Golf wyznacza standardy w segmencie kompaktów. Volkswagen Golf VIII wyglądem nie odbiega od poprzednika, ale ma wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Siła Golfa tkwi w tradycji. Kolejne generacje modelu nie zmieniały się skokowo. Golf ewoluuje. Każda odsłona jest jednak znacząco udoskonalona pod względem technicznym, jakości wykonania, dostępnych systemów czy poziomu ochrony pasażerów. Najwolniej zmienia się design nadwozia i wnętrza. VW Golf VIII zachowa ponadczasową elegancję poprzedników. Wizualnie jest rozwinięciem Golfa VII z charakterystycznym masywnym tylnym słupkiem dachu czy spokojnie stylizowanym wnętrzem.

Nie oznacza to jednak, że Golf VIII nie jest krokiem naprzód. Zwiększono rozdzielczość i zakres funkcji cyfrowego panelu wskaźników, a ekran nawigacji umieszczono wyżej niż dotychczas – na szczycie konsoli środkowej, by ułatwić obserwowanie wyświetlanych informacji czy obsługę. Układ deski rozdzielczej Golfa VIII nawiązuje do znanego m.in. nowego Polo, Touarega, T-Crossa czy T-Roca – ekrany umieszczono w jednej płaszczyźnie, tworząc wokół kierowcy swoiste centrum multimedialno-informacyjne.

VW Golf VIII – wnętrze

Nowością jest wyniesienie centralnego ekranu ponad poziom kokpitu (dotychczas był wbudowany w deskę rozdzielczą). Największym szokiem dla miłośników VW może być jednak rezygnacja z przełączników czy pokręteł do obsługi wentylacji, klimatyzacji, ogrzewania czy radia. Golf VIII jest pierwszym modelem Volkswagena z tego typu rozwiązaniem – analogicznie rozwiązanie otrzyma elektryczny VW ID.3 (podobnie jak ID.3, także Golf VIII otrzyma nowe logo marki). Innowacyjny układ konsoli środkowej pozwolił na umieszczenie w jej dolnej części dodatkowego schowka. Przyda się do odkładania telefonu – oczywiście VW nie zapomniał o ładowarce indukcyjnej.

Redakcja poleca: Volkswagen ID.3. Elektryczny następca Garbusa i Golfa

Aby optycznie poszerzyć wnętrze, styliści VW postawili na rozwiązanie wcześniej sprawdzone w Passacie B8 czy Touaregu. Podobnie jak te modele, także Golf VIII otrzyma wstawkę łączącą centralną i prawą kratkę wentylacji.

VW Golf VIII – system multimedialny

Duży nacisk położono na rozwój systemów multimedialnych i wspierających kierowcę. Golf VIII będzie reagował na gesty, rozpoznawał mowę, łączył się z telefonami, współpracował z aplikacjami i telefonami komórkowymi, a także korygował błędy kierowcy. Wszystko to odbywa się jednak płynniej, dokładniej czy bardziej intuicyjnie niż w dotychczasowym modelu. Standardem będzie wbudowana karta sim (e-sim), która umożliwi pobieranie z sieci kluczowych informacji.

Volkswagen Golf VIII

Nowy Golf VIII został zbudowany na modularnej platformie MBQ. Rozstaw osi hatchbacka nie uległ zmianie (2630 mm).

VW Golf VIII – silniki

Paletę silników będą tworzyły benzynowe jednostki 1.0 TSI (90-110 KM), 1.5 TSI Evo (130-150 KM) oraz diesle 2.0 TDI. Nie zabraknie hybrydy plug-in opartej o silnik 1.4 TSI (model stanowi rozwinięcie koncepcji aktualnego Golfa GTE) – do wyboru będą wersje o mocy 204 lub 245 KM.

Zupełną nowością będzie Golf VIII w wersji mHEV – to tzw. miękka hybryda, która do poprawy dynamiki oraz zmniejszania zużycia paliwa o 0,4 l/100 km używa alternatoro-rozrusznika zasilanego prądem 48V, który jest magazynowany w niewielkim akumulatorze litowo-jonowym (zostanie ukryty pod fotelem pasażera). Prąd jest produkowany podczas hamowania – VW deklaruje, że udaje się odzyskać nawet 40% energii. W pierwszej kolejności system ma być dostępny w autach z silnikami 1.0 TSI i 1.5 TSI wraz ze skrzynią DSG.

Volkswagen Golf VIII
Volkswagen Golf VIII mHEV – specyfikacja techniczna

W przyszłości Volkswagen rozbuduje gamę modelową o inne znane i lubiane wersje. W planie jest kolejna odsłona kultowego Golfa GTI oraz flagowy Golf R. Pod maską tych modeli ponownie znajdziemy benzynową jednostkę 2.0 TSI. W wersji GTI będzie wytwarzać 235 KM, w GTI Cup – 290 KM, a w topowym wariancie R – 300 KM.

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 4.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here