Volvo XC60, Lexus NX i BMW X3 należą do grona najpopularniejszych aut segmentu premium w Polsce. Sprawdź szczegółowe wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2023 roku.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku sprzedano w Polsce 53 963 nowe auta segmentu premium, czyli o 14,4% (+6785 szt.) więcej w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. W pierwszym półroczu udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji „osobówek” z wyższej półki wyniósł 17,4% (9389 szt.), natomiast udział firm jest na poziomie 82,6% (44 574 szt.). Ponownie widać tę samą prawidłowość, co przy wcześniejszych zestawieniach – rynek samochodów premium rośnie w szybszym tempie niż w przypadku marek popularnych.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w I półroczu 2023 roku:
- Audi (12 778 szt.)
- BMW (11 661 szt.)
- Mercedes (8970 szt.)
- Volvo (6683 szt.)
- Lexus (5615 szt.)
- Tesla (2317 szt.)
- Porsche (1996 szt.)
- Mini (1844 szt.)
- Land Rover (731 szt.)
- Alfa Romeo (646 szt.)
Top 10 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I półroczu 2023 roku:
- Volvo XC60 (3179 szt.)
- Lexus NX (2379 szt.)
- Audi A3 (1869 szt.)
- Audi Q3 (1864 szt.)
- Audi Q5 (1832 szt.)
- BMW X3 (1821 szt.)
- BMW serii 3 (1701 szt.)
- Audi A4 (1688 szt.)
- BMW X5 (1662 szt.)
- Audi Q7 (1408 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2022 roku
Źródło: IBRM Samar