Od stycznia do września tego roku najlepiej sprzedającym się w naszym kraju autem segmentu premium było Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.
W ciągu trzech kwartałów 2023 roku zarejestrowano w Polsce 79 033 nowych aut segmentu premium, czyli o 14,2% (+9802 szt.) więcej względem tego samego okresu w 2022 roku. Po dziewięciu miesiącach tego roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji „osobówek” z wyższej półki wyniósł 17,1% (13 497 szt.), natomiast udział firm jest na poziomie 82,9% (65 536 szt.). Podobnie jak w przypadku marek popularnych, wyraźna poprawa wyników sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem jest następstwem przede wszystkim lepszej dostępności nowych aut na rynku oraz większej aktywności klientów instytucjonalnych.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium po 9 miesiącach 2023 roku:
- Audi (18 799 szt.)
- BMW (16 757 szt.)
- Mercedes (14 198 szt.)
- Volvo (9393 szt.)
- Lexus (7690 szt.)
- Tesla (3394 szt.)
- Porsche (3054 szt.)
- Mini (2642 szt.)
- Land Rover (1145 szt.)
- Alfa Romeo (871 szt.)
Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium po 9 miesiącach 2023 roku:
- Volvo XC60 (4354 szt.)
- Lexus NX (3052 szt.)
- Audi Q5 (2903 szt.)
- Audi A3 (2786 szt.)
- Audi Q3 (2658 szt.)
- BMW serii 3 (2607 szt.)
- BMW X3 (2421 szt.)
- Audi A4 (2409 szt.)
- BMW X5 (2358 szt.)
- Audi Q7 (2064 szt.)
- Volvo XC40 (2060 szt.)
- Lexus RX (1923 szt.)
- Tesla Model Y (1883 szt.)
- Audi A6 (1870 szt.)
- Mercedes GLC (1715 szt.)
- Lexus UX (1653 szt.)
- Mercedes CLA (1521 szt.)
- BMW serii 5 (1492 szt.)
- BMW X1 (1436 szt.)
- Porsche Macan (1276 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2022 roku
Źródło: IBRM Samar