Volvo XC60

Po pierwszych 6 miesiącach tego roku liderem segmentu premium w naszym kraju pozostaje Volvo XC60. Sprawdź szczegółowe dane.

W pierwszej połowie 2022 roku sprzedano w Polsce 47 178 nowych aut segmentu premium, czyli o 3,1% (-1504 szt.) mniej w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Podobnie jak w przypadku marek popularnych, trudna sytuacja na rynku samochodów klasy premium wynika przede wszystkim z ograniczonej dostępności półprzewodników oraz wojny w Ukrainie, a także rosnącej inflacji i stale podnoszonych stóp procentowych. Powyższe czynniki powodują wzrost cen samochodów i wydłużenie terminu oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza, co z kolei sprawia, że wiele osób odkłada decyzję o zakupie nowego auta na później.

Top 10 najpopularniejsze marki klasy premium w I półroczu 2022 roku:

  1. BMW (12 364 szt.)
  2. Mercedes (11 148 szt.)
  3. Audi (9372 szt.)
  4. Volvo (5911 szt.)
  5. Lexus (2145 szt.)
  6. Mini (1621 szt.)
  7. Porsche (1337 szt.)
  8. Alfa Romeo (905 szt.)
  9. Land Rover (905 szt.)
  10. Tesla (498 szt.)

Top 10 najchętniej kupowane modele segmentu premium w I półroczu 2022 roku:

  1. Volvo XC60 (2790 szt.)
  2. BMW serii 3 (1948 szt.)
  3. BMW X3 (1742 szt.)
  4. Audi Q5 (1707 szt.)
  5. Mercedes GLC (1619 szt.)
  6. Audi Q3 (1491 szt.)
  7. BMW X5 (1442 szt.)
  8. Audi A3 (1430 szt.)
  9. Volvo XC40 (1370 szt.)
  10. Mercedes klasy C (1226 szt.)

Zobacz również:

50 najpopularniejszych aut w Polsce w 2021 roku

Źródło: IBRM Samar

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj