W 2021 roku Volvo XC60 zachowało pozycję lidera klasy premium w Polsce, natomiast BMW zostało najpopularniejszą marką tego segmentu. Sprawdź szczegółowe dane.

W grudniu 2021 roku sprzedano w Polsce 7239 nowych aut segmentu premium. To o 13,9% (+881 szt.) więcej niż miesiąc wcześniej, ale za to o 16,8% (-1465 szt.) mniej niż przed rokiem. Podium zestawienia najchętniej kupowanych modeli w ostatnim miesiącu ubiegłego roku prezentuje się następująco: Audi Q3 (348 szt.), BMW X3 (331 szt.) oraz Audi Q5 (312 szt.).

W całym 2021 roku w naszym kraju zarejestrowano 88 082 samochodów klasy premium, czyli o 17,0% więcej w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku, kiedy to sprzedano 75 290 takich aut. Ponadto ubiegłoroczny rezultat jest także lepszy od wyniku z 2019 roku – wówczas w ciągu 12 miesięcy Polacy kupili 79 630 samochodów klasy premium. Poniżej prezentujemy szczegółowe dane.

Najpopularniejsze marki segmentu premium w Polsce w 2021 roku:

  1. BMW (23 964 szt.)
  2. Mercedes (19 561 szt.)
  3. Audi (18 973 szt.)
  4. Volvo (11 014 szt.)
  5. Lexus (6154 szt.)

Najpopularniejsze modele klasy premium w Polsce w 2021 roku:

  1. Volvo XC60 (4209 szt.)
  2. BMW serii 3 (4084 szt.)
  3. Audi Q5 (3959 szt.)
  4. BMW X3 (3389 szt.)
  5. Audi Q3 (3090 szt.)
  6. Volvo XC40 (3037 szt.)
  7. BMW X5 (2632 szt.)
  8. BMW serii 5 (2468 szt.)
  9. Audi A6 (2408 szt.)
  10. BMW serii 1 (2276 szt.)
  11. Mercedes klasy E (2223 szt.)
  12. Mercedes klasy A (2200 szt.)
  13. Audi A3 (2192 szt.)
  14. Lexus NX (2187 szt.)
  15. Audi A4 (1918 szt.)

Źródło: IBRM Samar

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here