OponyCo trzeci nowo wyprodukowany samochód jeździ na oponach…

Co trzeci nowo wyprodukowany samochód jeździ na oponach…

Continental jest jednym z najczęściej wybieranych producentów opon na pierwszy montaż. Niemieckie ogumienie trafia także do samochodów sportowych, luksusowych i elektrycznych.

Już blisko 1/3 nowych samochodów w Europie porusza się na oponach Continental. Niemiecką firmę, uznawaną za jednego z czołowych producentów samochodowego ogumienia premium, coraz częściej wybierają koncerny motoryzacyjne oferujące takie rynkowe bestsellery jak Volkswagen Golf, Renault Clio czy Ford Fiesta.

Sukces firmy oponiarskiej z Hanoweru na tym się jednak nie kończy. Produkty Continentala trafiają także na felgi droższych, zaawansowanych technologicznie i drogich samochodów marek premium i specjalizujących się w tworzeniu aut luksusowych. I tak na niemieckich oponach z fabryki wyjeżdża m.in. Rolls-Royce Cullinan, Audi Q8 czy BMW X7. Z ogumienia Continentala korzysta także Porsche, Maserati i Mercedes w topowych modelach AMG oraz producenci samochodów elektrycznych – Audi, Tesla i Renault. Opony z Niemiec stosują nawet koncerny spoza Europy. Przykład: Hyundai.

Continental
Continental współpracuje z wieloma producentami aut i projektuje opony w oparciu charakterystykę i parametry na drodze konkretnego modelu.

Opona dopasowana do samochodu

By stworzyć ogumienie w pełni dopasowane do auta, należy przede wszystkim poznać oczekiwania jego odbiorców. Co innego preferują bowiem właściciele pojazdów sportowych (precyzja prowadzenia), luksusowych (komfort jazdy) i elektrycznych (niski opór toczenia). Continental, współpracując z producentami samochodów, do każdego podchodzi indywidualnie i projektuje oponę w oparciu m.in. o moc, rodzaj napędu i klasę auta. Zanim ogumienie trafi na felgi, podlega długotrwałym i licznym testom (ok. 100), by wyeliminować wszelkie niespójności. By zachować przejrzystość w nazewnictwie, opony skonstruowane np. dla Mercedesa oznaczane są kodem „MO”, a dla BMW – gwiazdką (*).

Continental 05
Zanim opony trafią do produkcji (a potem do samochodów), prototypy poddawane są intensywnym badaniom, podczas których sprawdza się m.in. własności jezdne, przyspieszenie oraz drogę hamowania (fot.).

Wewnętrzna współpraca źródłem sukcesu

Firma Continental na bieżąco monitoruje trendy w motoryzacji i zestawia je z własnym doświadczeniem w projektowaniu nie tylko opon, ale także wielu innych części zamiennych. Dzięki wzajemnej kooperacji wszystkich działów niemieckiej firmy użytkownicy aut mogą liczyć na stały przypływ nowych technologii i przydatnych na co dzień rozwiązań. W przypadku opon szczególnie ważna jest współpraca zespołu od. Badań i Rozwoju Działu Opon z działem Podwozia i Bezpieczeństwa.

Polecamy zakładkę „Opony” na naszej stronie (pod tym linkiem) – znajdziecie w niej wiele przydatnych artykułów i testy opon zimowych, letnich i całorocznych w różnych rozmiarach

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji