Nowa Skoda Octavia RS z 200-konnym silnikiem 2.0 TDI stanęła do wyścigu z Volkswagenem Golfem GTD oraz BMW 120d. Sprawdź, kto wygrał to starcie.

Skoda Octavia RS w aktualnej odsłonie została zaprezentowana w ubiegłym roku i jest oferowana w trzech wersjach silnikowych: benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. Dziś interesuje nas ta środkowa odmiana. Pod jej maską pracuje jednostka 2.0 TDI, która wytwarza 200 KM i 400 Nm, a 7-biegowa skrzynia DSG pośredniczy w przekazywaniu siły napędowej na przednie koła (dostępny jest też wariant 4×4). Czeskie kombi w takiej konfiguracji przyspiesza do „setki” w 7,4 s, a jego prędkość maksymalna to 245 km/h.

Skoda Octavia RS – opis wersji i cennik

Nowy Volkswagen Golf GTD także został pokazany w zeszłym roku i otrzymał ten sam 2-litrowy motor (200 KM, 400 Nm), co Octavia. Jednak za sprawą niższej masy własnej (1465 kg wobec 1528 kg) kompakt z Wolfsburga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 s, czyli o 0,3 s szybciej. Natomiast jego prędkość maksymalna jest identyczna – 245 km/h.

Volkswagen Golf VIII GTD – opis wersji i cennik

BMW serii 1 jest najstarsze w tym gronie – zadebiutowało w 2019 roku. W modelu 120d źródło napędu stanowi turbodiesel o pojemności 2,0 l, który rozwija 190 KM i 400 Nm. Wysokoprężny silnik współpracuje z 8-biegowym automatem, który kieruje moc na przednią oś (podobnie jak w Octavii, za dopłatą oferowany jest napęd na cztery koła). Bawarski hatchback osiąga 100 km/h po 7,3 s od startu, a maksymalnie pojedzie 231 km/h.

BMW serii 1 – opis wersji i cennik

Pora przekonać się, który z tych wysokoprężnych kompaktów zwyciężył w teście przeprowadzonym przez redakcję Carwow:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here