W ciągu pierwszych 3 miesięcy tego roku zarejestrowano blisko 33 tysiące aut klasy premium. Oznacza to, że segment ten stanowi już prawie 1/4 całego rynku nowych samochodów w Polsce. Sprawdź szczegółowe dane.
W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedano w Polsce 32 931 nowe auta segmentu premium, czyli o 27,2% (+7032 szt.) więcej w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. W ciągu ostatnich 3 miesięcy udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji „osobówek” z wyższej półki wyniósł 16,78% (5526 szt.), natomiast udział firm był na poziomie 83,22% (27 405 szt.). Wyraźnie lepsze wyniki sprzedaży względem poprzedniego roku to przede wszystkim zasługa większej dostępności samochodów u dealerów oraz krótszego czasu oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w I kwartale 2024 roku:
- BMW (7165 szt.)
- Audi (6699 szt.)
- Mercedes (6260 szt.)
- Volvo (5011 szt.)
- Lexus (3327 szt.)
- Porsche (1345 szt.)
- Tesla (1264 szt.)
- Mini (709 szt.)
- Land Rover (439 szt.)
- Alfa Romeo (396 szt.)
Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I kwartale 2024 roku:
- Volvo XC60 (1706 szt.)
- Audi A3 (1537 szt.)
- Volvo XC40 (1372 szt.)
- Audi A4 (1088 szt.)
- Lexus RX (1037 szt.)
- Lexus NX (1022 szt.)
- Audi Q5 (957 szt.)
- BMW serii 3 (899 szt.)
- BMW X3 (899 szt.)
- Audi Q3 (890 szt.)
- Mercedes GLC (883 szt.)
- BMW X5 (877 szt.)
- Tesla Model Y (783 szt.)
- Lexus UX (763 szt.)
- BMW X1 (757 szt.)
- Volvo XC90 (736 szt.)
- BMW serii 5 (713 szt.)
- Porsche Macan (678 szt.)
- Mercedes CLA (636 szt.)
- Audi A6 (601 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2023 roku
Źródło: IBRM Samar