W ubiegłym roku Volvo XC60 było najchętniej kupowanym autem klasy premium w Polsce. Ceny tego modelu zaczynają się od 211 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Volvo XC60 drugiej generacji zadebiutowało na rynku w 2017 roku i zostało wyróżnione tytułem World Car of the Year 2018. W marcu zeszłego roku szwedzki SUV został subtelnie odświeżony. Największą nowością są zaktualizowane multimedia, które teraz pracują pod kontrolą systemu operacyjnego Android Automotive OS. Przy okazji wspomnianego liftingu nieznacznie zmienił się także wygląd auta – XC60 otrzymało nową osłonę chłodnicy oraz inny przedni zderzak, a do oferty wprowadzono nowe kolory nadwozia i wzory kół. Warto jeszcze wspomnieć, że opisywany model był w ubiegłym roku liderem segmentu premium w naszym kraju – łącznie zarejestrowano 4209 egzemplarzy Volvo XC60, co zapewniło mu 1. miejsce w statystykach sprzedaży, przed BMW serii 3 (4084 sztuk) i Audi Q5 (3959 sztuk).
Volvo XC60 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Volvo XC60 mierzy 470,8 cm długości, 190,2 cm szerokości (211,7 cm z lusterkami) i 165,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 286,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 483 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1410 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 468-1395 l.
Volvo XC60 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne oraz 2 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe z układem mild hybrid:
- B4 FWD (2.0/197+14 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5-8,4 l/100 km
- B5 AWD (2.0/250+14 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,9-8,9 l/100 km
- B6 AWD (2.0/300+14 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,5-9,6 l/100 km
Silniki wysokoprężne z układem mild hybrid:
- B4 FWD (2.0/197+14 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,7 l/100 km
- B4 AWD (2.0/197+14 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,2 l/100 km
- B5 AWD (2.0/235+14 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,2 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- T6 eAWD (2.0/350 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,3 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 78 km
- T8 eAWD (2.0/455 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,3 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 77 km

Nowe Volvo XC60 (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami benzynowymi B4 FWD/197+14 KM (Esential, Core i Plus) oraz B5 AWD/250+14 KM (Ultimate), a także T8 eAWD/455 KM (Polestar Engineered). W pozostałych wersjach wyposażenia wariant B5 AWD/250+14 KM kosztuje odpowiednio: 246 900 zł (Core) oraz 264 900 zł (Plus). Odmiana B6 AWD/300+14 KM została wyceniona na 313 900 zł (Ultimate). Wysokoprężny wariant B4 FWD/197+14 KM kosztuje odpowiednio: 218 900 zł (Essential), 230 900 zł (Core) oraz 248 900 zł (Plus), a dopłata do napędu na wszystkie koła wynosi 10 000 zł. Odmiana B5 AWD/235+14 KM została wyceniona na: 272 900 zł (Plus) oraz 304 900 zł (Ultimate). Hybrydowy wariant T6 eAWD/350 KM kosztuje odpowiednio: 266 900 zł (Core) oraz 284 900 zł (Plus), a mocniejsza odmiana T8 eAWD/455 KM – 306 900 zł (Plus) oraz 329 900 zł (Ulimate). Volvo XC60 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Essential – od 211 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 5-ramienne Silver
- Zestaw naprawczy do ogumienia
- Dwustrefowy system klimatyzacji
- CleanZone
- Dwustopniowe poduszki powietrzne
- Kurtyny powietrzne boczne
- Kolanowa poduszka powietrzna, strona kierowcy
- Wyłącznik obwodu poduszki powietrznej pasażera
- Pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa – przód/tył
- WHIPS – układ zmniejszający ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego
- Ochrona przed uderzeniem bocznym
- Asystent podjazdu
- Hill Descent Control – układ ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień
- Układ monitorowania pasa ruchu
- System antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation
- System informacji o znakach drogowych
- Ogranicznik prędkości
- Tempomat
- Układ monitorowania ciśnienia w oponach
- Adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego
- Tylne czujniki parkowania
- Autoalarm
- Automatyczna blokada zamków drzwi
- Elektryczna blokada zabezpieczająca przed otwarciem przez dzieci
- Czujnik deszczu
- Pióra wycieraczek ze zintegrowanymi spryskiwaczami
- Reflektory LED
- Przednia krata wlotu powietrza z czarną wstawką i chromowaną ramką
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze nadwozia
- Relingi dachowe w kolorze czarnym
- Wykończenie szyb bocznych w czarnym kolorze
- Hartowane szyby boczne
- Obszyta kierownica, tonacja czerni (Charcoal)
- Przyciski sterowania na kierownicy
- Wyprofilowana dźwignia zmiany biegów
- Obudowa pilota zdalnego sterowania z tworzywa sztucznego w tonacji czerni (Charcoal)
- Aluminiowe elementy ozdobne Iron Ore
- Podsufitka w tonacji jasnej (Blond)
- Tapicerka tekstylna Premium
- Fotele przednie Comfort
- Podparcie odcinka lędźwiowego regulowane elektrycznie w 2 kierunkach
- Punkty mocowania ISOFIX, tylne siedzenie
- Tylny środkowy podłokietnik
- Drugi rząd siedzeń zwalnianych mechanicznie
- Elektrycznie składane zagłówki siedzeń tylnych
- Nakładki na progi Volvo, aluminiowe
- Dywaniki tekstylne
- Uchwyt na bilety
- Listwa ochronna progu bagażnika, stal nierdzewna
- Roleta bagażnika, obsługiwana ręcznie
- Gniazdo zasilania w przedziale bagażowym
- Siatka zabezpieczająca
- Podświetlane lusterka osobiste
- Automatycznie przyciemniane lusterka wsteczne
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Bezprzewodowe ładowanie telefonu
- 12-calowy wyświetlacz kierowcy
- System Infotainment Google z nawigacją i połączeniem internetowym
- Usługa Volvo Cars App
- Łącze Bluetooth
- Radio cyfrowe (DAB+)
- System audio High Performance
Core – od 223 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Essential oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 5-ramienne Silver
- CleanZone z filtrem powietrza
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera Park Assist, tył
- System bezkluczykowy z obsługiwanymi bez użycia rąk elektrycznie sterowanymi drzwiami bagażnika
- Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika
- Błyszczące aluminiowe listwy wokół szyb bocznych
- Oświetlenie podłoża
Plus – od 241 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Core oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 5-ramienne, V Spoke Black Diamond Cut
- Przednia krata wlotu powietrza w błyszczącym czarnym kolorze z chromowaną oprawą
- Relingi dachowe, błyszczące aluminium
- Aluminiowe elementy ozdobne Metal Mesh
- Tapicerka skórzana
- Regulowane elektrycznie fotele przednie z funkcją pamięci
- Regulowane elektrycznie przedłużenie siedziska kierowcy
- Podparcie odcinka lędźwiowego regulowane elektrycznie w 4 kierunkach
Ultimate – od 296 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Plus oraz dodatkowo:
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 5-ramienne, Multi Spoke Black Diamond Cut
- Klimatyzacja czterostrefowa
- BLIS i układ ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym
- Układ ostrzegający o kolizjach tylnych
- Pilot Assist
- Adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control)
- Skrętne reflektory przednie w technologii Full-LED
- Spryskiwacze reflektorów
- Światła przeciwmgielne
- Panoramiczne okno dachowe
- Ekskluzywna tablica rozdzielcza
- Wyświetlacz przezierny HUD
- Harman Kardon Premium Sound
- Subwoofer z technologią Fresh Air
Polestar Engineered – od 360 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Plus oraz dodatkowo:
- 21-calowe kute obręcze kół Polestar Engineered
- Zawieszenie Polestar Engineered
- BLIS i układ ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym
- Układ ostrzegający o kolizjach tylnych
- Pilot Assist
- Adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control)
- Skrętne reflektory przednie w technologii Full-LED
- Spryskiwacze reflektorów
- Przednia krata wlotu powietrza Polestar Engineered
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym (Black Stone)
- Wykończenie szyb bocznych w czarnym błyszczącym kolorze
- Relingi dachowe, czarne błyszczące
- Panoramiczne okno dachowe
- Obszyta sportowa kierownica, tonacja czerni (Charcoal)
- Podgrzewana kierownica
- Kryształowa dźwignia zmiany biegów od Orrefors
- Ekskluzywna tablica rozdzielcza
- Podsufitka w tonacji czerni (Charcoal)
- Tapicerka ze skóry nappa/skóry ekologicznej/tekstylna
- Fotele przednie Contour
- Podgrzewane siedzenia przednie
- Wyświetlacz przezierny HUD
- Harman Kardon Premium Sound
- Subwoofer z technologią Fresh Air
- Domowy przewód ładujący, przenośny, 7 m (10A)
Więcej na temat Volvo XC60:
Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie, typowe usterki
Volvo XC60 B4 kontra Volvo XC60 T8 – porównanie
Volvo XC60 T8 Polestar kontra BMW X3 M – porównanie
Volvo XC60 kontra Mazda CX-5 i Skoda Kodiaq – porównanie
Volvo XC60 kontra rywale – porównanie
Fajne wersje są dtoższe i to sporo.
Miałem okazję zrobić 800km,z czego 600 w trasie, dokładnie tym XC60 z tego roku w wersji 2.0 benzyna z 197km+14.
Spalanie na trasie 9.6L najniżej było.
Spalanie w mieście 10.0L najniżej było.
A gość, który mi zdawał auto w Warszawie mówił, że po mieście 11L to normalne.
Także te pomiary to sobie między bajki włóżcie.