Po pierwszych 6 miesiącach tego roku liderem segmentu premium w naszym kraju pozostaje Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.
W pierwszej połowie 2022 roku sprzedano w Polsce 47 178 nowych aut segmentu premium, czyli o 3,1% (-1504 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika przede wszystkim z ograniczonej dostępności półprzewodników oraz wojny w Ukrainie, a także rosnącej inflacji i stale podnoszonych stóp procentowych. Powyższe czynniki powodują wzrost cen samochodów i wydłużenie terminu oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza, co z kolei sprawia, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie nowego auta na później.
Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w I półroczu 2022 roku:
- BMW (12 364 szt.)
- Mercedes (11 148 szt.)
- Audi (9372 szt.)
- Volvo (5911 szt.)
- Lexus (2145 szt.)
- Mini (1621 szt.)
- Porsche (1337 szt.)
- Alfa Romeo (905 szt.)
- Land Rover (905 szt.)
- Tesla (498 szt.)
Top 10 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I półroczu 2022 roku:
- Volvo XC60 (2790 szt.)
- BMW serii 3 (1948 szt.)
- BMW X3 (1742 szt.)
- Audi Q5 (1707 szt.)
- Mercedes GLC (1619 szt.)
- Audi Q3 (1491 szt.)
- BMW X5 (1442 szt.)
- Audi A3 (1430 szt.)
- Volvo XC40 (1370 szt.)
- Mercedes klasy C (1226 szt.)
Zobacz również:
50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku
Źródło: IBRM Samar