Volvo XC60

Po 9 miesiącach tego roku na pozycji lidera segmentu premium w naszym kraju utrzymuje się Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.

W ciągu trzech kwartałów 2022 roku sprzedano w Polsce 69 231 nowych aut segmentu premium, czyli o 0,13% (-88 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika przede wszystkim z ograniczonej dostępności nowych aut, rosnącej inflacji i wysokich stóp procentowych, a także wojny w Ukrainie. Powyższe czynniki sprawiają, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie samochodu na później.

Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium po 9 miesiącach 2022 roku:

  1. BMW (17 839 szt.)
  2. Mercedes (16 127 szt.)
  3. Audi (13 813 szt.)
  4. Volvo (8207 szt.)
  5. Lexus (3889 szt.)
  6. Mini (2221 szt.)
  7. Porsche (2070 szt.)
  8. Land Rover (1467 szt.)
  9. Alfa Romeo (1274 szt.)
  10. Tesla (905 szt.)

Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium po 9 miesiącach 2022 roku:

  1. Volvo XC60 (3969 szt.)
  2. BMW serii 3 (2618 szt.)
  3. Audi Q5 (2554 szt.)
  4. BMW X5 (2441 szt.)
  5. BMW X3 (2383 szt.)
  6. Audi Q3 (2189 szt.)
  7. Audi A3 (2043 szt.)
  8. Volvo XC40 (1976 szt.)
  9. Mercedes GLC (1973 szt.)
  10. BMW serii 5 (1853 szt.)
  11. Mercedes klasy C (1748 szt.)
  12. Audi A4 (1715 szt.)
  13. Audi A6 (1638 szt.)
  14. Mercedes CLA (1473 szt.)
  15. Mercedes GLE (1415 szt.)
  16. Mercedes klasy E (1342 szt.)
  17. BMW serii 4 (1320 szt.)
  18. BMW serii 1 (1294 szt.)
  19. Lexus RX (1275 szt.)
  20. Mercedes GLC Coupe (1272 szt.)

Zobacz również:

50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku

Źródło: IBRM Samar

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj