Volvo XC60 utrzymało pozycję lidera segmentu premium w Polsce, natomiast najpopularniejszą marką jest BMW. Sprawdź szczegółowe dane za okres styczeń-czerwiec 2021 r.
Po pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku na szczycie zestawienia najchętniej kupowanych modeli klasy premium znalazło się Volvo XC60, które było także najlepiej sprzedającym się autem z tego segmentu w 2020 roku. Na drugiej pozycji ponownie uplasował się ubiegłoroczny wicelider – BMW serii 3, a podium zamyka Volvo XC40 (awans z 5. miejsca w 2020 r.).
W pierwszym półroczu 2021 r. sprzedano w Polsce 48 028 aut segmentu premium. To o 46,63% (+15 274 szt.) więcej niż przed rokiem, jak również więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2019 r., kiedy to zarejestrowano 37 721 takich samochodów. Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki sprzedaży nowych aut klasy premium w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku.
Top 5 najpopularniejszych marek klasy premium (styczeń-czerwiec 2021 r.):
Top 15 najchętniej kupowanych modeli segmentu premium w I półroczu 2021 r.:
- Volvo XC60 (2728 szt.)
- BMW serii 3 (2193 szt.)
- Volvo XC40 (1848 szt.)
- Audi Q5 (1846 szt.)
- Audi Q3 (1775 szt.)
- BMW X3 (1443 szt.)
- BMW X5 (1386 szt.)
- BMW serii 1 (1376 szt.)
- Audi A6 (1375 szt.)
- BMW serii 5 (1364 szt.)
- Audi A3 (1324 szt.)
- Mercedes klasy E (1234 szt.)
- Mercedes klasy A (1182 szt.)
- Audi A4 (1090 szt.)
- Lexus NX (973 szt.)
Źródło: IBRM Samar