Używany Volkswagen Golf Plus (2005-2014) – OPINIE

Volkswagen Golf Plus - otwierające

Używany Golf Plus cieszy się dobrą opinią. Łączy bowiem cechy kompaktów i minivanów. Trzeba jednak unikać awaryjnych diesli 2.0 TDI PD oraz benzynowych silników 1.4 TSI TC.

Powiększony Golf Plus pojawił się dwa lata po debiucie Golfa V i został ciepło przyjęty na rynku. Czemu zawdzięcza ten sukces? Konstruktorzy umiejętnie wygospodarowali większą przestrzeń w kabinie, zwiększając szerokość i wysokość bazowego Golfa. Efekt zadowolił większość użytkowników, bo przybyło centymetrów zwłaszcza nad głowami pasażerów, co nie tylko zwiększyło komfort jazdy, ale również – wraz z bardziej pionowo ustawionymi fotelach – ułatwiło wsiadanie i wysiadanie. Podwyższona pozycja za kierownicą zapewnia nieco lepszy wgląd w sytuację przed maską. Zmiany konstrukcyjne sprawiły, że urósł także bagażnik – z 350 do 395 litrów (a nawet 505 l po maksymalnym przesunięciu do przodu kanapy regulowanej w zakresie 16 cm).

uzywany Golf Plus - opinie
W kabinie Golfa Plus nie brakuje schowków. Praktyczne miejsca na drobiazgi inżynierowie znaleźli niemal wszędzie.

Z karoserią długą na 4,2 m Golf Plus jest krótszy od wielu minivanów, więc manewrowanie nim jest proste. Szkoda, że z nie zniknął typowy dla Golfów problem z widocznością do tyłu – słupek C nie otrzymał dodatkowego okienka.

Używany Volkswagen Golf Plus – najlepsze silniki, instalacja LPG i awarie

Paleta silników przewidzianych dla Golfa Plusa niemal w całości pokrywa się z jednostkami dostępnymi w Golfie V. Kto planuje montaż instalacji gazowej, powinien szukać wolnossącego motoru 1.6 8V o mocy 102 KM. Kto nie ufa umiejętnościom polskich „gazowników” powinien szukać Golfa Plus BiFuel, który posiada fabryczną instalację LPG firmy Landi Renzo z 43-litrowym toroidalnym zbiornikiem w miejscu koła zapasowego. Tej wersji nie należy mylić z oferowaną m.in. w Szwecji odmianą 1.6 MultiFuel – dostosowaną do zasilania bioetanolem E85. Najlepiej współpracującego z instalacjami gazowymi motoru 1.6 8V nie należy też mylić z 1.6 16V FSI (115 KM), która posiada bezpośredni wtrysk, który praktycznie wyklucza montaż gazu. Niezłym wyborem (choć nie do montowania instalacji LPG) jest 2.0 FSI. Jeżeli doładowany silnik 1.4 TSI, to najlepiej w najprostszej, 122-konnej wersji. Jego słabą stroną jest niezbyt trwały łańcuch rozrządu. W mocniejszych 1.4 TSI z turbo i kompresorem dochodzą do tego problemy z pękającymi tłokami. Z biegiem czasu silniki były udoskonalane, więc im nowszy, tym lepiej.

Używany CrossGolf
Najciekawszą dla oka wersją Golfa Plus jest model nazwany CrossGolf – dostępny od 2006 r. i zmodernizowany w 2010 r. Otrzymał efektowny pakiet stylistyczny, jednak brak napędu na cztery koła (nawet na liście opcji) nie pozwalał traktować tego auta jak alternatywy dla SUV-a.

Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku turbodiesli. Najgorszy okazuje się 140-konny 2.0 TDI PD z zawodnymi pompowtryskiwaczami, pękającymi głowicami czy problemami ze smarowaniem. Bardzo udany 1.6 TDI PD, który w przeciwieństwie do większości 1.9 TDI nie będzie skrajnie wyeksploatowany, wszedł do oferty w 2009 r. Pod żadnym pozorem nie należy też skreślać dostępnego od 2008 r. i udanego 2.0 TDI CR z wtryskiem typu Common Rail i rozwiązanymi wszystkimi bolączkami dwulitrowego diesla VW.

Używany Volkswagen Golf Plus – opinie użytkowników

 Zalety 

„Prosta i intuicyjna obsługa, wszystko w zasięgu ręki i bez zbędnych komplikacji”

„Jak na samochód tej klasy bardzo dobrze wykonane, ładne i funkcjonalne wnętrze. Świetne wymiary do jazdy po mieście”

„Jak na TDI to bardzo szybko się nagrzewa – auto ma dogrzewanie płynu chłodzącego”

„Bardzo wygodne fotele – idealne do długich tras”

 

 Wady 

„Duże problemy z rdzą. Auto garażowane, a mimo tego w wielu miejscach widać rudawe ślady”

„Brakuje mi 6. na autostradzie. I tak jedynka trochę za krótka”

„Szerokie słupki i ich nachylenie powodują ograniczenia w widoczności”

„Samochód często odwiedza serwisy. Widać VW chce naciągnąć klientów, a ich satysfakcja jest na dalszym miejscu”

Używany Volkswagen Golf Plus – podsumowanie

Obecnie używanego Golfa Plus można kupić za 9-10 tys. zł. Do zadbanego i dobrze wyposażonego auta z małym przebiegiem trzeba dołożyć kilka tysięcy złotych. Plusy ze schyłkowego okresu produkcyjnego są wyceniane na 28-33 tys. zł. Wśród nich nie brakuje aut z polskich salonów czy z symbolicznymi przebiegami.

Używany Golf Plus - opinie użytkowników
Wnętrze Golfa Plus niektórym osobom może wydać się znajome. Identycznie wyglądającą deskę rozdzielczą otrzymywał VW Tiguan pierwszej generacji.

Pod względem technicznym powiększony Golf, jego silniki, skrzynie biegów czy elementy podwozia nie odbiegają od stosowanych w Golfie V. Konstrukcja auta jest więc doskonale znana mechanikom, a części w postaci dobrej jakości zamienników nie brakuje. , dlatego nie będzie problemów ze znalezieniem części i serwisu, który go naprawi. Niektóre jednak mogą być drogie (np. skrzyń DSG po przebiegach przekraczających 200 tys. km).

Używany Volkswagen Golf Plus (2005-2014) – dane techniczne

Volkswagen Golf Plus – wymiary
Dł./szer./wys. 420/176/158 cm
Rozstaw osi 258 cm
Pojemność bagażnika 395-1450 l
Volkswagen Golf Plus – silniki benzynowe
Silnik 1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI TC 1.6 8V 2.0 FSI
Pojemność 1197 cm³ 1390 cm³ 1390 cm³ 1595 cm³ 1984 cm³
Paliwo turbo benz. turbo benz. turbo benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 105 KM 122 KM 170 KM 102 KM 150 KM
Maks. moment 175 Nm 200 Nm 240 Nm 148 Nm 200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 10,2 s 8,3 s 12,0 s 9,2 s
Prędkość maks. 188 km/h 195 km/h 216 km/h 180 km/h 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km 6,6 l/100 km 7,4 l/100 km 7,7 l/100 km 8,3 l/100 km
Volkswagen Golf Plus – silniki Diesla
Silnik 1.6 TDI CR 1.9 TDI 2.0 TDI CR
Pojemność 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 105 KM 140 KM
Maks. moment 250 Nm 250 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 12,1 s 9,3 s
Prędkość maks. 184 km/h 186 km/h 202 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km

Używany Volkswagen Golf Plus – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Aktualizacja: 21 listopada 2018

Oceny czytelników
[Głosów: 9 Średnia: 3.4]