzed liftingu (do 2008 r.), bo w nich zawodzi układ common rail i wyciąga się łańcuch rozrządu. Polecamy rzadkie, ale trwałe jednostki benzynowe V6 (2.4, 2.8, 3.2) i 4.2 V8.

Opinie o używanym Audi A6 (C6)

Audi A6 (C6) – wymiary
Dł./szer./wys.493/186/146 cm
Rozstaw osi285 cm
Pojemność bagażnikased 555 l, kmb 565-1660 l

Wysoki tunel pogarszający komfort jazdy pasażera jadącego pośrodku kanapy przypomina o tym, że samochód występował z napędem quattro (w mocniejszych odmianach). Rekordowo wielkie bagażniki zadowolą osoby pragnące połączyć prestiż Audi z potrzebami rodziny. Niestety, A6 C6 ma już swoje lata i zaczyna rdzewieć o okolicach tylnej klapy. Nie liczmy też, że przy przebiegach, jakie one pokonują, nie trzeba będzie wymienić czegoś w zawieszeniu.

Audi A6 (C6) – silniki benzynowe

Silnik2.0 TFSI2.4 V62.8 FSI3.2 FSI4.2 FSI
Pojemność1984 cm³2393 cm³2773 cm³3123 cm³4163 cm³
Paliwoturbo benz.benz.benz.benz.benz.
Maks. moc170 KM177 KM190 KM255 KM350 KM
Maks. moment280 Nm230 Nm280 Nm330 Nm440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s9,2 s8,2 s7,0 s5,9 s
Prędkość maks.228 km/h236 km/h238 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa7,5 l/100 km9,7 l/100 km8,2 l/100 km9,7 l/100 km10,2 l/100 km

Audi A6 (C6) – silniki Diesla

Silnik2.0 TDI PD2.0 TDI CR2.7 TDI3.0 TDI3.0 TDI
Pojemność1968 cm³1968 cm³2698 cm³2967 cm³2967 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc140 KM170 KM180 KM225 KM240 KM
Maks. moment320 Nm350 Nm380 Nm450 Nm500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s8,9 s8,9 s7,3 s6,6 s
Prędkość maks.208 km/h228 km/h228 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,3 l/100 km5,9 l/100 km7,0 l/100 km7,2 l/100 km7,1 l/100 km

4. BMW serii 5 (E60/E61)

Lata produkcji: 2003-2010
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2004):  od 17 tys. zł 

BMW serii 5 E60 08

Używane BMW serii 5 E60 i E61 (kombi – Touring) są w zasięgu finansowym coraz szerszej grupy odbiorców, lecz nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile w tym samochodzie może się zepsuć. Wiele zależy od tego, w jakim stopniu o auto dbał poprzedni właściciel. Rozsądek podpowiada, by nie szukać na siłę auta z napędem na 4 koła (xDrive) i dołożyć trochę do BMW z 6-cylindrowym silnikiem (zasilanie – obojętnie), choć niektóre z nich mają swoje przypadłości, np. wtryskiwacze w jednostkach N53 lub spalanie oleju w M54. 4-cylindrowe diesle 2.0 cieszą się dużym zainteresowaniem, ale w nowszych (N47) rozciąga się łańcuch rozrządu.

Przeczytaj także: przewodnik po silnikach benzynowych i dieslach BMW

BMW serii 5 (E60/E61) – wymiary
Dł./szer./wys.484/185/150 cm
Rozstaw osi288 cm
Pojemność bagażnikased 520 l, kmb 500-1560 l

Niektóre elementy nadwozia BMW E60/E61 wykonano z aluminium, które pokrywano farbą o grubości 180 μm. W kombi opcjonalnie stosowano pneumatyczną regulację tylnej osi: najczęściej wymieniane elementy do kompresor i miechy. To tylko część elementów, które potencjalnie mogą mocno wywindować koszty napraw tego samochodu. Pamiętajmy o tym podczas przeglądania najtańszych ofert, ewentualnie dysponujmy przynajmniej kilkoma tysiącami złotych na doprowadzenie BMW do porządku.

BMW serii 5 (E60/E61) – silniki benzynowe

Silnik520i525i525i545i
Pojemność1995 cm³2494 cm³2497 cm³4398 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.
Maks. moc170 KM192 KM218 KM333 KM
Maks. moment210 Nm245 Nm250 Nm450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s7,9 s7,5 s5,8 s
Prędkość maks.224 km/h238 km/h245 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km9,4 l/100 km8,5 l/100 km10,9 l/100 km

BMW serii 5 (E60/E61) – silniki Diesla

Silnik520d525d530d535d
Pojemność1995 cm³2993 cm³2993 cm³2993 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc177 KM197 KM218 KM272 KM
Maks. moment350 Nm400 Nm500 Nm560 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s7,6 s7,1 s6,5 s
Prędkość maks.231 km/h237 km/h245 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km6,2 l/100 km6,9 l/100 km6,7 l/100 km

Opinie o używanym BMW serii 5 F10 (2010-2017)

3. Volkswagen Golf VI

Lata produkcji: 2008-2012
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2009):  od 19 tys. zł 

Volkswagen Golf VI 03

Na pierwszy rzut oka Volkswagen Golf VI wygląda jak zmodernizowana „Piątka”. Tymczasem wiele jego elementów zostało opracowanych od nowa, spore zmiany zaszły również pod maską. Wprowadzono nowe wówczas jednostki 1.6 TDI oraz poprawione 2.0 TDI z common rail. Ich trwałość uległa poprawie, choć i tak zdarzają się przypadki przedwczesnego zużywania się pompy olejowej (tutaj piszemy, jak rozwiązać ten problem). Poza benzynowym 1.4 i 1.6 8V, wszystkie silniki posiadają turbodoładowanie. Wszystkie obarczone są ryzykiem ponadnormatywnego zużycia oleju i wyciągnięcia łańcucha rozrządu. Na szczęście wymiana kosztuje ok. 1000 zł i ma się potem spokój nawet na 100 tys. km.

Volkswagen Golf VI – wymiary
Dł./szer./wys.420-454/178/148-151 cm
Rozstaw osi258 cm
Pojemność bagażnikahtb 350-1305 l, kmb 505-1495 l, cab 250 l

Dwie najlepsze konfiguracje Golfa VI? Benzynowy 1.6 z LPG lub 1.6/2.0 TDI, najlepiej z ręczną skrzynią. Rodzinom polecamy pojemnego Golfa Varianta (produkcja do 2013 r.), sedana – Jettę, lub podwyższonego Golfa Plusa. Produkowano także kabrioleta z brezentowym dachem, lecz to rzadka i droga opcja (lata 2011-2016). Niestety, jakość polskich ofert pozostawia wiele do życzenia.

Volkswagen Golf VI – silniki benzynowe

Silnik1.4 16V1.4 TSI1.6 8V1.8 TSI2.0 FSI
Pojemność1390 cm³1390 cm³1595 cm³1798 cm³1984 cm³
Paliwobenz.turbo benz.benz.turbo benz.benz.
Maks. moc80 KM122 KM102 KM160 KM150 KM
Maks. moment132 Nm200 Nm148 Nm250 Nm200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h15,5 s9,7 s12,3 s8,1 s10,1 s
Prędkość maks.170 km/h203 km/h190 km/h223 km/h210 km/h
Śr. zużycie paliwa7,0 l/100 km7,2 l/100 km7,2 l/100 km7,4 l/100 km8,3 l/100 km

Volkswagen Golf VI – silniki Diesla

Silnik1.6 TDI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment230 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s11,8 s9,6 s8,5 s
Prędkość maks.178 km/h195 km/h208 km/h225 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,5 l/100 km5,7 l/100 km5,7 l/100 km

2. Audi A4 B7

Lata produkcji: 2004-2008
Cena za najpopularniejszy rocznik (2008):  od 18 tys. zł 

AUDI A4 B7 2.0 20V 131KM AT CVT Multitronic PO4533R 01-2005

Zaletą Audi A4 B7 jest konstrukcyjne powiązanie z poprzednikiem (A4 B6) i fakt, że przejął po nim udane silniki 1.6, 2.0 20V oraz 1.8 Turbo. Nowe jednostki z turbosprężarką (2.0 TFSI) oraz diesle 2.0 TDI PD okazały się kompletnym niewypałem i zachwiały opinią o solidności Audi. Pochwał nie można skierować również w kierunku 2.5/2.7/3.0 TDI V6, bo w ich przypadku wymiana łańcucha rozrządu wyniesie nawet połowę wartości auta. Dobrze, że pozostawiono sprawdzone 1.9 TDI, ale uwaga: w silnikach po 2005 r. zacierają się panewki.

Audi A4 B7 – wymiary
Dł./szer./wys.457-459/177-178/143-152 cm
Rozstaw osi265 cm
Pojemność bagażnikased 460 l, kmb 442-1184, cab 315 l

Na co jeszcze trzeba uważać w Audi A4 B7? Na skrzynię Multitronic (łączono ją z odmianami przednionapędowymi; z quattro – trwałą Tiptronic) i zaniedbane zawieszenie: wielu właścicieli zwlekało z jego serwisowaniem, bo to skomplikowana konstrukcja wielowahaczowa, której się nie regeneruje. Więcej o używanym Audi A4 B7 napisaliśmy już w opiniach o tym samochodzie.

Audi A4 B7 – silniki benzynowe

Silnik1.6 8V2.0 20V1.8 T2.0 TFSI3.2 V6 FSI
Pojemność1595 cm³1985 cm³1781 cm³1984 cm³3123 cm³
Paliwobenz.benz.turbo benz.turbo benz.benz.
Maks. moc102 KM131 KM163 KM200 KM256 KM
Maks. moment148 Nm195 Nm225 Nm280 Nm330 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,6 s9,9 s8,6 s7,3 s6,4 s
Prędkość maks.190 km/h212 km/h228 km/h241 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa7,7 l/100 km8,0 l/100 km8,2 l/100 km7,7 l/100 km10,6 l/100 km

Audi A4 B7 – silniki Diesla

Silnik1.9 TDI PD2.0 TDI PD2.0 TDI PD2.7 V6 TDI3.0 V6 TDI
Pojemność1896 cm³1968 cm³1968 cm³2698 cm³2967 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc116 KM140 KM170 KM180 KM233 KM
Maks. moment285 Nm320 Nm350 Nm380 Nm450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s9,7 s8,6 s8,4 s6,8 s
Prędkość maks.201 km/h212 km/h228 km/h230 km/h245 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km5,7 l/100 km5,8 l/100 km6,7 l/100 km7,6 l/100 km

1. BMW serii 3 (E90-E93)

Lata produkcji: 2005-2012
Cena za najczęściej wyszukiwany rocznik (2007):  od 15 tys. zł 

BMW serii 3 E90 08

Piąta generacja BMW serii 3 została najczęściej wyszukiwanym samochodem używanym w 2018 roku na OtoMoto. Potencjalni kupcy interesują się BMW E90 z rocznika 2007. Właśnie wtedy BMW wprowadziło zmiany w gamie silnikowej, tj. zastosowało bezpośredni wtrysk paliwa w jednostkach benzynowych (trudniejszy montaż LPG) i przeniosło układ rozrządu w dieslach na tył silnika (podwyższone koszty, jak się okazuje, koniecznej wymiany łańcucha). W skrócie: warto szukać 6-cylindrowych „Trójek” (ewentualnie z 2-litrowym dieslem sprzed liftingu) i napędem na tył, chyba że od sprzedającego otrzymamy rachunek za dokonane naprawy w układzie xDrive.

BMW serii 3 (E90-E93) – wymiary
Dł./szer./wys.453-462/178-182/142-146 cm
Rozstaw osi276 cm
Pojemność bagażnikased 460 l, kmb 460-1385 l, cpe 440 l, cab 210-350 l

Im lepsze wyposażenie używanego BMW E90, tym większe zainteresowanie samochodem na rynku wtórnym. Jak magnes działają takie gadżety jak sportowa kierownica, wielki wyświetlacz centralny lub felgi o dużej średnicy. Uwaga: fabrycznie w tym modelu zakładano opony runflat i nie przewidziano miejsca na koło zapasowe.

Przeczytaj więcej o tym modelu w opiniach o używanym BMW serii 3 (E90)

BMW serii 3 (E90-E93) – silniki benzynowe

Silnik318i320i323i325i330i
Pojemność1995 cm³1995 cm³2497 cm³2497 cm³2996 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.benz.
Maks. moc129 KM150 KM177 KM218 KM258 KM
Maks. moment180 Nm200 Nm230 Nm250 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,0 s8,8 s8,0 s7,0 s6,3 s
Prędkość maks.208 km/h220 km/h228 km/h245 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa7,3 l/100 km7,4 l/100 km8,3 l/100 km8,4 l/100 km8,7 l/100 km

BMW serii 3 (E90-E93) – silniki Diesla

Silnik318d (N47)320d (N47)325d330d335d
Pojemność1995 cm³1995 cm³2993 cm³2993 cm³2993 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieseldiesel biturbo
Maks. moc143 KM177 KM204 KM245 KM286 KM
Maks. moment320 Nm350 Nm430 Nm520 Nm580 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,1 s7,9 s7,0 s6,1 s6,0 s
Prędkość maks.210 km/h230 km/h242 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km5,9 l/100 km6,0 l/100 km6,8 l/100 km7,8 l/100 km
Oceny czytelników
[Głosów: 1 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

  1. Z tych tylko astrę mogę polecić, miałem wymieniłem jedynie amortyzatory i filtry z delfi brałem bo zamienniki w dobrej jakości a tak to bez zarzutu, nawet ruda nie brała za mocno

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here