NowościAktualnościZgrabna Skoda Slavia, czyli Scala Spider

Zgrabna Skoda Slavia, czyli Scala Spider

Sportowa, dwumiejscowa Slavia to już siódmy prototyp stworzony przez studentów Akademii Skody. Bazą dla tego projektu była kompaktowa Scala. Poznaj szczegóły.

W ciągu kilku miesięcy 31 uczestników i uczestniczek renomowanej Akademii Skody zbudowało kolejny wyjątkowy samochód. Korzystając ze wsparcia inżynierów i doświadczonych pracowników czeskiej marki, studenci zaprojektowali i stworzyli Slavię, czyli dwumiejscowy kabriolet bazujący na modelu Scala.

Skoda Slavia

Nazwa tego zgrabnego roadstera stanowi nawiązanie do czasów, gdy Vaclav Laurin i Vaclav Klement (założyciele Skody) zaczęli produkować pierwsze rowery, które także nosiły wdzięczne imię Slavia. Natomiast podczas projektowania nowego auta uczniowie Akademii Skody inspirowali się m.in. wyglądem prototypowej Skody 1100 OHC z 1957 r.

Na początku prac studenci wyznaczyli sobie jasny cel – zamierzali zbudować samochód marzeń dla uczczenia 125-lecia czeskiej marki. W efekcie kompaktowa Scala została przekształcona w sportowego roadstera, a na jej nadwoziu znajdziemy detale odwołujące się do jubileuszu Skody.

Karoserię pokrywa specjalny lakier high-tech White Crystal Blue, składający się z trzech warstw, które dają opalizujący efekt i zapewniają szczególny połysk. Pod progami i za aluminiowymi felgami umieszczono diody LED, świecące w trzech kolorach: niebieskim, czerwonym i białym. Na pokrywie bagażnika pojawił się podświetlany napis Skoda, który pełni funkcje kierunkowskazu, światła hamowania oraz światła cofania. Z kolei na przednich drzwiach znajdziemy plakietkę przypominającą o 125. urodzinach marki.

We wnętrzu Slavii uwagę przyciąga czarny skórzany element dekoracyjny z wyhaftowanymi lwami, za którymi ukryto dwa głośniki basowe. Moc wyjściowa subwoofera to aż 2250W, a pozostałe głośniki oferują łącznie dodatkowe 320W. Zaglądając do bagażnika tego wyjątkowego roadstera, zobaczymy dwie hulajnogi elektryczne Skoda, które stanowią idealne rozwiązanie jako „pojazd na ostatni kilometr”.

Pod względem układu napędowego i wyposażenia Slavia nie różni się od standardowej Scali. Za sprawne rozpędzanie się odpowiada benzynowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM, połączona z 7-biegową skrzynią DSG. Przednia i tylna oś, układ kierowniczy oraz elektronika także pochodzą bezpośrednio z kompaktowej Skody. Ponadto na pokładzie znajdziemy również takie same systemy wspomagające, deskę rozdzielczą, wirtualny kokpit i system multimedialny, jak w seryjnie produkowanym modelu.

Zobacz również:

Skoda Mountiaq – prototypowy pickup z 2019 r.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji