W ostatnim roku zarejestrowano w Polsce blisko 110 tysięcy aut klasy premium. Liderem segmentu niezmiennie pozostaje Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.
W ciągu minionych 12 miesięcy sprzedano w Polsce 109 452 nowe samochody segmentu premium, czyli aż o 17,7% więcej (+16 455 szt.) w porównaniu z 2022 rokiem. Tak dobry rezultat wynika przede wszystkim ze zwiększenia dostępności aut oraz skrócenia czasu realizacji zamówień. Warto zwrócić uwagę na wysoki udział klasy premium w całym rynku nowych samochodów osobowych, który sięga już prawie 25%.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w 2023 roku:
- Audi (26 024 szt.)
- BMW (23 225 szt.)
- Mercedes (20 372 szt.)
- Volvo (12 542 szt.)
- Lexus (10 495 szt.)
- Tesla (4634 szt.)
- Porsche (4281 szt.)
- Mini (3639 szt.)
- Land Rover (1744 szt.)
- Alfa Romeo (1145 szt.)
Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium w 2023 roku:
- Volvo XC60 (6133 szt.)
- Audi A3 (4261 szt.)
- Lexus NX (4011 szt.)
- Audi Q5 (3863 szt.)
- Audi Q3 (3737 szt.)
- BMW serii 3 (3705 szt.)
- Audi A4 (3408 szt.)
- BMW X5 (3209 szt.)
- BMW X3 (3185 szt.)
- Audi A6 (2663 szt.)
- Lexus RX (2596 szt.)
- Volvo XC40 (2524 szt.)
- Tesla Model Y (2502 szt.)
- Lexus UX (2411 szt.)
- Audi Q7 (2344 szt.)
- Mercedes CLA (2293 szt.)
- Mercedes GLC (2229 szt.)
- BMW X1 (2165 szt.)
- BMW serii 5 (2039 szt.)
- Tesla Model 3 (1849 szt.)
Zobacz również:
Sprzedaż nowych aut klasy premium w Polsce w 2022 roku
Sprzedaż nowych aut klasy premium w Polsce w 2021 roku
Źródło: IBRM Samar