Na stronie UOKiK pojawiły się informacje o nowych kampaniach naprawczych. Audi, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Infiniti, Kia, Land Rover, Mercedes, Mini, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Suzuki, Toyota, VW i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o kolejnych akcjach przywoławczych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje serwisowe, znaleźli się Audi, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Infiniti, Kia, Land Rover, Mercedes, Mini, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Audi A8, Audi S8 oraz Audi S8 plus

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 222 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy czerwcem 2010 r. a lipcem 2018 r., w których może odkształcić się i poluzować uszczelka podszybia. Poluzowana uszczelka może dotykać gorących elementów w komorze silnika, co może skutkować uszkodzeniem termicznym uszczelki i sąsiednich elementów. Naprawa będzie polegać na montażu metalowego uchwytu zabezpieczającego, zapobiegającego poluzowaniu się uszczelki podszybia.

BMW X3 (G01) oraz BMW X4 (G02)

Akcją przywoławczą objęto łącznie 8 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Przednie pasy bezpieczeństwa (po stronie kierowcy i po stronie pasażera) mogą nie być całkowicie przykręcone do słupka B. W przypadku zderzenia nie można wykluczyć awarii funkcji pasa bezpieczeństwa (całkowitego rozłączenia złącza śrubowego). Właściciele aut, których dotyczy ta akcja, zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia  złącza śrubowego przednich pasów bezpieczeństwa (po stronie kierowcy i po stronie pasażera) na słupku karoserii (słupku B) na górze i na dole pod kątem stabilnego osadzenia i w razie potrzeby dokręcenia właściwym momentem.

BMW X2 PHEV, BMW serii 2 Active Tourer PHEV, BMW X3 PHEV, BMW X5 PHEV, BMW serii 3 PHEV, BMW serii 5 PHEV i BMW serii 7 PHEV oraz MINI Countryman PHEV

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 109 aut, wyprodukowanych w Niemczech, w których może dojść do zwarcia wewnątrz ogniw w akumulatorze wysokiego napięcia, co może być przyczyną pożaru. Właścicielami samochodów objętych kampanią zostaną poinformowani o bezpiecznym sposobie eksploatacji auta do czasu jego naprawy.

Dacia Logan II MCV

Akcją serwisową objęto 21 egzemplarzy, wyprodukowanych w Tangerze (Maroko) w okresie od 29.05 do 25.06.2020 r., w których mogły zostać zamontowane niezgodne dla typu pojazdu tarcze kotwiczne hamulców kół tylnych. W sytuacji wymuszającej zadziałanie systemu ESP, istnieje ryzyko nieprawidłowej korekty toru jazdy lub utraty kontroli nad torem jazdy pojazdu. Właściciele aut zostaną powiadomieni o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu kontroli oznaczeń tarcz kotwicznych hamulców kół tylnych. W przypadku stwierdzenia niezgodności zostaną one wymienione.

Fiat Ducato

Kampanią naprawczą objęto 476 aut, wyprodukowanych we Włoszech, w których mogły zostać zamontowane nieprawidłowe zwrotnice kół. Właściciele samochodów zostaną zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia / wymiany zwrotnic kół przednich.

Ford Kuga PHEV

W Polsce akcja przywoławcza dotyczy 214 samochodów, wyprodukowanych w fabryce w Walencji od 13.01 do 24.09.2020 r. Uszczelnienie przewodu odgazowującego akumulatora wysokonapięciowego wykonane jest z materiału o niewłaściwej specyfikacji. Dodatkowo zidentyfikowano źródłową przyczynę konieczności używania przewodu odgazowującego, którą okazało się zanieczyszczenie ogniw akumulatora wysokonapięciowego. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Ford Mondeo, Ford Galaxy oraz Ford S-Max

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 317 egzemplarzy, w których zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach gazu może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając potencjalne ryzyko poważnych obrażeń osób przebywających w pojeździe. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Honda CR-V

Na europejskim rynku akcją przywoławczą objęto 220 669 aut, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 7 listopada 2001 r. do 6 października 2006 r. W 2012 roku w wyniku kampanii przywoławczej na główny przełącznik szyb (PWMS) została nałożona folia butylowa, aby zapobiec możliwości dostania się płynu do jego wnętrza. Jednak pomimo zabezpieczenia może istnieć luka pomiędzy nałożoną taśmą butylową a obudową przełącznika. Wówczas płyn może gromadzić się w tej szczelinie i z czasem doprowadzić do przedostania się cieczy do wnętrza przełącznika szyb. Może to doprowadzić do zwarcia i pożaru. Wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną naprawę.

Infiniti M56, Infiniti M30d oraz Infiniti M35h

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 81 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 17.02.2010 r. do 02.07.2014 r. Rura wału napędowego może pęknąć, a w ostateczności odłączyć się, skutkując hałasem i w końcu utratą napędu. W skrajnym przypadku może dojść do uszkodzenia linki hamulca postojowego przez odłączony wał napędowy, a kierujący nie będzie w stanie zaciągnąć hamulca postojowego. Naprawa będzie polegać na wymianie wału napędowego.

Kia Sorento

Akcja przywoławcza dotyczy 7 aut z silnikiem 2.2 CRDi, wyprodukowanych w Korei Południowej od 10.08 do 28.09.2020 r. Złącze przewodu paliwowego niskiego ciśnienia może być źle zamontowana i prowadzić do wycieku. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Land Rover Discovery Sport oraz Range Rover Evoque

W Polsce kampanią naprawczą objęto łącznie 1199 samochodów, wyprodukowanych od 25.05.2018 r. do 02.10.2020 r. w Wielkiej Brytanii, w których może dojść do przeciążenia elektrycznego 48-woltowego układu elektrycznego, które w konsekwencji może spowodować zwarcie elektryczne w przetwornicy prądu stałego, gdzie może nastąpić zwarcie 12-woltowego układu elektrycznego z masą pojazdu. W skrajnych przypadkach pasażerowie pojazdu mogą poczuć zapach spalenizny i / lub dym wewnątrz przedziału pasażerskiego. W sytuacji, w której drzwi, okna i/lub okno dachowe (jeżeli jest zamontowane) będą otwarte, może dojść do pożaru pojazdu. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania w sterownikach: Powertrain, Battery Energy oraz Electric Power Inverter Converter.

Mercedes GLB (X247)

Akcji serwisowej podlega 455 aut. Tylny spojler w drzwiach tyłu nadwozia może być niezgodny ze specyfikacją. Zewnętrzne mocowanie tylnego spojlera może nie być w ogólne przyspawane lub nie być całkowicie przyspawane do wspornika podstawy. W przypadku braku spawania nie ma pewności, że zewnętrzne mocowanie jest wystarczająco połączone ze wspornikiem podstawy. W przypadku niekompletnego spawania, połączenie spawane może pęknąć podczas otwierania drzwi tyłu nadwozia, a tylny spojler może uderzyć o dach. W obu przypadkach nie można wykluczyć poluzowania się części tylnego spojlera podczas jazdy. Zwiększa to ryzyko wypadków i obrażeń innych użytkowników ruchu drogowego. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia tylnego spojlera i ewentualnej naprawy.

Opel Corsa F

Kampania serwisowa dotyczy 512 egzemplarzy z roku modelowego 2020 i 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii. Z powodu niewystarczającego uziemienia elektrycznego może dojść do niespodziewanej aktywacji bocznych poduszek powietrznych. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu poprawienia połączenia przewodów masowych.

Opel Vivaro

Kampania przywoławcza dotyczy łącznie 136 egzemplarzy z roku modelowego RM 2016, 2017 i 2018, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii. W procesie produkcyjnym użyto niewłaściwego pliku kalibracji modułu RCM do obliczeń emisji tlenków NOx, co może skutkować przekroczeniem wartości granicznych emisji NOx wynikających z NEDC Euro6. Naprawa będzie polegać na uzupełnieniu płynu w zbiorniku AdBlue i zaprogramowaniu modułu sterującego reduktora K115.

Peugeot 2008

Akcja przywoławcza dotyczy 22 samochodów. Nieprawidłowe działanie wtryskiwacza mocznika może doprowadzić do jego zablokowania i emisji tlenków azotu powyżej wartości określonych normami. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania silnika.

Renault Master III

Akcja serwisowa dotyczy 42 egzemplarzy, wyprodukowanych w Batilly (Francja) w okresie od 27.02 do 07.11.2019 r. Istnieje możliwość nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej gniazda haka holowniczego, co może mieć wpływ na brak prawidłowego funkcjonowania oświetlenia w podłączonej przyczepie. Naprawa będzie polegać na modyfikacji wiązki elektrycznej w gnieździe haka holowniczego pojazdu.

Skoda Octavia IV

Na polskim rynku akcją naprawczą objęto 553 auta, wyprodukowane w Czechach pomiędzy 21.11.2019 r. a 11.05.2020 r., w których może nie działać usługa eCall. W takim przypadku w razie wypadku nie ma możliwości wezwania pomocy przez system, w razie automatycznego wzywania pomocy call center lub służby ratunkowe nie będą mogły nawiązać połączenia audio z uwagi na brak transmisji danych. System nie informuje klienta o nieprawidłowości. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania OCU.

Suzuki Grand Vitara

Kampania serwisowa dotyczy 187 egzemplarzy, wyprodukowanych w latach 1998-1999 w Japonii. Do wnętrza napełniacza poduszki powietrznej kierowcy może przenikać wilgoć, co może skutkować nieprawidłowym działaniem poduszki podczas kolizji. Właściciele aut objętych kampanią zostaną poinformowani o konieczności skontaktowania się z ASO w celu kontroli i ewentualnej wymiany napełniacza poduszki powietrznej kierowcy.

Toyota Aygo

Akcja przywoławcza dotyczy 649 egzemplarzy, wyprodukowanych w Belgii w okresie 27.08-08.10.2020 r., w których może dojść do zerwania szwu na materiałowym elemencie łączącym tylne gniazdo pasa bezpieczeństwa z nadwoziem pojazdu, skutkując brakiem prawidłowego działania systemu SRS dla pasażerów pojazdu podczas wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie tylnych gniazd pasów bezpieczeństwa po obu stronach pojazdu.

Toyota Hilux

Kampanią serwisową objęto 354 auta, wyprodukowane w RPA w okresie 23.08.2018 r. – 25.03.2019 r. Możliwa jest utrata wspomagania układu hamulcowego podczas jazdy, co może skutkować zwiększeniem drogi hamowania pojazdu. Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, będą zapraszani do ASO w celu sprawdzenia urządzenia wspomagającego układ hamulcowy, a w razie potrzeby jego wymiany.

Toyota Yaris

Akcja naprawcza dotyczy 458 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji w okresie 14.07-01.10.2020 r. Z powodu nieprawidłowego wykonania metalowego wspornika tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa, istnieje możliwość, że podczas kolizji ostra krawędź wspornika może uszkodzić ten pas, co może skutkować jego zerwaniem i niewłaściwym przytrzymaniem pasażera. Naprawa będzie polegać na montażu dodatkowej osłony wspornika mocowania tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa.

Toyota Land Cruiser J200 oraz Lexus LX

Kampania naprawcza dotyczy 231 aut, wyprodukowanych w Japonii w okresie 09.01.2013 r. – 30.07.2016 r. Woda zawierająca sól drogową może dostać się do elementu grzejnego w dyszy spryskiwacza powodując zwarcie i przegrzanie, co może skutkować pożarem. Naprawa będzie polegać na wymianie dysz spryskiwacza.

Volkswagen Arteon oraz Volkswagen Passat

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy łącznie 328 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 14.02.2018 r. a 04.07.2019 r. Nieprawidłowo zamocowany trzpień dociskowy może spowodować zmniejszenie przenoszenia siły przez pedał hamulca, przez co dla uzyskania takiej samej drogi hamowania konieczne jest naciskanie pedału hamulca z większą siłą. Właściciele aut objętych akcją będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia poprawności zamocowania trzpienia dociskowego i sprawdzenia mocowania pedału hamulca.

Volkswagen Crafter

Kampania naprawcza dotyczy 305 aut, wyprodukowanych w Polsce pomiędzy styczniem 2017 r. a wrześniem 2019 r., w których może dojść do poluzowania szyb bocznych lub tylnych i w konsekwencji przedostawania się wody do wnętrza pojazdu. Może również dojść do wypadnięcia poluzowanej szyby. Naprawa będzie polegać na wymianie szyb bocznych lub tylnych.

Volkswagen Golf VIII

Akcja serwisowa dotyczy 410 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 18.11.2019 r. a 11.05.2020 r., w których może nie działać usługa eCall. W takim przypadku w razie wypadku nie ma możliwości wezwania pomocy przez system, w razie automatycznego wzywania pomocy call center lub służby ratunkowe nie będą mogły nawiązać połączenia audio z uwagi na brak transmisji danych. System nie informuje klienta o nieprawidłowości. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania OCU.

Volkswagen Tiguan

Kampanią naprawczą objęto 773 samochody, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy październikiem 2016 r. a czerwcem 2019 r. Spojler krawędzi dachu może się poluzować lub oderwać od nadwozia. Właściciele aut, których dotyczy ta kampania, będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu dodatkowego zamocowania spojlera.

Volkswagen Touareg

Na naszym rynku akcja serwisowa dotyczy 77 aut, wyprodukowanych na Słowacji pomiędzy 19.09 a 29.11.2019 r., w których może wyciekać olej przekładniowy, prowadząc do uszkodzenia skrzyni biegów i zanieczyszczenia jezdni, co grozi poślizgiem innych pojazdów. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Volkswagen T6

Akcją przywoławczą objęto 1252 egzemplarze, wyprodukowane w Niemczech pomiędzy 01.07.2019 r. a 25.02.2020 r. Drzwi kierowcy lub przedniego pasażera mogą otworzyć się samoczynnie podczas jazdy. Ponadto przez opuszczane szyby boczne do wnętrza pojazdu może przedostawać się woda, a z uwagi na niewystarczające uszczelnienie woda może przedostawać się również do cięgien elastycznych przednich drzwi. W temperaturach poniżej zera cięgno może zamarznąć, przez co klamka będzie poruszać się z oporami. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Volvo V40 oraz Volvo V40CC

Akcja naprawcza dotyczy 597 aut, wyposażonych w czterocylindrowe silniki Diesla, z roku modelowego 2015-2017. Istnieje ryzyko uwięzienia powietrza w układzie chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika, prowadząc do ich uszkodzenia i pożaru w komorze silnika. Naprawa będzie polegać na wyposażeniu układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.

Zobacz również:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here