NowościAktualnościSprzedaż nowych aut klasy premium w Polsce w 2022 roku

Sprzedaż nowych aut klasy premium w Polsce w 2022 roku

W minionym roku zarejestrowano w Polsce ponad 90 tysięcy aut klasy premium, a pozycję lidera segmentu utrzymało Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.

W całym 2022 roku sprzedano w Polsce 92 997 nowych aut segmentu premium, czyli o 3,5% więcej (+3165 szt.) w porównaniu z 2021 rokiem. Warto zauważyć, że pomimo trudnej sytuacji (ograniczona dostępność samochodów, inflacja, wojna w Ukrainie), marki premium radzą sobie coraz lepiej na naszym rynku. Ubiegłoroczne wyniki sprzedaży należą do najlepszych w historii.

Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w 2022 roku:

  1. BMW (23 796 szt.)
  2. Mercedes (20 558 szt.)
  3. Audi (19 323 szt.)
  4. Volvo (10 947 szt.)
  5. Lexus (5658 szt.)
  6. Mini (3022 szt.)
  7. Porsche (2998 szt.)
  8. Land Rover (1918 szt.)
  9. Alfa Romeo (1679 szt.)
  10. Tesla (1226 szt.)

Top 20 najchętniej kupowane modele segmentu premium w 2022 roku:

  1. Volvo XC60 (5365 szt.)
  2. Audi Q5 (3596 szt.)
  3. BMW serii 3 (3363 szt.)
  4. BMW X5 (3354 szt.)
  5. Audi Q3 (3102 szt.)
  6. BMW X3 (3069 szt.)
  7. Audi A3 (2712 szt.)
  8. Volvo XC40 (2617 szt.)
  9. BMW serii 5 (2594 szt.)
  10. Audi A4 (2365 szt.)
  11. Mercedes GLC (2300 szt.)
  12. Audi A6 (2298 szt.)
  13. Mercedes klasy C (2132 szt.)
  14. Mercedes CLA (1932 szt.)
  15. Mercedes GLE (1872 szt.)
  16. Lexus RX (1776 szt.)
  17. BMW serii 1 (1725 szt.)
  18. Lexus UX (1677 szt.)
  19. BMW serii 4 (1672 szt.)
  20. Mercedes klasy A (1657 szt.)

Zobacz również:

Sprzedaż nowych aut klasy premium w Polsce w 2021 roku

Źródło: IBRM Samar

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji