Skoda Slavia

Sportowa, dwumiejscowa Slavia to już siódmy prototyp stworzony przez studentów Akademii Skody. Bazą dla tego projektu była kompaktowa Scala. Poznaj szczegóły.

W ciągu kilku miesięcy 31 uczestników i uczestniczek renomowanej Akademii Skody zbudowało kolejny wyjątkowy samochód. Korzystając ze wsparcia inżynierów i doświadczonych pracowników czeskiej marki, studenci zaprojektowali i stworzyli Slavię, czyli dwumiejscowy kabriolet bazujący na modelu Scala.

Skoda Slavia

Nazwa tego zgrabnego roadstera stanowi nawiązanie do czasów, gdy Vaclav Laurin i Vaclav Klement (założyciele Skody) zaczęli produkować pierwsze rowery, które także nosiły wdzięczne imię Slavia. Natomiast podczas projektowania nowego auta uczniowie Akademii Skody inspirowali się m.in. wyglądem prototypowej Skody 1100 OHC z 1957 r.

Na początku prac studenci wyznaczyli sobie jasny cel – zamierzali zbudować samochód marzeń dla uczczenia 125-lecia czeskiej marki. W efekcie kompaktowa Scala została przekształcona w sportowego roadstera, a na jej nadwoziu znajdziemy detale odwołujące się do jubileuszu Skody.

Karoserię pokrywa specjalny lakier high-tech White Crystal Blue, składający się z trzech warstw, które dają opalizujący efekt i zapewniają szczególny połysk. Pod progami i za aluminiowymi felgami umieszczono diody LED, świecące w trzech kolorach: niebieskim, czerwonym i białym. Na pokrywie bagażnika pojawił się podświetlany napis Skoda, który pełni funkcje kierunkowskazu, światła hamowania oraz światła cofania. Z kolei na przednich drzwiach znajdziemy plakietkę przypominającą o 125. urodzinach marki.

We wnętrzu Slavii uwagę przyciąga czarny skórzany element dekoracyjny z wyhaftowanymi lwami, za którymi ukryto dwa głośniki basowe. Moc wyjściowa subwoofera to aż 2250W, a pozostałe głośniki oferują łącznie dodatkowe 320W. Zaglądając do bagażnika tego wyjątkowego roadstera, zobaczymy dwie hulajnogi elektryczne Skoda, które stanowią idealne rozwiązanie jako „pojazd na ostatni kilometr”.

Pod względem układu napędowego i wyposażenia Slavia nie różni się od standardowej Scali. Za sprawne rozpędzanie się odpowiada benzynowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM, połączona z 7-biegową skrzynią DSG. Przednia i tylna oś, układ kierowniczy oraz elektronika także pochodzą bezpośrednio z kompaktowej Skody. Ponadto na pokładzie znajdziemy również takie same systemy wspomagające, deskę rozdzielczą, wirtualny kokpit i system multimedialny, jak w seryjnie produkowanym modelu.

Zobacz również:

Skoda Mountiaq – prototypowy pickup z 2019 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here