Po pierwszych 3 miesiącach tego roku największą popularnością w segmencie premium cieszy się Volvo XC60, natomiast liderem wśród producentów jest Audi. Sprawdź szczegółowe dane.
W pierwszym kwartale 2023 roku sprzedano w Polsce 25 902 nowe auta segmentu premium, czyli o 16,2% (+3607 szt.) więcej w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. W ciągu ostatnich 3 miesięcy udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji „osobówek” z wyższej półki wyniósł 18,22% (4719 szt.), natomiast udział firm jest na poziomie 81,78% (21 183 szt.). Poprawa sytuacji na rynku samochodów klasy premium dokonuje się znacznie szybciej niż w przypadku marek popularnych, co dało się zaobserwować już pod koniec zeszłego roku. Duży wpływ na to ma znacznie lepsza dostępność nowych aut i związany z tym krótszy czas oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza, a także promocje w salonach oraz atrakcyjne oferty finansowania.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w I kwartale 2023 roku:
- Audi (6046 szt.)
- BMW (5552 szt.)
- Mercedes (4100 szt.)
- Volvo (3410 szt.)
- Lexus (2621 szt.)
- Tesla (1046 szt.)
- Porsche (1038 szt.)
- Mini (842 szt.)
- Alfa Romeo (409 szt.)
- Land Rover (408 szt.)
Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I kwartale 2023 roku:
- Volvo XC60 (1782 szt.)
- Lexus NX (1129 szt.)
- Audi Q5 (1026 szt.)
- BMW X3 (968 szt.)
- Audi Q3 (964 szt.)
- Audi A4 (908 szt.)
- BMW serii 3 (878 szt.)
- Mercedes GLC (839 szt.)
- Lexus RX (674 szt.)
- Audi A3 (648 szt.)
- Audi A6 (635 szt.)
- BMW X5 (629 szt.)
- Tesla Model 3 (585 szt.)
- Volvo XC40 (584 szt.)
- BMW serii 5 (550 szt.)
- BMW X1 (532 szt.)
- Lexus UX (494 szt.)
- Audi Q7 (479 szt.)
- Porsche Macan (445 szt.)
- Audi Q8 (425 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2022 roku
Źródło: IBRM Samar