Peugeot 508 - przód

Peugeot 508 drugiej generacji jest na rynku od 2018 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 132 800 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Druga odsłona Peugeota 508 zadebiutowała w 2018 roku i w porównaniu z poprzednikiem jest znacznie odważniej stylizowana. Wzrok przyciąga smukła linia nadwozia w stylu coupe (wersja SW to niemal shooting brake), a po otwarciu bezramkowych drzwi zobaczymy nowoczesną, multimedialną deskę rozdzielczą Peugeot i-Cockpit. Wnętrze auta nie należy do najbardziej przestronnych w klasie, jednak na pochwałę zasługują świetna jakość wykończenia oraz bardzo dobre wyciszenie.

Peugeot 508 SW - tył

Peugeot 508 (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Peugeot 508 mierzy 475,0 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 140,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 487 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1537 l.

Peugeot 508 (2020)
Peugeot 508

Peugeot 508 SW mierzy 477,8 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 142,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1780 l.

Peugeot 508 SW (2020)
Peugeot 508 SW

Peugeot 508 (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz hybrydę plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 508 z nadwoziem liftback, w nawiasach podane parametry odmiany SW (o ile się różnią).

Silnik benzynowy:

  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnia automatyczna, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s, prędkość maksymalna: 213 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6 (6,8) l/100 km

Silnik wysokoprężny:

  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnia automatyczna, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 (10,1) s, prędkość maksymalna: 208 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 (5,3) l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnia automatyczna, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 (8,0) s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5-1,6 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 54 km
Peugeot 508 SW - silnik
Silnik 1.6 PureTech Hybrid

Nowy Peugeot 508 (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami: benzynowym 1.2 PureTech/130 KM (Active, Active Pack, Allure, Allure Pack i GT) oraz wysokoprężnym 1.5 BlueHDi/130 KM (GT Pack). Peugeot 508 z turbodieslem pod maską w pozostałych wersjach kosztuje odpowiednio: 145 400 zł (Active), 148 500 zł (Active Pack), 157 300 zł (Allure), 162 000 zł (Allure Pack) oraz 170 000 zł (GT). Odmiana 1.6 PureTech Hybrid/225 KM została wyceniona na 182 800 zł (Allure), 187 500 zł (Allure Pack), 195 500 zł (GT) oraz 208 900 zł (GT Pack). Dopłata do modelu 508 SW wynosi 4500 zł. Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Peugeot 508 (2020)

Active – od 132 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi aluminiowe CYPRESS
  • Zestaw naprawczy
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń
  • ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR + TSM
  • Poduszki bezpieczeństwa czołowe dla kierowcy i pasażera (dla pasażera z możliwością dezaktywacji), poduszki boczne dla przednich miejsc, poduszki kurtynowe chroniące głowę dla miejsc z przodu i z tyłu
  • Zagłówki regulowane na wysokość dla wszystkich miejsc
  • Pasy bezpieczeństwa miejsc przednich pirotechniczne z napinaczami i ogranicznikami napięcia
  • Pasy bezpieczeństwa miejsc tylnych z progresywnymi ogranicznikami napięcia
  • Mocowania Isofix na tylnych siedzeniach na dwa foteliki, z systemem Top Tether
  • Pakiet Safety – System Driver Attention Alert (DAA1) + System Active Safety Brake (AEBS3) + System ostrzegania przed kolizją Distance Alert (FCW) + System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi (LKA Road-Edge) + System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Kontrola czasu jazdy
  • Automatyczne zamykanie zamków podczas ruszania
  • Czujniki parkowania z tyłu (sygnał wizualny i dźwiękowy)
  • Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni
  • Hamulec postojowy elektryczny, wspomaganie ruszania na wzniesieniu
  • Reflektory halogenowe ze światłami dziennymi LED
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Chromowane listwy wokół szyb bocznych
  • Profilowane relingi w kolorze aluminium (dotyczy 508 SW)
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
  • Wnętrze i podsufitka w kolorze szarym
  • Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch’ do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
  • Kierownica pokryta skórą licową
  • Tapicerka tkaninowa Losange Mistral
  • Podłokietnik centralny z podświetlanym schowkiem
  • Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
  • Schowek z przodu przed pasażerem podświetlany
  • Oświetlenie wewnętrzne LED dotykowe z 3 puntami świetlnymi + 2 lampki LED, 2 lampki do czytania da pasażerów z tyłu, oświetlenie w schowku przed pasażerem, oświetlenie bagażnika
  • Elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewane, z podświetleniem LED
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Szyba tylna podgrzewana
  • Pakiet Widoczność – automatyczny włącznik reflektorów, wycieraczki z czujnikiem deszczu, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, funkcja Follow Me Home
  • Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
  • Wycieraczka tylnej szyby automatycznie uruchamiana przy cofaniu (dotyczy 508 SW)
  • Peugeot i-Cockpit – 12,3-calowy panel wirtualnych zegarów, kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
  • 8-calowy Multimedialny Ekran Dotykowy – radio z MP3, 8 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), sterowanie radiem na kierownicy, gniazdo USB w przedniej części kabiny
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting)
  • Mirror Screen – kompatybilny z Apple Carplay / Android Auto / MirrorLink

Active Pack – od 135 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi aluminiowe CYPRESS
  • Pakiet City 1 – czujniki parkowania z przodu i z tyłu + VisioPark1 (kamera cofania HD 180 stopni z obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym i funkcją Top Rear Vision)
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML

Allure – od 144 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active Pack oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe MERION
  • Pakiet Safety Plus – Pakiet Safety + System monitorowania martwego pola (BSD) + System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3) + System High Beam Assist (HBA) + System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • AVAS – dźwiękowy system ostrzegawczy emitowany przy małej prędkości dla bezpieczeństwa pieszych (dotyczy aut z silnikiem 1.6 PureTech Hybrid/225 KM)
  • Przednie i tylne dywaniki czarne z przeszyciami w kolorze Gris Beton
  • Tapicerka półskórzana Imila Mistral
  • Elektryczna 4-kierunkowa regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
  • Podłokietnik centralny dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń + otwór do przewożenia długich przedmiotów
  • Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane
  • 10-calowy Multimedialny Ekran Dotykowy HD – radio z MP3, 8 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), sterowanie radiem na kierownicy, 2 gniazda USB w przedniej części kabiny
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV – nawigacja 3D online, funkcja rozpoznawania głosu, darmowa aktualizacja map 4 razy w roku na zawsze, 3 lata subskrypcji dla usług TOMTOM Traffic, paliwa, parkingi, pogoda
Peugeot 508 SW (2020)
W hybrydowym Peugeocie 508 gniazdo do ładowania umieszczono na lewym tylnym błotniku.

Allure Pack – od 149 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe MERION
  • Pakiet Drive Assist Plus (dotyczy aut ze skrzynią automatyczną) – System utrzymywania środka pasa ruchu (LPA) + Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (ACC Stop&Go)
  • Pakiet manualny AGR dla foteli przednich – elektryczna regulacja nachylenia siedzisk foteli, elektryczna 4-kierunkowa regulacja podparcia lędźwiowego, wysuwane poduszki siedzisk foteli
  • Oświetlenie Ambient paneli drzwi, uchwytów na kubki, konsoli centralnej
  • Oświetlenie wewnętrzne LED dodatkowe: bagażnika x2, osłon przeciwsłonecznych, podłokietnika centralnego, miejsca na nogi pasażerów z przodu
  • Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika
Peugeot 508 (2020)
Podgrzewane fotele przednie to standard w GT Pack, w pozostałych wersjach wymagają 800 zł dopłaty.

GT – od 157 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure Pack oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe diamentowane SPERONE
  • Antykradzieżowe nakrętki kół
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
  • Światła do jazdy dziennej, pozycyjne, mijania i drogowe w technologii LED
  • Światła przednie z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Automatyczna regulacja położenia świateł
  • Światła tylne Full LED 3D z funkcją zmiennej intensywności świecenia (ARS)
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze noir brillant
  • Czarne listwy wokół szyb bocznych
  • Profilowane relingi w kolorze czarnym brillant (dotyczy 508 SW)
  • Wnętrze i podsufitka w kolorze czarnym
  • Pedały i podnóżek kierowcy w kolorze aluminium
  • Przednie i tylne dywaniki czarne z przeszyciami w kolorze Aiknite
  • Listwy progowe Peugeot w kolorze inox
  • Przyciski otwierania szyb z chromowanymi wstawkami
  • Kierownica pokryta perforowaną skórą licową z chromowanym wykończeniem i emblematem GT
  • Tapicerka półskórzana Belomka Mistral
  • Oświetlenie Ambient deski rozdzielczej
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
  • Siatka zabezpieczająca bagaż (dotyczy 508 SW)
Peugeot 508 (2020)
System audio Focal z 10 głośnikami należy do wyposażenia seryjnego w GT Pack, w wersji GT wymaga 3600 zł dopłaty.

GT Pack – od 182 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji GT oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe diamentowane AUGUSTA GREY DUST (dotyczy aut z silnikiem 1.5 BlueHDi/130 KM)
  • 18-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe diamentowane SPERONE (dotyczy aut z silnikiem 1.6 PureTech Hybrid/225 KM)
  • Zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control – możliwość wyboru trybu pracy Normal/Comfort/Sport/ECO (dotyczy aut z silnikiem 1.6 PureTech Hybrid/225 KM)
  • Pakiet City 3 (dotyczy aut ze skrzynią automatyczną) – czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją Flankguard + VisioPark 2 (przednia i tylna kamera z obrazami wyświetlanymi na ekranie dotykowym i widokiem z góry 360 stopni) + system Full Park Assist (w pełni autonomiczne parkowanie samochodu prostopadle i równolegle)
  • Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola centralna wykończone drewnem w kolorze Zebrano
  • Tapicerka skórzana Sellier + Alcantara Mistral (dotyczy aut z silnikiem 1.5 BlueHDi/130 KM)
  • Tapicerka skórzana Sellier + Alcantara Greval (dotyczy aut z silnikiem 1.6 PureTech Hybrid/225 KM)
  • Podgrzewane przednie fotele
  • System Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature) – zestaw ekskluzywnego nagłośnienia FOCAL z 10 głośnikami: wysokiej jakości głośniki niskotonowe wykonane w technologii Polyglass, wysokotonowe głośniki TNF, wykonane w technologii odwróconej kopułki wykonanej z aluminium, subwoofer trójdrożny w technologii Power Flower 200mm oraz 12-kanałowy aktywny wzmacniacz 515W klasy D (wzmacniacz hybrydowy klasy A/B)

Więcej na temat Peugeota 508:

Nowy Peugeot 508 – pierwsze wrażenia

Nowy Peugeot 508 SW – pierwsze wrażenia

Peugeot 508 1.6 PureTech 225 – nasz test

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 – nasz test

Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 – nasz test

Peugeot 508 Hybrid kontra Skoda Superb iV – porównanie

Peugeot 508 kontra 6 rywali – porównanie

Peugeot 508 kontra 4 rywali – porównanie

Peugeot 508 kontra 3 rywali – porównanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here