Lexus NX w najnowszym wydaniu zadebiutował na polskim rynku w ubiegłym roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 215 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Lexus NX drugiej generacji ujrzał światło dzienne w czerwcu zeszłego roku. Nowy model bazuje na platformie GA-K (korzysta z niej także aktualna Toyota RAV4), a w ofercie znajdziemy wyłącznie wersje z napędem hybrydowym, w tym – po raz pierwszy – hybrydę plug-in. Lexus NX w obecnym wcieleniu jest nieco większy od poprzednika, a za sprawą pasa świetlnego na pokrywie bagażnika upodobnił się do mniejszego UX. Na długiej liście wyposażenia opisywanego SUV-a nie zabrakło zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i najnowszych multimediów. Więcej na ten temat: Nowy Lexus NX – oficjalne zdjęcia i informacje
Lexus NX (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Lexus NX mierzy 466,0 cm długości, 186,5 cm szerokości (215,0 cm z lusterkami) i 166,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 269,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 545 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1436 l.
Lexus NX (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 3 hybrydy (w tym plug-in). W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Napęd hybrydowy:
- NX 350h (2.5 R4; 243 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
- NX 350h E-Four (2.5 R4; 243 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,5 l/100 km
- NX 450h+ E-Four (2.5 R4; 309 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,9-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 74 km

Nowy Lexus NX (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą modelu NX 350h z przednim napędem (Elegance) oraz napędem na wszystkie koła (Business, Prestige, F Sport i Omotenashi). W wersji Elegance dopłata do napędu E-Four wynosi 10 000 zł. Model NX 450h+ E-Four kosztuje odpowiednio: 305 900 zł (Prestige), 355 900 zł (F Sport) oraz 355 900 zł (Omotenashi). Lexus NX jest objęty 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 km.
Elegance – od 215 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
- Zestaw naprawczy do opon
- Standardowe zawieszenie Comfort
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX na tylnych siedzeniach
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) z korektą toru jazdy
- Rozpoznawanie znaków drogowych (RSA)
- Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, rozpoznający znaki (DRCC)
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System AVAC (dźwięk podczas jazdy w trybie EV poniżej 20km/h)
- Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- Kamera cofania
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Centralny zamek z podwójną blokadą
- Elektryczna klamka – mechanizm otwierania i zamykania samochodu sterowany elektroniczne
- Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Czujnik zmierzchu
- System automatycznych świateł drogowych (AHB)
- Reflektory przednie LED (światła mijania, dzienne i drogowe LED)
- Światła przeciwmgielne przednie LED
- Kierunkowskazy halogenowe z przodu
- Kierunkowskazy LED z tyłu
- Listwa świetlna LED
- Tylne światła LED
- Tylne światła z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL)
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Zintegrowane relingi dachowe w kolorze satynowym
- Szyby z filtrem UV
- Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem oraz wyświetlaczem
- Manetki do zmiany biegów na kierownicy
- Wykończenia wnętrza ze wstawkami Piano Black
- Tapicerka z tkaniny L-fineskin łączona z elementami ze skóry Tahara
- Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków)
- Kanapa tylna składana (dzielona w stosunku 60:40)
- 2 miejsca na kubek w konsoli środkowej
- Podłokietnik przedni
- Podłokietnik w oparciach tylnej kanapy z dwoma uchwytami na kubek
- Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej
- Nakładki progowe
- 6 zaczepów w podłodze przestrzeni bagażowej
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka zewnętrze elektrochromatyczne automatycznie składane, podgrzewane i ułatwiające cofanie
- Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)
- Selektor trybów jazdy – 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy
- Lexus LINK CONNECT – radio AM/FM, 9,8-calowy ekran dotykowy, 10 głośników
- Nawigacja chmurowa (z usługami Connected przez 4 lata)
- Inteligentny asystent głosowy Lexus Concierge z Usługami Connected (na 4 lata)
- Usługi łączności Connected (z transmisją danych przez pierwsze 4 lata) pozwalające na otwieranie i zamykanie auta oraz sterowanie klimatyzacją
- Bezprzewodowy Apple CarPlay i przewodowy Android Auto
- Obsługa Bluetooth
- Tuner DAB
- Port USB-A z przodu pojazdu
- 3 porty USB-C (1 z przodu, w z tyłu pojazdu)
Business – od 240 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
- Czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania (ICS), rozpoznające obiekty i pieszych
- Inteligentny kluczyk – otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia kluczyka
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- Wykończenie wnętrza ze wstawkami 3D Cutting
- Tapicerka ze skóry syntetycznej perforowanej Tahara
- Podgrzewane fotele przednie
- Oświetlenie ambient 1-kolorowe

Prestige – od 255 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Business oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
- System monitorowania martwego pola (BSM)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- System zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją Safe Exit Assist (SEA)
- Czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania (ICS), rozpoznające obiekty, pieszych i pojazdy
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, sterowana ruchem nogi
- Przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy (dla modelu NX 450h+)
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (8 kierunków)
- 2-kierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy

F Sport – od 305 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Prestige oraz dodatkowo:
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich F SPORT w kolorze grafitowym (10-ramienne), z oponami typu Run Flat 235/50 R20
- Sportowe zawieszenie F SPORT
- Sportowe tłumiki drgań nadwozia
- Adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS)
- Dynamiczne adaptacyjne światła drogowe (AHS)
- Reflektory przednie Quad LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi
- Spryskiwacze reflektorów
- Światła doświetlające zakręty
- Kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu
- Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni spojler, czarne obudowy lusterek, wrzecionowate wypełnienie grilla i wlotów powietrza z przodu auta, emblematy wersji)
- Zintegrowane relingi dachowe w kolorze Piano Black
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Skórzana kierownica F SPORT z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz dotykowymi przyciskami
- Podgrzewanie kierownicy
- Sportowa skórzana dźwignia zmiany biegów F SPORT
- Pakiet stylizacyjny F SPORT (czarna podsufitka, aluminiowe nakładki pedałów, wstawki Aluminium Spin, emblematy wersji, dedykowane nakładki progowe)
- Tapicerka z naturalnej skóry F SPORT, perforowana
- Fotele F SPORT wykonane metodą pianki zintegrowanej
- Pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych (3 ustawienia)
- Wentylowane fotele przednie
- Podgrzewane tylne boczne fotele
- Nakładki progowe z aluminium z emblematem F SPORT
- Oświetlenie ambient 64-kolorowe
- Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów
- Selektor trybów jazdy – 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Kolorowy 10-calowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD)
- 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy w wysokiej rozdzielczości
- Lexus LINK PRO – radio AM/FM z DAB, 14-calowy ekran dotykowy, 10 głośników

Omotenashi – od 305 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Prestige oraz dodatkowo:
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich przeszlifowane (10-ramienne), z oponami typu Run Flat 235/50 R20
- Kamera cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni dookoła samochodu
- Inteligentny kluczyk w formie płaskiej karty
- Reflektory przednie Quad LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi
- Światła doświetlające zakręty
- Kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz dotykowymi przyciskami
- Podgrzewanie kierownicy
- Wykończenie wnętrza ze wstawkami drewnianymi Open Pore
- Tapicerka z naturalnej skóry, perforowana
- 4-kierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
- Pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych (3 ustawienia)
- Wentylowane fotele przednie
- Podgrzewane tylne boczne fotele
- Oświetlenie ambient 64-kolorowe
- Cyfrowe lusterko wewnętrzne
- Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów
- Kolorowy 10-calowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD)
- 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy w wysokiej rozdzielczości
- Lexus LINK PRO – radio AM/FM z DAB, 14-calowy ekran dotykowy, 10 głośników
Ale z cenami to przegięcie na maxa. Za prawie 100 tys. mniej mamy full wypasiona Mazdę CX-5!
Znów tak tylko mazda cx5 przy nx wyglada jak gowno w lesie
Tak, tylko mazda ma słabszy silnik, mniejszy bagażnik, gorszej jakości materiały. Sam jeżdżę obecnie mazdą (drugą w moim życiu) i jestem zadowolony, ale raczej trzeciej już nie kupię 😉
… albo RAV4 też w hybrydzie.
I to Toyota I to… tylko nie ta klasa I wykonanie…
Porażające są informacje dotyczące tapicerki z plastikowej skóry w aucie za 240 tyś.!!!
Niw wiem czy się śmiać czy płakać ale za to nakładki na progi, które to ma każdy samochód i masę innych, które to mają auta za 100-150 tyś. tańsze również te aspirujące do grona Premium jak VOLVO czy MAZDA.
Lexus w wersji FSport i Omotenashi przeszacowany cenowo o min. 50 tyś., pozostałe wersje nie warte rozważenia, wymienione powyżej marki dają więcej za mniejsze pieniądze zatem LEXUS źle skalkulował ceny myśląc, że nowość to sprzeda się drożej, a od choćby VOLVO XC60 jest po prostu mniejszy, a porównywalnie „zaawansowany” technologicznie.
Nie zapominaj ze Volvo jest juz chinskie
Znowu wypowiadają się osoby, które nigdy żadnym Lexusem nie jeździły i pewnie nigdy nie będą jeździły. Zawsze jednak można ponarzekać, że drogo i kiepsko. Kupcie sobie Mazdę i po zawodach.
Komentuj artykul a nie komentujacych
Towary drogie są niedostępne dla większości i to też jest element prestiżu.
Przy cenie za wersję Otomenashi to warto już rozważyć Porsche Macan.