NowościRozrywkaSamochód studencki Skody – 8 wyjątkowych prototypów

Samochód studencki Skody – 8 wyjątkowych prototypów

Samochód studencki Skody to unikalny program, dzięki któremu uczniowie szkoły zawodowej z Mlada Boleslav pod czujnym okiem pracowników czeskiej marki mają szansę zbudować swoje auto marzeń. Poznaj wszystkie prototypy stworzone przez studentów Akademii Skody.

Skoda od lat bardzo poważnie podchodzi do kwestii kształcenia przyszłych specjalistów, czego najlepszym potwierdzeniem jest założona w 1927 roku szkoła zawodowa w Mlada Boleslav, której absolwenci znajdują później zatrudnienie w zakładach czeskiej marki. Od 2013 roku placówka ta stanowi część Akademii Skody, w ramach której uczniowie na ostatnim roku nauki mają możliwość stworzenia swojego samochodu marzeń.

W ubiegłym miesiącu światło dzienne ujrzał ósmy samochód studencki Skody. Podczas specjalnego pokazu dla dziennikarzy z Polski mogliśmy nie tylko przetestować najnowszy model Afriq, ale również mieliśmy okazję zapoznać się z wcześniejszymi dziełami studentów Akademii Skody. Poniżej opisujemy wszystkie dotychczasowe samochody studenckie Skody.

Skoda CitiJet

Pierwszy samochód studencki Skody został przedstawiony w 2014 roku. Model CitiJet bazuje na trzydrzwiowym Citigo. Uczniowie szkoły zawodowej z Mlada Boleslav pozbawili miejską Skodę dachu, a w miejscu tylnej kanapy zamontowali rozbudowany system audio. Do tego dochodzi jeszcze głośny wydech, dzięki któremu CitiJet nie jest może szybsza, ale za to słychać ją z daleka.

Skoda CitiJet - przód
Skoda CitiJet

Skoda Funstar

Skoda Funstar powstała w 2015 roku. Tym razem studenci Akademii Skody mieli nieco więcej pracy – przerobienie Fabii 3. generacji na pick-upa wymagało m.in. zaspawania tylnej pary drzwi. Szary lakier świetnie kontrastuje z zielonymi wstawkami, a całości dopełniają 18-calowe felgi z Octavii RS. W niedużej kabinie znalazło się miejsce na 1400-watowy system nagłośnienia.

Skoda Atero

Skoda Atero została zbudowana w 2016 roku na bazie modelu Rapid Spaceback. W przypadku tego prototypu uczniowie Akademii Skody postawili na sportowe klimaty – Atero to zgrabne coupe, które pod maską ma 125-konny silnik 1.4 TSI i porusza się na 18-calowych obręczach z Octavii. System audio o mocy 1400W obejmuje 14 głośników.

Skoda Element

Wyjątkowość Skody Element z 2017 roku polega na tym, że to jak dotąd pierwszy i jedyny samochód studencki z napędem elektrycznym (może w przyszłym roku to się zmieni?). W projekcie auta widać inspirację plażowymi buggy z lat 70., jednak z wyraźnymi wpływami XXI wieku – z tyłu zamontowano panel słoneczny, a pod pokrywą bagażnika znajduje się 42-calowy telewizor.

Skoda Sunroq

Skoda Sunroq z 2018 roku to naszym zdaniem najbardziej szalony ze wszystkich samochodów studenckich – bo jak inaczej nazwać czterodrzwiowego SUV-a bez dachu? To auto jest wręcz stworzone do lansowania się wzdłuż nadmorskich bulwarów, a jego wnętrze robi nie mniejsze wrażenie, co nadwozie. Dwukolorowa, skórzana tapicerka jeszcze bardziej zwiększa poczucie wyjątkowości, a głośny wydech sprawia, że nawet jeśli ktoś przegapi Sunroqa, to na pewno go usłyszy.

Skoda Mountiaq

Skoda Mountiaq powstał w 2019 na bazie Kodiaqa. Największy SUV z gamy czeskiej marki został przekształcony w pick-upa o zwiększonych możliwościach terenowych, co potwierdza prześwit wynoszący aż 29 cm (o 10 cm więcej niż w standardowym modelu), a także obecność wyciągarki. Pod maskę Skody Mountiaq trafił 2-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM.

Skoda Slavia

Skoda Slavia z 2020 roku to dwumiejscowy roadster bazujący na kompaktowej Scali. Nadwozie pokryto zjawiskowym, trójwarstwowym lakierem w kolorze białym, a w podwoziu ukryto diody LED, które świecą w trzech kolorach: niebieskim, czerwonym i białym. Za przednimi fotelami zainstalowano rozbudowany system nagłośnienia.

Skoda Afriq

Skoda Afriq to najnowsze dzieło studentów Akademii Skody, które ze względu na pandemię było budowane przez dwa lata. Tym razem za bazę do przeróbek posłużył model Kamiq. Miejski crossover został zamieniony w profesjonalną rajdówkę, a pod jego maskę trafił nieoferowany w seryjnym aucie silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM. Ciekawostkę stanowi generator wody pitnej firmy Watergen, który z wilgotności powietrza odzyskuje zdatną do picia wodę.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji