Redaktorzy brytyjskiego tytułu Autocar wytypowali najlepsze, ich zdaniem, samochody roku 2020. Poznajmy zwycięzców rankingu Britain’s Best Cars Awards 2020.
Świat zna wiele różnorakich zestawień samochodów z dziedziny „naj” (najlepsze/najciekawsze/najmniej awaryjne itp.), ale ranking sporządzanych przez brytyjski tytuł Autocar nieco się od nich różni. Przede wszystkim nie typuje samochodów według segmentów, roczników i innych popularnych kategorii. Ranking Britain’s Best Cars Awards wybiera 11 najlepszych samochodów z danego roku, ale w bardziej „życiowych” kwestiach – takich, z którymi podczas zakupu auta kieruje się większość z nas. Wyróżniają wobec tego najbardziej interesujące modele m.in. dla firm, dla rodzin, dla osób poszukujących wrażeń z jazdy lub zainteresowanych elektromobilnością. Oprócz tego w zestawieniu Autocara zawsze znajduje się marka, która na biorących udział w głosowaniu zrobiła największe wrażenie.
Poznajmy laureatów z Wielkiej Brytanii, czyli najlepsze samochody w rankingu Britain’s Best Cars Awards 2020.
Najlepszy samochód do firmy – BMW 330e
Hybrydowe BMW zawdzięcza zwycięstwo wprowadzonym niedawno w Wielkiej Brytanii ulgom podatkowym dla samochodów mogących poruszać się wyłącznie „na prąd” (hybryda plug-in to potrafi, choć na krótkim dystansie). BMW 330e punktuje również znikomymi rachunkami za paliwo oraz wysokim komfortem jazdy.
Najlepszy samochód do zabawy – Mazda MX-5
Japoński roadster przekonał jurorów zgrabnym charakterem, niską masą i dobrymi osiągami nawet bazowej wersji silnikowej (1.5/128 KM). Według ekspertów od Autocar, Mazda MX-5 najlepiej łączy frajdę z jazdy z optymalnymi kosztami zakupu i utrzymania. W zdobyciu tytułu nie przeszkodził nawet brak tylnych siedzeń i skromna przestrzeń bagażowa.
Najlepszy SUV – Land Rover Defender
Współczesna interpretacja legendarnego Land Rovera w opinii jurorów Autocar perfekcyjnie łączy zdolności terenowe z pełnoprawną użytecznością auta na drogach szybkiego ruchu. Samochód oferuje przestronne wnętrze, które może przewieźć nawet 7 osób. Wizualnie umiejętnie nawiązuje do pierwowzorów, ale i pewnie kroczy własnoręcznie wytyczoną ścieżką.
Nasz test najnowszego Land Rovera Defendera
Najlepszy samochód marzeń – Alpine A110
Alpine punktuje swoim nieszablonowym charakterem – zarówno jeśli chodzi o stronę wizualną, jak i techniczną. Jurorów zachwyciło zachowanie auta na torze i, momentami, jego nieprzewidywalność. Docenili osiągi uzyskiwane dzięki redukcji masy do ok. 1,1 tony i wydajnemu, umieszczonemu centralnie silnikowi o mocy 249 KM.
Nasz test Alpine A110 Premiere Edition
Najlepszy samochód elektryczny – Peugeot e-208
Elektryczna odmiana miejskiego Peugeota ma wszystko, czego można oczekiwać od „elektryka” dla przeciętnego odbiorcy. Jest nieźle wykonany, łatwo nim manewrować, ma oszczędny zespół napędowy pozwalający wygenerować spory zasięg. Jego cenę skalkulowano w na tyle rozsądny sposób, że może on stanowić alternatywę dla modelu z tradycyjnym silnikiem.
Elektryczny Peugeot e-208 – opis wersji i cennik
Najlepszy wszechstronny samochód – Volkswagen Golf GTI
Najnowsza odsłona topowego Golfa udowodniła swój uniwersalny charakter. Raz że pełni rolę nierzucającego się w oczy auta do codziennej jazdy, dwa – jest w stanie zabrać całą rodzinę na wakacje, trzy – daje zastrzyk adrenaliny po wjechaniu nim na tor. Golf GTI spełnia więc oczekiwania wielu odbiorców i zyskuje miano najbardziej wszechstronnego auta.
Volkswagen Golf GTI – opis wersji i cennik
Najlepszy mały samochód – Ford Fiesta
Fiesta na tle rywali wyróżnia się ciekawie narysowaną linią nadwozia i udanymi, wydajnymi jednostkami napędowymi EcoBoost. Dopełnienie pozytywnego obrazu stanowią efektowne pakiety stylistyczne oraz mocna odmiana ST. Każda Fiesta zaskakuje świetnym układem jezdnym łączącym komfort z właściwościami jezdnymi aspirującymi do grona sportowych.
Ford Fiesta (2020) – opis wersji i cennik
Najlepszy samochód rodzinny – Skoda Octavia Combi
Redaktorzy Autocara docenili w Octavii to, że mimo nieustannej pogoni za nowinkami technologicznymi, inżynierowie Skody skupili większość swojej uwagi na tym, z czego Octavia słynie – czyli na praktyczności. To nadal niesłychanie pakowny samochód z obszernym wnętrzem, a przy tym wygląda o wiele ciekawiej od poprzedniczki i nadąża wyposażeniem za rywalami.
Nasz test Skody Octavii Combi 1.5 TSI Style
Najlepszy samochód hybrydowy – Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Najnowsza odsłona Corolli okazała się wyjątkowo dojrzałą propozycją. Samochód sam w sobie stał się przystępniejszy jakościowo i jeździ dynamiczniej od poprzednika (Aurisa), w dodatku przyciąga wzrok na ulicy. Wyposażenie Corolli w zespół hybrydowy oparty na 2-litrowym silniku niemal gwarantuje doskonałe parametry, a doświadczenie Toyoty w projektowaniu hybryd powinno zapewnić spokojną eksploatację.
Nasz test Toyoty Corolli TS Kombi 2.0 Hybrid e-CVT Executive
Najlepszy duży samochód – Citroen Berlingo
Berlingo trzeciej generacji próbuje za wszelką cenę zamaskować rodowód samochodu dostawczego, i udaje mu się to. Dostępne w wielu opcjach kolorystycznych auto napędzają nowoczesne jednostki 1.2 PureTech, nie brakuje ciekawostek na liście wyposażenia. To wszystko upodabnia Berlingo do minivanów i vanów, jednocześnie oferując bezkonkurencyjną przestrzeń bagażową.
Porównanie Citroena Berlingo z Oplem Combo Life i Peugeotem Rifterem
Najlepszy innowacyjny samochód – Honda e
Elektryczną, małą Hondę naszpikowano nowinkami, których nie powstydziłaby się nawet Tesla. Kamery zastępujące lusterka i wielkie, 12,3-calowe ekrany obsługujące system multimedialny to tylko niektóre z innowacji, jakie spotkamy w tym samochodzie. Honda E dobrze rokuje jako odzwierciedlenie samochodu przyszłości dla przeciętnego odbiorcy.
Jak działa wirtualny kluczyk w Hondzie e?
Najlepszy producent motoryzacyjny – Toyota
Toyota nie bała się inwestować w alternatywne źródła napędu, i opłaciło jej się to – dziś uchodzi za lidera pośród samochodów hybrydowych. Jednocześnie jej auta stały się ostatnio bardziej wyraziste, zwracające uwagę i konkurencyjne pod kątem osiągów. Współczesna gama Toyoty obejmuje wiele sportowych lub usportowionych modeli, które definitywnie kończą z opinią marki tworzącej samochody udane, ale i bez polotu.