BMW serii 3 Limuzyna - przód

BMW serii 3 (G20) jest najchętniej kupowanym autem tej marki w Polsce. Ceny tego modelu startują od 135 000 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Aktualne BMW serii 3 (oznaczenie producenta: G20) zostało oficjalnie zaprezentowane w październiku 2018 r. podczas salonu samochodowego w Paryżu, a w kolejnym roku pokazano wersję kombi, czyli Touring (G21). Najnowsza odsłona „trójki” jest nieco większa od poprzedniczki (co przełożyło się na nieco przestronniejszą kabinę), a także stała się lżejsza za sprawą szerszego zastosowania elementów z aluminium. Do zalet opisywanego modelu należą bardzo wysoki poziom jakości materiałów i precyzji montażu, nowoczesne multimedia, bogata oferta systemów asystujących (dostępnych seryjnie lub w opcji) oraz znakomite właściwości jezdne i duża przyjemność z prowadzenia.

BMW serii 3 Touring - tył

BMW serii 3 (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

BMW serii 3 Limuzyna mierzy 470,9 cm długości, 206,8 cm szerokości (z lusterkami) i 143,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 285,1 cm. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów (w hybrydzie plug-in – 375 l).

BMW serii 3 Limuzyna - bagażnik
BMW serii 3 Limuzyna

BMW serii 3 Touring mierzy 470,9 cm długości, 206,8 cm szerokości (z lusterkami) i 144,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 285,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1510 l (w hybrydzie plug-in – 410-1420 l).

BMW serii 3 (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 5 wysokoprężnych oraz 2 hybrydy plug-in. Napęd na wszystkie koła występuje standardowo w wersjach M340i i M340d oraz opcjonalnie w 320i, 330i, 320d, 330d i 330e, a pozostałe odmiany są tylnonapędowe. Poniżej prezentujemy dane techniczne BMW serii 3 Limuzyna, w nawiasach podane parametry wariantu Touring (o ile się różnią; nie dotyczy 320i xDrive oraz 316d).

Silniki benzynowe:

  • 318i (2.0/156 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,7) s, prędkość maksymalna: 223 (220) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,2 (6,7-7,5) l/100 km
  • 320i (2.0/184 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 (7,5) s, prędkość maksymalna: 235 (230) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,8 (6,6-7,1) l/100 km
  • 320i xDrive (2.0/184 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,7-7,6 l/100 km
  • 330i (2.0/258 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 (5,9) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,3 (6,8-7,7) l/100 km
  • 330i xDrive (2.0/258 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5 (5,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,7-7,6 (7,0-8,0) l/100 km
  • M340i xDrive (3.0/374 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 (4,5) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5-8,2 (7,8-8,4) l/100 km
BMW serii 3 Touring - silnik
Silnik modelu 330i (2.0/258 KM)

Silniki wysokoprężne:

  • 316d (2.0/122 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-5,4 (4,9-5,7) l/100 km
  • 318d (2.0/150 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,9) s, prędkość maksymalna: 226 (217) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,6 (5,1-5,8) l/100 km
  • 320d (2.0/190 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 (7,1) s, prędkość maksymalna: 240 (230) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-5,3 (5,1-5,9) l/100 km
  • 320d xDrive (2.0/190 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 (7,4) s, prędkość maksymalna: 233 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,6 (5,1-5,6) l/100 km
  • 330d (3.0/286 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5 (5,6) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,6 (5,2-5,9) l/100 km
  • 330d xDrive (3.0/286 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 (5,4) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,0 (5,5-6,2) l/100 km
  • M340d xDrive (3.0/340 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 (4,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,5 (6,1-6,7) l/100 km
BMW serii 3 Limuzyna - silnik
Silnik modelu 320d (2.0/190 KM)

Napęd hybrydowy:

  • 330e (2.0/292 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 (5,9) s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,3-1,8 (1,4-1,9) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
  • 330e xDrive (2.0/292 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 (5,9) s, prędkość maksymalna: 230 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,4-1,9 (1,6-2,1) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
BMW serii 3 Limuzyna - silnik
Silnik modelu 330e (2.0/292 KM)

Nowe BMW serii 3 (2021) – wyposażenie

BMW serii 3 Limuzyna - deska rozdzielcza

Na liście wyposażenia standardowego BMW serii 3 znajdziemy m.in.:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Turbine Bicolor (dotyczy wersji 318, 320i, 316d i 318d)
  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich V-spoke (dotyczy wersji 320d)
  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich V-spoke (dotyczy wersji 320i xDrive, 330i, 330i xDrive, 320d xDrive, 330d, 330d xDrive, 330e i 330e xDrive)
  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Double-spoke M Bicolor (dotyczy wersji M340i xDrive i M340d xDrive)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • 1-strefowa klimatyzacja automatyczna (3-strefowa w standardzie tylko w wersjach M340i xDrive i M340d xDrive)
  • Poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtyny powietrzne
  • Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i kontroli trakcji (DTC)
  • Asystent uwagi
  • Active Guard Plus – ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu z aktywną interwencją układu kierowniczego przy prędkości powyżej 70 km/h, Speed Limit Info
  • Regulator prędkości z funkcją hamowania
  • Mocowanie fotelików ISOFIX na zewnętrznych siedzeniach tylnych
  • Elektromechaniczny hamulec parkingowy z funkcją Auto Hold
  • Servotronic – wspomaganie kierownicy zależne od prędkości
  • Przełącznik właściwości jezdnych z trybami ECO Pro, Comfort i Sport
  • Czujnik deszczu
  • Reflektory LED z przodu i z tyłu
  • Funkcja Follow-Me-Home
  • Oświetlenie powitalne
  • Podświetlane klamki w kolorze nadwozia
  • Czarne, matowe obramowania okien (czarne obramowania okien na wysoki połysk w wersjach M340i xDrive oraz M340d xDrive)
  • Podwójne, okrągłe końcówki układu wydechowego
  • Tapicerka Hevelius materiałowa (tapicerka Alcantara/Sensatec materiałowo-skórzana w wersjach M340i xDrive oraz M340d xDrive)
  • Listwy ozdobne srebrne, kwarc matowy (listwy ozdobne Aluminium Tetragon w wersjach M340i xDrive oraz M340d xDrive)
  • Podłokietniki z przodu i z tyłu
  • Dywaniki welurowe
  • Składane oparcie kanapy z tyłu w proporcjach 40:20:40
  • Skórzana kierownica sportowa, wielofunkcyjna
  • Regulacja kolumny kierownicy
  • Szyby atermiczne
  • System alarmowy sterowany pilotem radiowym
  • Przycisk Start/Stop
  • Uchwyt na napoje
  • Gniazdo 12V w przednim schowku
  • BMW Live Cockpit – analogowy zestaw wskaźników z 5,7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny BMW iDrive z 8,8-calowym ekranem dotykowym (BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym dla wersji M340i xDrive oraz M340d xDrive)
  • Przyciski ulubionych funkcji
  • Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth z interfejsami USB typu A i C w centralnej konsoli i podłokietniku
  • Zestaw stereo z 6 głośnikami

BMW serii 3 Limuzyna (2021) – ceny

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • BMW 318i Limuzyna – od 135 000 zł
  • BMW 320i Limuzyna – od 159 100 zł
  • BMW 320i xDrive Limuzyna – od 169 100 zł
  • BMW 330i Limuzyna – od 181 300 zł
  • BMW 330i xDrive Limuzyna – od 191 300 zł
  • BMW M340i xDrive Limuzyna – od 286 800 zł
  • BMW 316d Limuzyna – od 145 900 zł
  • BMW 318d Limuzyna – od 151 800 zł
  • BMW 320d Limuzyna – od 164 400 zł
  • BMW 320d xDrive Limuzyna – od 183 000 zł
  • BMW 330d Limuzyna – od 220 600 zł
  • BMW 330d xDrive Limuzyna – od 230 600 zł
  • BMW M340d xDrive Limuzyna – od 286 800 zł
  • BMW 330e Limuzyna – od 209 300 zł
  • BMW 330e xDrive Limuzyna – od 219 300 zł

Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją.

BMW serii 3 Touring (2021) – ceny

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • BMW 318i Touring – od 144 200 zł
  • BMW 320i Touring – od 168 300 zł
  • BMW 330i Touring – od 189 500 zł
  • BMW 330i xDrive Touring – od 199 500 zł
  • BMW M340i xDrive Touring – od 295 900 zł
  • BMW 316d Touring – od 155 100 zł
  • BMW 318d Touring – od 161 000 zł
  • BMW 320d Touring – od 173 600 zł
  • BMW 320d xDrive Touring – od 192 200 zł
  • BMW 330d Touring – od 229 700 zł
  • BMW 330d xDrive Touring – od 239 700 zł
  • BMW M340d xDrive Touring – od 295 900 zł
  • BMW 330e Touring – od 217 500 zł
  • BMW 330e xDrive Touring – od 227 500 zł

Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją.

Więcej na temat BMW serii 3:

BMW 330i (G20) – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here