VW Golf R Variant - tył

Nowy Volkswagen Golf R doczekał się bardziej praktycznej odmiany Variant. Sportowe kombi z Wolfsburga ma 320 KM i jest niemal równie szybkie co hatchback. Sprawdź szczegóły.

Prawie dokładnie 8 miesięcy po premierze Volkswagena Golfa VIII R w wersji hatchback przyszła kolej na oficjalny debiut odmiany kombi. Model Variant oferuje w zasadzie wszystko to samo co hatchback, uzupełniając listę jego atutów o przestronniejszą kabinę (blisko 4 cm więcej miejsca na nogi dla podróżujących z tyłu) oraz większy bagażnik (611-1642 l).

„Sercem” nowego Volkswagena Golfa R Variant jest benzynowy silnik 2.0 TSI, który dostarcza 320 KM i 420 Nm. Ten turbodoładowany motor współpracuje z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła 4Motion z systemem zmiennego rozdziału momentu obrotowego między tylne koła (R Performance Torque Vectoring), dzięki czemu opisywany model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s (tylko o 0,2 s wolniej od hatchbacka). Jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, jednak opcjonalny pakiet R-Performance podnosi limit do 270 km/h.

Choć jak wynika z danych technicznych, nowy Golf R w wersji kombi jest nieco wolniejszy od hatchbacka, w praktyce tak nieduża różnica w przyspieszeniu nie powinna być raczej odczuwalna. To samo dotyczy kwestii prowadzenia – mimo że model Variant jest większy i cięższy, to według zapowiedzi producenta jest też równie zwinny w zakrętach. Trudno w to nie wierzyć, skoro sportowe kombi z Wolfsburga zdobywało ostatnie szlify na torze Nurburgring.

Teraz pozostaje nam już tylko czekać na polski cennik. Na rynku niemieckim ceny nowego Volkswagena Golfa R Variant startują od 51 585 euro, czyli ok. 233 000 zł. Należy się spodziewać, że w naszym kraju ten model zostanie wyceniony na ok. 215-220 tysięcy zł.

Zobacz również:

Volkswagen Golf R (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here