NowościCennikiLexus NX (2024). Opis wersji i cennik

Lexus NX (2024). Opis wersji i cennik

Lexus NX w najnowszym wydaniu zadebiutował na polskim rynku w 2021 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 227 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Lexus NX drugiej generacji ujrzał światło dzienne w czerwcu 2021 roku. Opisywany model bazuje na platformie GA-K (korzysta z niej także aktualna Toyota RAV4), a w ofercie znajdziemy wyłącznie wersje z napędem hybrydowym, w tym – po raz pierwszy – hybrydę plug-in. Lexus NX w obecnym wcieleniu jest nieco większy od poprzednika, a za sprawą pasa świetlnego na pokrywie bagażnika upodobnił się do mniejszego UX. Na długiej liście wyposażenia japońskiego SUV-a nie zabrakło zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i najnowszych multimediów. Więcej o tym aucie: Nowy Lexus NX – oficjalne zdjęcia i informacje

Lexus NX - tył

Lexus NX (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Lexus NX mierzy 466,0 cm długości, 186,5 cm szerokości (215,0 cm z lusterkami) i 166,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 269,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 545 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1436 l.

Lexus NX (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 hybrydy (w tym plug-in). W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Napęd hybrydowy:

  • NX 350h (2.5 R4; 243 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
  • NX 350h E-Four (2.5 R4; 243 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,5 l/100 km
  • NX 450h+ E-Four (2.5 R4; 309 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,9-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 76 km
Lexus NX - silnik
Silnik modelu NX 450h+

Nowy Lexus NX (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą modeli NX 350h (Elegance, Business i Prestige) oraz NX 350h E-Four (F Sport i Omotenashi). W pozostałych wersjach wyposażenia model NX 350h E-Four kosztuje odpowiednio: 237 900 zł (Elegance), 252 900 zł (Business) oraz 267 900 zł (Prestige). Model NX 450h+ E-Four został wyceniony na: 317 900 zł (Prestige), 367 900 zł (F Sport) oraz 367 900 zł (Omotenashi). Lexus NX jest objęty 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 km.

Lexus NX - deska rozdzielcza

Elegance – od 227 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
  • Zestaw naprawczy kół
  • Standardowe zawieszenie Comfort
  • Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
  • Jonizator powietrza Nanoe X
  • Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
  • Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
  • Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
  • Boczne kurtyny powietrzne
  • Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
  • Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISOFIX na tylnych siedzeniach
  • System ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów
  • System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
  • System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
  • Tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL)
  • System stabilizacji toru jazdy (VSC)
  • Systemy kontroli trakcji (TRC)
  • System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
  • Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) z korektą toru jazdy
  • System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
  • Rozpoznawanie znaków drogowych (RSA)
  • Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, rozpoznający znaki (DRCC)
  • Pedał przyspieszenia z funkcją kick-down
  • Selektor trybów jazdy – 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
  • Tryb samochodu elektrycznego EV
  • System AVAC (dźwięk podczas jazdy w trybie EV poniżej 20km/h)
  • System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
  • Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
  • Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
  • Centralny zamek z podwójną blokadą
  • E-Latch – mechanizm otwierania i zamykania samochodu sterowany elektroniczne
  • Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
  • Kamera cofania
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Czujnik zmierzchu
  • System automatycznych świateł drogowych (AHB)
  • Reflektory przednie LED (światła mijania, dzienne i drogowe: LED)
  • Światła przeciwmgielne przednie LED
  • Kierunkowskazy halogenowe z przodu
  • Tylne światła LED
  • Listwa świetlna LED
  • Kierunkowskazy LED z tyłu
  • Zintegrowane relingi dachowe w kolorze satynowym
  • Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
  • Szyby z filtrem UV
  • Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem oraz wyświetlaczem
  • Manetki do zmiany biegów na kierownicy
  • Skórzana dźwignia zmiany biegów
  • Wykończenia wnętrza ze wstawkami Piano Black
  • Tapicerka z tkaniny L-fineskin łączona z elementami ze skóry syntetycznej Tahara
  • Manualna regulacja przednich foteli (6 kierunków)
  • Kanapa tylna składana (dzielona w stosunku 60:40)
  • Nakładki progowe
  • Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej
  • Podłokietnik przedni
  • 2 miejsca na kubek w konsoli środkowej
  • Podłokietnik w oparciach tylnej kanapy z dwoma uchwytami na kubek
  • 6 zaczepów w podłodze przestrzeni bagażowej
  • Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
  • Lusterko zewnętrze elektrochromatyczne (kierowca) automatycznie składane, podgrzewane i ułatwiające cofanie
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
  • Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)
  • Port USB-A z przodu pojazdu
  • 3 porty USB-C (1 z przodu, 2 z tyłu pojazdu)
  • 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy
  • System multimedialny Lexus LINK CONNECT z 9,8-calowyme ekranem dotykowym, radio AM/FM, 10 głośników
  • Nawigacja chmurowa (z usługami Connected przez 4 lata)
  • Inteligentny asystent głosowy Lexus Concierge z Usługami Connected (na 4 lata)
  • Usługi łączności Connected (z transmisją danych przez pierwsze 4 lata) pozwalające na otwieranie i zamykanie auta oraz sterowanie klimatyzacją
  • Bezprzewodowy Apple CarPlay i przewodowy Android Auto
  • Obsługa Bluetooth
  • Tuner DAB

Business – od 242 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
  • Czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania (ICS) – rozpoznające obiekty i pieszych
  • Inteligentny kluczyk – otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia kluczyka
  • Inteligentny kluczyk szerokopasmowy (UWB)
  • Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
  • Wykończenie wnętrza ze wstawkami 3D Cutting
  • Tapicerka ze skóry syntetycznej perforowanej Tahara
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Oświetlenie ambient 1-kolorowe
Lexus NX - gniazdo ładowania
W modelu NX 450h+ gniazdo ładowania znajdziemy z tyłu po prawej stronie.

Prestige – od 257 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Business oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne), z oponami 235/60 R18
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • System zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją Safe Exit Assist (SEA)
  • Czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania (ICS) – rozpoznające obiekty, pieszych i pojazdy
  • Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, sterowana ruchem nogi
  • Przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
  • Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy (dla modelu NX 450h+)
  • Podgrzewanie kierownicy (dla modelu NX 450h+)
  • Elektryczna regulacja przednich foteli (8 kierunków)
  • 2-kierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
Lexus NX - elektryczna regulacja kierownicy
Elektryczna regulacja kierownicy należy do wyposażenia seryjnego w wersjach F Sport oraz Omotenashi (w Prestige tylko dla modelu NX 450h+).

F Sport – od 317 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Prestige oraz dodatkowo:

  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich F SPORT (10-ramienne) w kolorze grafitowym, z oponami typu Run Flat 235/50 R20
  • Sportowe zawieszenie F SPORT
  • Sportowe tłumiki drgań nadwozia
  • Adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS)
  • Selektor trybów jazdy – 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
  • Dynamiczne adaptacyjne światła drogowe (AHS)
  • Reflektory przednie Quad LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi
  • Spryskiwacze reflektorów
  • Światła doświetlające zakręty
  • Kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu
  • Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni spojler, czarne obudowy lusterek, wrzecionowate wypełnienie grilla i wlotów powietrza z przodu auta, emblematy wersji)
  • Zintegrowane relingi dachowe w kolorze Piano Black
  • Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
  • Skórzana kierownica F SPORT z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz dotykowymi przyciskami
  • Podgrzewanie kierownicy
  • Sportowa skórzana dźwignia zmiany biegów F SPORT
  • Pakiet stylizacyjny F SPORT (czarna podsufitka, aluminiowe nakładki pedałów, wstawki Aluminium Spin, emblematy wersji, dedykowane nakładki progowe)
  • Tapicerka z naturalnej skóry F SPORT (z elementami skóry syntetycznej), perforowana
  • Fotele F SPORT wykonane metodą pianki zintegrowanej
  • Pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych (3 ustawienia)
  • Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane tylne boczne fotele
  • Nakładki progowe z aluminium z emblematem F SPORT
  • Oświetlenie ambient 64-kolorowe
  • Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów
  • 10-calowy kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD)
  • 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy w wysokiej rozdzielczości
  • System multimedialny Lexus LINK PRO z 14-calowym ekranem dotykowym, radio AM/FM z DAB, 10 głośników
Lexus NX - wyświetlacz head-up
Kolorowy wyświetlacz head-up to standard w wersjach F Sport oraz Omotenashi.

Omotenashi – od 317 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Prestige oraz dodatkowo:

  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (10-ramienne) przeszlifowane, z oponami typu Run Flat 235/50 R20
  • Kamera cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni dookoła samochodu
  • Dynamiczne adaptacyjne światła drogowe (AHS)
  • Reflektory przednie Quad LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi
  • Spryskiwacze reflektorów
  • Światła doświetlające zakręty
  • Kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu
  • Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
  • Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz dotykowymi przyciskami
  • Podgrzewanie kierownicy
  • Wykończenie wnętrza ze wstawkami drewnianymi Open Pore
  • Tapicerka z naturalnej skóry (z elementami skóry syntetycznej), perforowana
  • Pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych (3 ustawienia)
  • 4-kierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
  • Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane tylne boczne fotele
  • Oświetlenie ambient 64-kolorowe
  • Cyfrowe lusterko wewnętrzne
  • Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów
  • 10-calowy kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD)
  • 7-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy w wysokiej rozdzielczości
  • System multimedialny Lexus LINK PRO z 14-calowym ekranem dotykowym, radio AM/FM z DAB, 10 głośników
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

11 KOMENTARZE

  1. Porażające są informacje dotyczące tapicerki z plastikowej skóry w aucie za 240 tyś.!!!
    Niw wiem czy się śmiać czy płakać ale za to nakładki na progi, które to ma każdy samochód i masę innych, które to mają auta za 100-150 tyś. tańsze również te aspirujące do grona Premium jak VOLVO czy MAZDA.
    Lexus w wersji FSport i Omotenashi przeszacowany cenowo o min. 50 tyś., pozostałe wersje nie warte rozważenia, wymienione powyżej marki dają więcej za mniejsze pieniądze zatem LEXUS źle skalkulował ceny myśląc, że nowość to sprzeda się drożej, a od choćby VOLVO XC60 jest po prostu mniejszy, a porównywalnie „zaawansowany” technologicznie.

  2. Znowu wypowiadają się osoby, które nigdy żadnym Lexusem nie jeździły i pewnie nigdy nie będą jeździły. Zawsze jednak można ponarzekać, że drogo i kiepsko. Kupcie sobie Mazdę i po zawodach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji