Volvo XC60

Po pierwszym kwartale tego roku najlepiej sprzedającym się modelem segmentu premium jest Volvo XC60, natomiast wśród producentów prym wiedzie BMW. Sprawdź szczegółowe dane.

W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano w Polsce 22 295 nowych aut segmentu premium, czyli o 8,2% (-1979 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika z ograniczonej dostępności półprzewodników, jak również trwającej od ponad miesiąca wojny w Ukrainie, w wyniku której przerwane zostały łańcuchy dostaw, a ceny surowców poszły mocno w górę. Te wszystkie czynniki powodują wzrost cen samochodów i wydłużenie terminu oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza, co z kolei sprawia, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie nowego auta na później.

NASZ SKLEP

Top 5 najpopularniejsze marki klasy premium w I kwartale 2022 roku:

  1. BMW (5516 szt.)
  2. Mercedes (5079 szt.)
  3. Audi (4592 szt.)
  4. Volvo (3189 szt.)
  5. Lexus (952 szt.)

Top 15 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I kwartale 2022 roku:

  1. Volvo XC60 (1372 szt.)
  2. BMW serii 3 (1009 szt.)
  3. Volvo XC40 (868 szt.)
  4. Audi A3 (731 szt.)
  5. Audi Q5 (723 szt.)
  6. BMW X3 (722 szt.)
  7. Audi Q3 (650 szt.)
  8. BMW serii 5 (646 szt.)
  9. Mercedes GLC (635 szt.)
  10. Mercedes klasy C (581 szt.)
  11. Audi A6 (562 szt.)
  12. BMW X5 (502 szt.)
  13. Audi A4 (488 szt.)
  14. Mercedes GLC Coupe (479 szt.)
  15. BMW serii 4 (473 szt.)

Zobacz również:

50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku

Źródło: IBRM Samar

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj