Używane10 używanych hybryd - UŻYWANE

10 używanych hybryd – UŻYWANE

Peugeot 508 RXH Hybrid4

Lata produkcji: od 2012

Oznaczenie RXH z początku określało nie tylko to, że mamy do czynienia z uterenowionym kombi, ale też z napędem hybrydowym. Później Peugeot wprowadził je również do odmian napędzanych tradycyjnymi silnikami. Hybryda Peugeota jest jedyna w swoim rodzaju, bo stanowi połączenie silnika wysokoprężnego 2.0 HDi/163 KM z 37-konnym elektrycznym. Dodatkowa jednostka napędza wyłącznie koła tylne, co przy odpowiednim naładowaniu pozwala stworzyć z 508 RXH auto z napędem 4×4 (po przejściu w tryb elektrycznym auto jest tylnonapędowe). To jednak spory rodzynek na rynku wtórnym, do którego trudno też znaleźć części zespołu elektrycznego. Na zakup trzeba przyszykować minimum 50 tys. zł.

 

Toyota Auris I Hybrid

Lata produkcji: 2010-2012

Hybrydowego „pierwszego” Aurisa produkowano tylko dwa lata, ale tylko dlatego, że niebawem pojawił się następca, który ciepło się przyjął na rynku. Jego poprzednik wykorzystuje technikę z Priusa z przekładnią planetarną, w związku z czym nietrudno znaleźć części nawet do sekcji elektrycznej. Auris Hybrid to propozycja dla osób, którym nie podoba się sylwetka Priusa lub niechcącym się afiszować rodzajem napędu pod maską. Za auto z pierwszego roku produkcji trzeba zapłacić ok. 35 tys. złotych.

 

Toyota Prius II

Lata produkcji: 2003-2009 (lifting w 2006 r.)

To najstarsze tutaj opisywane auto, od którego „wszystko się zaczęło” – to właśnie Prius drugiej generacji rozpoczął modę na auta hybrydowe i zdobył masową popularność. Dzisiaj jest najtańszą hybrydą do kupienia z drugiej ręki (od 20 tys. zł za 2007 rocznik), co nie oznacza, że technicznie odbiega od rywali. Ma doskonały układ napędowy (silnik benzynowy 79 KM i elektryczny 68 KM), automat planetarny i wolno starzejącą się sylwetkę. Do Priusa łatwo też dostać części, choć te do układu elektrycznego będą raczej używane. Auto jest dość ospałe w trasie, ale w mieście sprawdza się doskonale.

 

Toyota Prius III

Lata produkcji: 2009-2016 (lifting w 2012 r.)

Wizualnie trzecie wcielenie Priusa jest rozwinięciem koncepcji z poprzednika, ale technicznie jest od niego lepszy pod każdym względem – mniej pali, sprawniej jeździ, jest cichszy i bardziej komfortowy. Zespół napędowy generuje w nim 99 KM (benzynowy 1.8) + 82 KM (elektryczny), ale ma już hydraulikę zaworową. Mimo premiery następcy samochód wolno schodzi z cen, a w ofertach brakuje aut z końcówki produkcji. Najtańsze są wystawiane za ok. 37 tys. złotych (rocznik 2009). Podobnie jak u poprzednika, znajdziemy do niego wszystkie części, z czego do sekcji elektrycznej przeważnie używane.

Podsumowanie

Hybrydy na przestrzeni lat dały się poznać jako solidnie wykonane auta, wyposażone przy tym w nowoczesne i sprawdzone rozwiązania. Tysiące kilometrów eksploatacji tylko potwierdziły ich zalety. Wciąż mało palą w mieście, sporadycznie się psują, „dbają” o środowisko, a teraz są dostępne dla szerszej grupy odbiorców. Polecamy je jako alternatywa dla coraz bardziej skomplikowanych diesli i paliwożernych benzyniaków.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji