Mercedes klasy E przy okazji liftingu otrzymał nowe wersje silnikowe i wyposażenie z zakresu wsparcia kierowców. Sprawdź, co dokładnie się zmieniło.
Mercedes klasy E serii 213 trafił do sprzedaży w 2016 roku, a po 4 latach od premiery doczekał się modernizacji. Limuzyna oraz Kombi po liftingu pojawią się w salonach latem 2020 r., nieco później dołączą do nich odświeżone Coupe i Cabriolet.
Przód klasy E po liftingu upodobnił się do nowszych modeli Mercedesa, a w pełni LED-owe reflektory staną się wyposażeniem seryjnym. Podstawową wersją będzie linia Avantgarde o nieco sportowej stylistyce. Oprócz niej dostępne będą warianty Exclusive oraz AMG. Tył Limuzyny został całkowicie przeprojektowany, pojawiły się nowe zderzak i pokrywa bagażnika, a najłatwiej zauważyć zmienione tylne lampy. W odmianie Kombi tylne lampy otrzymały jedynie nowe wkłady. Modernizacja objęła także uterenowione Kombi, czyli wersję All-Terrain, która teraz z wyglądu bardziej przypomina SUV-y niemieckiej marki.
Przy okazji liftingu, klienci Mercedesa otrzymali do wyboru trzy nowe lakiery: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave. Paleta dostępnych wzorów felg również została wzbogacona i pojawiły się w niej nawet specjalne, aerodynamiczne obręcze, które pozwalają obniżyć zużycie paliwa.
We wnętrzu także znajdziemy nowe kombinacje kolorów oraz materiały wykończeniowe. Na pokładzie odświeżonego Mercedesa klasy E znajdziemy systemy wspomagające najnowszej generacji. Szerzej opisaliśmy je w artykule: Mercedes klasy E po liftingu. Co o nim wiemy?
Mercedes klasy E po liftingu – dane techniczne, silniki, moc
Jeśli chodzi o zmiany pod maską, to Mercedes chwali się tym, że w ofercie odświeżonego modelu pojawi się aż 7 hybryd (benzynowych i wysokoprężnych), a ten rodzaj napędu po raz pierwszy będzie występować z nadwoziem Kombi i napędem na wszystkie koła 4Matic. Gama dostępnych jednostek napędowych obejmuje „benzyniaki” o mocy od 156 do 367 KM oraz turbodiesle, dostarczające od 160 do 330 KM.
Nowością będzie 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem drugiej generacji (ISG), generującym dodatkowe 20 KM i 180 Nm. Auta z tą jednostką będą również wyposażone w instalację elektryczną 48V. Funkcja odzyskiwania energii oraz możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku pozwolą ograniczyć zużycie paliwa.