- Druga wersja nadwoziowa nowości w klasie średniej Peugeota
- Bagażnik o pojemności 530 l – o 43 litry większy niż w liftbacku
Kilka miesięcy po premierze modelu 508 liftback dołącza do niego wersja SW, czyli kombi. Ma na pewno pojemniejszy bagażnik, ale w kwestii przestronności kabiny nie wnosi nic nowego.
Dodatkowe litry
Pod względem rozmiarów nadwozia SW niewiele różni się od liftbacka. Jest od niego dłuższy o 4 cm (mierzy 479 cm) i o 2 cm wyższy (ma 142 cm), ale już rozstaw osi w obu modelach jest identyczny (279 cm). A co za tym idzie – praktycznie w ogóle nie zmieniła się ilość miejsca we wnętrzu. I tak jak w liftbacku z przodu jest bardzo przestronnie, a z tyłu – jak na klasę średnią – raczej ciasno. Nie pomaga także sam projekt wnętrza.
Oparcie kanapy jest ustawione dość pionowo, co ogranicza komfort podróży, a przednie siedzenia zaprojektowano tak, że po ich maksymalnym opuszczeniu siedzący z tyłu nie mogą pod nie włożyć stóp. W drugim rzędzie na dłuższych trasach naprawdę komfortowo podróżować mogą zatem osoby o wzroście do 170 cm.
W wersji SW najwięcej zyskuje bagażnik. Jego pojemność to 530-1780 litrów i jest to więcej od liftbacka o, odpowiednio, 43 i 243 litry. Z tym że nadal nie można o nim powiedzieć, że spełni wakacyjne oczekiwania 4-osobowej rodziny. Większość kompaktowych kombi dysponuje przecież większą przestrzenią ładunkową – choćby mniejszy brat, model 308 SW, do którego spakujemy 556 litrów!
Prawdziwe zalety
Tych rzeczywistych zalet 508 SW, tego, co wyróżnia ten model na tle innych przedstawicieli tego segmentu, nie należy szukać z tyłu, ale z przodu auta. To niepowtarzalny styl, który widać po otwarciu drzwi oraz zajęciu miejsca za kierownicą.
Wita nas tam charakterystyczny dla tej marki i-Cockpit. Mała kierownica, nad którą obserwujemy seryjny wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów, skierowany w stronę kierowcy dotykowy ekran, zamontowany poniżej rząd przycisków, które bezpośrednio kierują nas do najczęściej wybieranych funkcji – całość robi bardzo estetyczne wrażenie, a co najważniejsze – nie sprawia trudności w obsłudze. Zarówno interfejs, jak i menu systemu telematycznego są czytelne, a pozycja za kierownicą okazuje się ergonomiczna.
Prowadząc 508 SW, od razu da się wyczuć jego sportowy charakter. Niezależnie od wybranego trybu pracy układów napędowego i jezdnego auto zawsze prowadzi się pewnie. Pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność i poczucie pełnej kontroli nad autem.
Bezpieczeństwo jazdy podnoszą oczywiście systemy wspomagające kierowcę, w tym jeden rzadko widywany w autach tej klasy. Mowa o Night Vision, który na wyświetlaczu powiadamia kierowcę o przeszkodach niewidzialnych w warunkach ograniczonej widoczności.
Pięć silników
Do napędu 508 SW przewidziano 5 silników. Cztery z nich współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów, w jednym – najsłabszym dieslu – wymaga ona dopłaty.
Podsumowując – pod względem przestronności 508 SW bliżej do modeli premium (Audi A4, BMW serii 3) niż do liderów segmentu (Skoda Superb, VW Passat). Cenami niestety także. Oficjalne zostaną one podane w marcu, ale raczej nie będą niższe od liftbacka. A ten kosztuje od 123 900 zł.
Peugeot 508 SW – dane techniczne
PT 180 EAT8 | PT 225 EAT8 | HDi 130 | HDi 160 EAT8 | HDi 180 EAT8 | |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | t. benz. | t. benz. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1499 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 180 KM /5500 | 225 KM /5500 | 130 KM /3750 | 160 KM /3750 | 180 KM /3750 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm /1650 | 300 Nm /2500 | 300 Nm /1750 | 400 Nm /2000 | 400 Nm /2000 |
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 245 km/h | 210 km/h | 225 km/h | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s | 7,4 s | 9,9 s | 8,5 s | 8,4 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,4 l/100 km | 5,7 l/100 km | 3,9 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,8 l/100 km |
Peugeot 508 SW – galeria