Na linii startu ustawiły się trzy Volkswageny Golfy w sportowych wersjach: GTI, GTI Clubsport oraz GTD. Sprawdź, jakie były różnice między nimi na mecie.

Volkswagen Golf GTI Clubsport został wyposażony w benzynową jednostkę 2.0 TSI, która dostarcza 300 KM i 400 Nm. Jest to najmocniejszy przednionapędowy Golf 8. generacji – topowa odmiana R ma tylko 20 KM więcej, za to korzysta z napędu na cztery koła. O sprawne przekazywanie mocy na przednią oś dbają 7-stopniowa skrzynia DSG i elektroniczna „szpera” XDS, dzięki czemu sprint do „setki” trwa 5,6 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Volkswagen Golf GTI Clubsport – informacje i zdjęcia

„Zwykły” Golf GTI również nie ma się czego wstydzić. W tym modelu 2-litrowy motor TSI rozwija 245 KM oraz 370 Nm i także współpracuje z 7-biegową przekładnią DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,3 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Co ciekawe, GTI waży nieco mniej niż Clubsport (1448 kg wobec 1461 kg).

Volkswagen Golf GTI – opis wersji i cennik

Volkswagen Golf GTD jest najsłabszy (200 KM) i najcięższy (1465 kg) w tym gronie, ale jego atutem jest wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm, czyli tyle co w GTI Clubsport. Wysokoprężny silnik 2.0 TDI jest połączony z dwusprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach, a siła napędowa jest kierowana w całości na przednie koła. Golf GTD przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s od startu, a jego prędkość maksymalna wynosi 245 km/h.

Volkswagen Golf GTD – opis wersji i cennik

Zachęcamy do obejrzenia porównania, które zostało opublikowane na kanale Carwow na YouTube:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here