NowościCennikiBMW serii 3 (2024). Opis wersji i cennik

BMW serii 3 (2024). Opis wersji i cennik

BMW serii 3 (G20) zostało w ubiegłym roku odświeżone. Ceny tego modelu zaczynają się od 192 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Aktualne wcielenie BMW serii 3 (oznaczenie producenta: G20) zostało oficjalnie przedstawione w październiku 2018 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu, a w zeszłym roku model ten doczekał się liftingu. Najnowsza odsłona „trójki” jest trochę większa od poprzedniczki (co przełożyło się na nieco przestronniejszą kabinę), a także stała się lżejsza za sprawą szerszego zastosowania elementów z aluminium. Do zalet opisywanego auta należą bardzo wysoki poziom jakości materiałów i precyzji montażu, nowoczesne multimedia, bogata oferta systemów asystujących oraz znakomite właściwości jezdne i duża przyjemność z prowadzenia. Na szczycie szerokiej gamy silnikowej znajdują topowe warianty M3, którym poświęciliśmy osobny artykuł: BMW M3 – opis wersji i cennik

BMW serii 3 - tył
BMW serii 3 Touring (G21)

BMW serii 3 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

BMW serii 3 Limuzyna (G20) mierzy 471,3 cm długości, 182,7 cm szerokości (206,8 cm z lusterkami) i 144,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 285,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 480 litrów. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer – 375 l.

BMW serii 3 - bagażnik
BMW serii 3 Limuzyna (G20)

BMW serii 3 Touring (G21) mierzy 471,3 cm długości, 182,7 cm szerokości (206,8 cm z lusterkami) i 144,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 285,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1510 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 410-1420 l.

BMW serii 3 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 5 wysokoprężnych oraz 4 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne BMW serii 3 Limuzyna, w nawiasach podane osiągi BMW serii 3 Touring (o ile się różnią; wariant 320i xDrive nie jest dostępny z nadwoziem kombi, a 320e xDrive – z nadwoziem sedan).

Silniki benzynowe:

  • 318i (2.0 R4; 156 KM, 250 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 (8,8) s, prędkość maksymalna: 223 (218) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,2 (6,7-7,5) l/100 km
  • 320i (2.0 R4; 184 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 (230) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,2 (6,7-7,5) l/100 km
  • 320i xDrive (2.0 R4; 184 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,6 l/100 km
  • 330i (2.0 R4; 245 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 (6,1) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-7,3 (6,8-7,6) l/100 km
  • 330i xDrive (2.0 R4; 245 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 (6,0) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,8 (7,3-8,1) l/100 km
  • M340i xDrive (3.0 R6; 374 KM, 500 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 (4,6) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,8-8,5 (8,1-8,7) l/100 km
BMW serii 3 - silnik
Silnik modelu M340i (3.0/374 KM)

Silniki wysokoprężne:

  • 316d (2.0 R4; 122 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 (10,0) s, prędkość maksymalna: 204 (198) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,5 (5,1-5,7) l/100 km
  • 318d (2.0 R4; 150 KM, 320 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 (8,8) s, prędkość maksymalna: 218 (213) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 (5,0-5,7) l/100 km
  • 320d (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 (7,2) s, prędkość maksymalna: 235 (229) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 (5,0-5,7) l/100 km
  • 320d xDrive (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 (7,5) s, prędkość maksymalna: 228 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 (5,3-6,0) l/100 km
  • 330d (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 (5,5) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 (5,3-6,0) l/100 km
  • 330d xDrive (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 (5,2) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 (5,6-6,3) l/100 km
  • M340d xDrive (3.0 R6; 340 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 (4,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,4 (6,0-6,6) l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 320e (2.0 R4; 204 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,9) s, prędkość maksymalna: 225 (220) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,3-1,8 (1,4-1,9) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 62 km
  • 320e xDrive (2.0 R4; 204 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, prędkość maksymalna: 219 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5-2,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
  • 330e (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 (5,9) s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,3-1,8 (1,4-1,9) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 62 km
  • 330e xDrive (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 (5,9) s, prędkość maksymalna: 230 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5-2,0 (1,5-2,1) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
BMW serii 3 - silnik
Silnik modelu 330e (2.0/292 KM)

Nowe BMW serii 3 (2024) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego BMW serii 3 znajdziemy m.in.:

  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół V-spoke (dotyczy wersji 318i, 320i, 320i xDrive, 330i, 330i xDrive, 316d, 318d, 320d, 320d xDrive, 330d, 330d xDrive, 320e, 320e xDrive, 330e oraz 330e xDrive)
  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół M Double-spoke Bicolor (dotyczy wersji M340i xDrive oraz M340d xDrive)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • 3-strefowa klimatyzacja automatyczna
  • Regulator prędkości z funkcją hamowania
  • System monitorowania ciśnienia opon
  • Czujniki parkowania Park Distance Control z przodu i z tyłu
  • System alarmowy
  • Reflektory diodowe
  • Diodowe lampy tylne
  • Obramowania M Shadowline czarne na wysoki połysk
  • Kierownica sportowa, skórzana
  • Listwy ozdobne srebrne kwarc matowe
  • Tapicerka materiałowa Hevelius Anthracite
  • Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie
  • BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem BMW
  • BMW Operating System 8 z nawigacją
  • Radio cyfrowe DAB+

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • BMW 318i Limuzyna – od 192 500 zł
  • BMW 320i Limuzyna – od 207 500 zł
  • BMW 320i xDrive Limuzyna – od 217 500 zł
  • BMW 330i Limuzyna – od 227 500 zł
  • BMW 330i xDrive Limuzyna – od 237 500 zł
  • BMW M340i xDrive Limuzyna – od 312 500 zł
  • BMW 316d Limuzyna – od 202 500 zł
  • BMW 318d Limuzyna – od 207 500 zł
  • BMW 320d Limuzyna – od 222 500 zł
  • BMW 320d xDrive Limuzyna – od 232 500 zł
  • BMW 330d Limuzyna – od 252 500 zł
  • BMW 330d xDrive Limuzyna – od 262 500 zł
  • BMW M340d xDrive Limuzyna – od 312 500 zł
  • BMW 320e Limuzyna – od 230 000 zł
  • BMW 330e Limuzyna – od 260 000 zł
  • BMW 330e xDrive Limuzyna – od 270 000 zł
  • BMW 318i Touring – od 202 500 zł
  • BMW 320i Touring – od 217 500 zł
  • BMW 330i Touring – od 237 500 zł
  • BMW 330i xDrive Touring – od 247 500 zł
  • BMW M340i xDrive Touring – od 322 500 zł
  • BMW 316d Touring – od 212 500 zł
  • BMW 318d Touring – od 217 500 zł
  • BMW 320d Touring – od 232 500 zł
  • BMW 320d xDrive Touring – od 242 500 zł
  • BMW 330d Touring – od 262 500 zł
  • BMW 330d xDrive Touring – od 272 500 zł
  • BMW M340d xDrive Touring – od 322 500 zł
  • BMW 320e Touring – od 240 000 zł
  • BMW 320e xDrive Touring – od 250 000 zł
  • BMW 330e Touring – od 270 000 zł
  • BMW 330e xDrive Touring – od 280 000 zł

BMW serii 3 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Więcej na temat BMW serii 3:

Używane BMW serii 3 (G20) – opinie, typowe usterki

BMW 330i (G20) – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji