Studenci Akademii Skody we współpracy ze Skoda Motorsport przygotowują właśnie rajdową wersję modelu Kamiq. Niedawno dowiedzieliśmy się, jaką nazwę otrzymał ten prototyp.

Począwszy od 2014 roku uczniowie Szkoły Zawodowej Skody w Mlada Boleslav co roku przygotowują swój spektakularny samochód koncepcyjny. Ten studencki projekt pozwala przyszłym specjalistom na zademonstrowanie swoich talentów i umiejętności we współpracy z ekspertami z różnych działów, m.in. produkcji oraz projektowania. Dzięki temu młodzi praktykanci zyskują wgląd w wiele obszarów firmy, a także uczą się pracy zespołowej, łączenia planowania z praktyczną realizacją oraz prezentowania swojego dzieła członkom zarządu.

W tym roku uczniowie Akademii Skody rozpoczęli prace nad ósmym już samochodem studenckim. Bazą dla najnowszego projektu został miejski crossover Kamiq. Zostanie on przerobiony na rajdową wersję nawiązującą wizualnie do aut, które startują w legendarnym Rajdzie Dakar. Z tego względu po raz pierwszy w historii studenci współpracują z działem Skoda Motorsport.

„Wspaniale jest widzieć, ile entuzjazmu i kreatywności wnoszą do tego projektu nasi studenci. We współpracy ze specjalistami, którzy są oddani do dyspozycji naszym uczniom i pilnie z nimi pracują nad szczegółami, uczestnicy projektu co roku wpadają na pomysły, które zaskakują nawet samych ekspertów. Dzięki tej współpracy zawsze udaje się nadać wymarzonemu samochodowi wyjątkowy charakter” – mówi Zdenek Stanke, lider zespołu z Akademii Skody.

Skoda ujawniła już „imię” ósmego samochodu studenckiego – to Afriq. Nazwa prototypu stanowi nawiązanie do słynnego Rajdu Dakar, który przez dekady prowadził przez bezdroża kontynentu afrykańskiego. Afriq ma również drugie znaczenie – odzwierciedla odpowiedzialność Skody za działalność Grupy Volkswagen w regionie Afryki Północnej, zgodnie z przedstawioną w czerwcu strategią „Next Level – Skoda Strategy 2030”.

„Nazywając nowy samochód studencki Skoda Afriq i pamiętając o afrykańskich korzeniach Rajdu Dakar, uczestnicy projektu zwracają uwagę na niedawno przejętą odpowiedzialność Skody za region Afryki Północnej. Podobnie jak w Indiach i Rosji, chcemy wykorzystać naszą fachową wiedzę w regionach Afryki o dynamicznym wzroście. Planujemy efektywnie wykorzystać istniejące synergie w Grupie” – wyjaśnia Arwa Oeljeklaus, szef Skody na Afrykę Północną.

Na koniec warto jeszcze przypomnieć, że wbrew pozorom producent z Mlada Boleslav ma całkiem sporo wspólnego z Rajdem Dakar. W 2018 roku Skoda Kodiaq została pierwszym modelem tej marki, który wziął udział w tych wymagających zawodach. Czeski SUV był wykorzystywany na rajdzie w Ameryce Południowej jako pojazd pomocniczy dla zespołu BARTH Racing. Samochód w fabrycznej specyfikacji bez problemu poradził sobie z liczącą prawie 10 000 km trasą, wiodącą przez Peru, Boliwię i Argentynę na wysokości nawet ponad 4500 metrów. Doświadczenie w ekstremalnych warunkach ma także Skoda 130 LR, samochód rajdowy z lat 80. W tym roku uczestniczyła ona w Rajdzie Dakar w kategorii Classic – dojechała do mety po pokonaniu ponad 7600 kilometrów przez Arabię ​​Saudyjską, zwyciężając na jednym z etapów i zajmując kilka trzecich miejsc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj