Po 9 miesiącach tego roku na pozycji lidera segmentu premium w naszym kraju utrzymuje się Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.
W ciągu trzech kwartałów 2022 roku sprzedano w Polsce 69 231 nowych aut segmentu premium, czyli o 0,13% (-88 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika przede wszystkim z ograniczonej dostępności nowych aut, rosnącej inflacji i wysokich stóp procentowych, a także wojny w Ukrainie. Powyższe czynniki sprawiają, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie samochodu na później.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium po 9 miesiącach 2022 roku:
- BMW (17 839 szt.)
- Mercedes (16 127 szt.)
- Audi (13 813 szt.)
- Volvo (8207 szt.)
- Lexus (3889 szt.)
- Mini (2221 szt.)
- Porsche (2070 szt.)
- Land Rover (1467 szt.)
- Alfa Romeo (1274 szt.)
- Tesla (905 szt.)
Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium po 9 miesiącach 2022 roku:
- Volvo XC60 (3969 szt.)
- BMW serii 3 (2618 szt.)
- Audi Q5 (2554 szt.)
- BMW X5 (2441 szt.)
- BMW X3 (2383 szt.)
- Audi Q3 (2189 szt.)
- Audi A3 (2043 szt.)
- Volvo XC40 (1976 szt.)
- Mercedes GLC (1973 szt.)
- BMW serii 5 (1853 szt.)
- Mercedes klasy C (1748 szt.)
- Audi A4 (1715 szt.)
- Audi A6 (1638 szt.)
- Mercedes CLA (1473 szt.)
- Mercedes GLE (1415 szt.)
- Mercedes klasy E (1342 szt.)
- BMW serii 4 (1320 szt.)
- BMW serii 1 (1294 szt.)
- Lexus RX (1275 szt.)
- Mercedes GLC Coupe (1272 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku
Źródło: IBRM Samar