TestyTestPeugeot 508 SW – pierwsza jazda

Peugeot 508 SW – pierwsza jazda

  • Druga wersja nadwoziowa nowości w klasie średniej Peugeota
  • Bagażnik o pojemności 530 l – o 43 litry większy niż w liftbacku

Kilka miesięcy po premierze modelu 508 liftback dołącza do niego wersja SW, czyli kombi. Ma na pewno pojemniejszy bagażnik, ale w kwestii przestronności kabiny nie wnosi nic nowego.

Peugeot 508 SW
Pewne i bezpieczne prowadzenie to jedna z największych zalet modelu 508 SW.
Peugeot 508 SW
Choć SW jest bardziej funkcjonalne od liftbacka, to dorównuje mu urodą.

Dodatkowe litry

Pod względem rozmiarów nadwozia SW niewiele różni się od liftbacka. Jest od niego dłuższy o 4 cm (mierzy 479 cm) i o 2 cm wyższy (ma 142 cm), ale już rozstaw osi w obu modelach jest identyczny (279 cm). A co za tym idzie – praktycznie w ogóle nie zmieniła się ilość miejsca we wnętrzu. I tak jak w liftbacku z przodu jest bardzo przestronnie, a z tyłu – jak na klasę średnią – raczej ciasno. Nie pomaga także sam projekt wnętrza.

Oparcie kanapy jest ustawione dość pionowo, co ogranicza komfort podróży, a przednie siedzenia zaprojektowano tak, że po ich maksymalnym opuszczeniu siedzący z tyłu nie mogą pod nie włożyć stóp. W drugim rzędzie na dłuższych trasach naprawdę komfortowo podróżować mogą zatem osoby o wzroście do 170 cm.

Peugeot 508 SW
Po złożeniu oparć siedzeń przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1780 litrów. Jednak podłoga nie jest wtedy idealnie płaska.

W wersji SW najwięcej zyskuje bagażnik. Jego pojemność to 530-1780 litrów i jest to więcej od liftbacka o, odpowiednio, 43 i 243 litry. Z tym że nadal nie można o nim powiedzieć, że spełni wakacyjne oczekiwania 4-osobowej rodziny. Większość kompaktowych kombi dysponuje przecież większą przestrzenią ładunkową – choćby mniejszy brat, model 308 SW, do którego spakujemy 556 litrów!

Prawdziwe zalety

Tych rzeczywistych zalet 508 SW, tego, co wyróżnia ten model na tle innych przedstawicieli tego segmentu, nie należy szukać z tyłu, ale z przodu auta. To niepowtarzalny styl, który widać po otwarciu drzwi oraz zajęciu miejsca za kierownicą.

Wita nas tam charakterystyczny dla tej marki i-Cockpit. Mała kierownica, nad którą obserwujemy seryjny wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów, skierowany w stronę kierowcy dotykowy ekran, zamontowany poniżej rząd przycisków, które bezpośrednio kierują nas do najczęściej wybieranych funkcji – całość robi bardzo estetyczne wrażenie, a co najważniejsze – nie sprawia trudności w obsłudze. Zarówno interfejs, jak i menu systemu telematycznego są czytelne, a pozycja za kierownicą okazuje się ergonomiczna.

Peugeot 508 SW
i-Cockpit: mała kierownica (nad nią patrzymy na zegary) oraz centralny dotykowy wyświetlacz, a pod nim rząd przycisków zapewniających dostęp do podstawowych funkcji systemu multimedialnego

Prowadząc 508 SW, od razu da się wyczuć jego sportowy charakter. Niezależnie od wybranego trybu pracy układów napędowego i jezdnego auto zawsze prowadzi się pewnie. Pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność i poczucie pełnej kontroli nad autem.

Bezpieczeństwo jazdy podnoszą oczywiście systemy wspomagające kierowcę, w tym jeden rzadko widywany w autach tej klasy. Mowa o Night Vision, który na wyświetlaczu powiadamia kierowcę o przeszkodach niewidzialnych w warunkach ograniczonej widoczności.

Peugeot 508 SW
Wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów to standard w 508. Kierowca samodzielnie może dobrać to, co na nim widzi.

Pięć silników

Do napędu 508 SW przewidziano 5 silników. Cztery z nich współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów, w jednym – najsłabszym dieslu – wymaga ona dopłaty.

Podsumowując – pod względem przestronności 508 SW bliżej do modeli premium (Audi A4, BMW serii 3) niż do liderów segmentu (Skoda Superb, VW Passat). Cenami niestety także. Oficjalne zostaną one podane w marcu, ale raczej nie będą niższe od liftbacka. A ten kosztuje od 123 900 zł.

Peugeot 508 SW – dane techniczne

PT 180 EAT8PT 225 EAT8HDi 130HDi 160 EAT8HDi 180 EAT8
Silnikt. benz.t. benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm³1598 cm³1499 cm³1997 cm³1997 cm³
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna180 KM
/5500
225 KM
/5500
130 KM
/3750
160 KM
/3750
180 KM
/3750
Maks. moment obrotowy250 Nm
/1650
300 Nm
/2500
300 Nm
/1750
400 Nm
/2000
400 Nm
/2000
Prędkość maksymalna225 km/h245 km/h210 km/h225 km/h230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,0 s7,4 s9,9 s8,5 s8,4 s
Średnie zużycie paliwa5,4 l/100 km5,7 l/100 km3,9 l/100 km4,5 l/100 km5,8 l/100 km

Peugeot 508 SW – galeria

 

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji