Po pierwszym kwartale tego roku najlepiej sprzedającym się modelem segmentu premium jest Volvo XC60, natomiast wśród producentów prym wiedzie BMW. Sprawdź szczegółowe dane.
W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano w Polsce 22 295 nowych aut segmentu premium, czyli o 8,2% (-1979 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika z ograniczonej dostępności półprzewodników, jak również trwającej od ponad miesiąca wojny w Ukrainie, w wyniku której przerwane zostały łańcuchy dostaw, a ceny surowców poszły mocno w górę. Te wszystkie czynniki powodują wzrost cen samochodów i wydłużenie terminu oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza, co z kolei sprawia, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie nowego auta na później.
Top 5 najpopularniejsze marki klasy premium w I kwartale 2022 roku:
Top 15 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I kwartale 2022 roku:
- Volvo XC60 (1372 szt.)
- BMW serii 3 (1009 szt.)
- Volvo XC40 (868 szt.)
- Audi A3 (731 szt.)
- Audi Q5 (723 szt.)
- BMW X3 (722 szt.)
- Audi Q3 (650 szt.)
- BMW serii 5 (646 szt.)
- Mercedes GLC (635 szt.)
- Mercedes klasy C (581 szt.)
- Audi A6 (562 szt.)
- BMW X5 (502 szt.)
- Audi A4 (488 szt.)
- Mercedes GLC Coupe (479 szt.)
- BMW serii 4 (473 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku
Źródło: IBRM Samar