Hybrydy plug-in cieszą się coraz większą popularnością na rynku. Ekspert Seata odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące samochodów typu PHEV.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że 3 na 10 aut sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej to hybrydy. W trzecim kwartale 2021 roku do najszybciej rozwijających się rynków samochodów typu PHEV zaliczały się m.in. Hiszpania i Włochy, a także Polska. W okresie od lipca do września ubiegłego roku sprzedaż hybryd plug-in w naszym kraju zwiększyła się aż o 124,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 roku.

Rosnąca popularność hybryd plug-in sprawia, że pojawia się coraz więcej pytań dotyczących tego typu samochodów. Na najczęstsze z nich odpowiedział ekspert Seata, César Méndez, szef działu badań i rozwoju hybryd hiszpańskiej marki.

Jaki jest zasięg elektryczny samochodów hybrydowych?

Zaletą aut typu PHEV jest fakt, że nie są one zależne od silnika spalinowego. Samochody z napędem hybrydowym posiadają gniazdo, które zapewnia pełne naładowanie akumulatora. Całkowity zasięg elektryczny tego typu pojazdów zależy jednak od wielu zmiennych, m.in. warunków na drodze czy udogodnień, z których decyduje się korzystać kierowca. Przykładowo, zasięg elektryczny Seata Tarraco e-Hybrid wynosi 49 kilometrów. To wystarczy, aby na co dzień korzystać z samochodu w pełnym trybie elektrycznym.

Czy samochody hybrydowe nadają się na długie podróże?

Z pewnością. Dzięki wydajnemu połączeniu silników spalinowych i elektrycznych samochód jest w stanie bez problemu pokonywać trasy średnio- i długodystansowe. Opierając się ponownie na przykładzie Seata Tarraco e-Hybrid, który przy konieczności dłuższych podróży wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i benzynowy, zasięg auta wynosi do 730 km bez konieczności tankowania.

Jak długo trwa ładowanie?

Wszystko zależy od rodzaju używanego kabla i maksymalnej wartości prądu przy ładowaniu. Klienci, którzy korzystają z domowej stacji ładowania Seat Wallbox mogą w optymalnych warunkach naładować samochód w zaledwie 3,5 godziny.

W hybrydowych modelach Seata gniazdo ładowania znajduje się w lewym przednim błotniku.

Jak wygląda proces odzyskiwania energii?

Odbywa się on na dwa sposoby. Pierwszy polega na tym, że po zwolnieniu pedału gazu silnik zaczyna pracować jak generator, który wykorzystuje bezwładność samochodu. Drugą metodą odzyskiwania energii jest mechanizm hamowania odzyskowego, który uruchamia się po lekkim naciśnięciu pedału hamulca.

Jak samochody hybrydowe radzą sobie w niskich temperaturach?

W powszechnym przekonaniu istnieje obawa, że samochody tego typu nie sprawdzą się podczas mroźnych zim, gdy temperatury spadają znacznie poniżej 0°C. Jednak auta hybrydowe są skonstruowane w ten sposób, że poniżej -10°C pracuje silnik spalinowy, natomiast wraz ze wzrostem temperatury, uruchomia się silnik elektryczny. Dlatego też jest to dobra opcja, bez względu na panujące warunki atmosferyczne.

Na koniec warto przypomnieć, że w gamie Seata znajdziemy aktualnie 2 modele typu PHEV – Tarraco e-Hybrid oraz Leon e-Hybrid, który jest dostępny zarówno w odmianie hatchback 5d, jak i kombi Sportstourer. Portfolio siostrzanej marki Cupra obejmuje już natomiast 6 hybrydowych wersji plug-in – Leon i Leon Sportstourer oraz Formentor, każdy z nich oferowany w dwóch wariantach mocy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj