W miniony weekend miała miejsce światowa premiera Lexusa NX drugiej generacji. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Lexus NX pojawił się na rynku  w 2014 roku, a w minioną sobotę światło dzienne ujrzało drugie wcielenie tego modelu. Japoński SUV w najnowszej odsłonie został oparty na platformie GA-K, z której korzysta też aktualna Toyota RAV4, a w jego gamie debiutuje wersja z napędem hybrydowym plug-in.

Nowy Lexus NX jest nieznacznie większy od wcześniejszego modelu. Mierzy 466,0 cm długości (+2,0 cm), 186,5 cm szerokości (+2,0 cm) i 164,0 cm wysokości (-0,5 cm), a jego rozstaw osi wynosi 269,0 cm (+3,0 cm). Styliści nie zdecydowali się jednak na wprowadzenie radykalnych zmian w wyglądzie swojego bestsellerowego SUV-a. Pokazany w weekend NX został nieco „ugrzeczniony” względem poprzednika (nie ma już np. dwuczęściowych przednich świateł), ale zachował charakterystyczny dla marki, wyrazisty styl.

Kokpit w nowym Lexusie NX został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Tazuna, której nazwa pochodzi od japońskiego słowa, oznaczającego sposób, w jaki jeździec przy pomocy lejców panuje nad koniem. W przypadku samochodu sprowadza się to do zapewnienia intuicyjnej obsługi w myśl zasady „ręce na kierownicy, oczy patrzą na drogę”.

Konsolę środkową zdominował duży ekran dotykowy, który jest skierowany w stronę kierowcy. Jednakże nie wszystkie funkcje obsługuje się z poziomu centralnego wyświetlacza. U dołu ekranu znajdziemy dwa pokrętła od zmiany temperatury wentylacji oraz gałkę od regulacji głośności multimediów. Kolejne przyciski (odpowiedzialne m.in. za zmianę trybu pracy układu napędowego) zgrupowano przy dźwigni zmiany biegów. Ponadto na kierownicy znajdziemy dotykowe przyciski, których działanie można konfigurować.

Nowy NX jest pierwszym modelem tej japońskiej marki, który został wyposażony w najnowszy system infotainment Lexus Link. Standardowa wersja Connect korzysta z dotykowego ekranu o przekątnej 9,8 cala, a opcjonalny wariant Pro oferuje 14-calowy wyświetlacz. Nowe multimedia Lexusa wyróżniają się większą szybkością działania i zapewniają dostęp do usług online, w tym nawigacji w chmurze, która w czasie rzeczywistym pobiera informacje o podróży i ruchu drogowym.

Na pokładzie Lexusa NX drugiej generacji nie zabraknie również zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Do wyposażenia seryjnego należy pakiet Lexus Safety System + 3, który zawiera m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją rozpoznawania ryzyka kolizji podczas skrętu na skrzyżowaniach z nadjeżdżającymi pojazdami oraz pieszymi przechodzącymi przez jezdnię oraz funkcją wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (ESA), a także udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC).

Nowości czekają także pod maską. Klienci będą mieli do wyboru dwie hybrydy – zwykłą 350h (242 KM) oraz plug-in 450h+ (306 KM). Według zapowiedzi producenta, ładowany z gniazdka Lexus NX przejedzie do 63 km w trybie elektrycznym. Ponadto w Rosji i krajach Europy Wschodniej dostępne będą odmiany 250 (199 KM) oraz 350 (279 KM).

  • NX 350h (2.5/242 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i przednim napędem lub napędem na obie osie E-Four
  • NX 450h+ (2.5/306 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na obie osie E-Four
  • NX 250 (2.5/199 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Direct Shift i napędem na wszystkie koła
  • NX 350 (2.4 Turbo/279 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Direct Shift i napędem na wszystkie koła

W przyszłym miesiącu zostanie opublikowany polski cennik nowego Lexusa NX, a w sierpniu będą organizowane przedpremierowe pokazy tego modelu. Pierwsze auta trafią do klientów w czwartym kwartale tego roku.

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji Lexusa NX:

Lexus NX – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

  1. Jak nie będzie dużo droższy od Mazdy CX-5 to będzie trzeba się zastanowić. Na razie odłożyłem ok. 160 tys. Zobaczymy w lipcu co cennik pokaże.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here