PoradyPoradyHybryda na LPG. Sposób, by pokonać 100 km za 10 zł!

Hybryda na LPG. Sposób, by pokonać 100 km za 10 zł!

Wielu kierowców szuka sposobów na ograniczenie wydatków związanych z eksploatacją pojazdu. Jednym z najlepszych jest montaż instalacji LPG. W kombinacji z napędem hybrydową daje ona spektakularne oszczędności.

Koszty paliwa stanowią lwią cześć wydatków związanych z eksploatacją pojazdu. Przy cenie na poziomie 2,5 zł/l najtańszym paliwem pozostaje LPG. Mało tego – jeżeli zestawimy jego koszt z niezbędnym na pokonanie 100 km kosztem zakupu prądu z szybkiej stacji ładowania dla samochodu elektrycznego, okaże się, że gaz jest bezkonkurencyjny.

LPG w hybrydzie
Hybrydowe napędy Toyoty, dzięki wolnossącej konstrukcji, pośredniemu wtryskowi benzyny oraz hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych doskonale współpracują z instalacjami gazowymi.

Polska jest jednym z europejskich liderów w zakresie wyposażania samochodów w instalacje LPG. Przez lata gaz najchętniej montowano do prostych, wolnossących silników z pośrednim wtryskiem. Takie jednostki były sukcesywnie wypierane przez motory po downsizingu.

Redakcja poleca: Tanio i bezawaryjnie. 10 polecanych używanych z fabryczną instalacją LPG

Obecnie jednym z najlepszych „świeżych” aut do montażu instalacji gazowych okazują się hybrydy Toyoty. Na taką konwersję Aurisa, Corolli czy Priusa często decydują się osoby zajmujące zarobkowym przewozem osób. Silniki 1.8 Valvematic nie są wysilone, zwykle pracują na niskich obrotach, więc nie domagają się dużych ilości gazu, a układ hydraulicznego kasowania luzu zaworowego rozwiązuje problem kosztownej regulacji zaworów, co ma miejsce w wielu japońskich modelach.

Z natury oszczędna hybryda przy zasilaniu LPG staje się wybitnie ekonomicznym środkiem transportu – gaz spalany na dystansie 100 km kosztuje dużo mniej niż zapłacilibyśmy za pokonanie podobnej odległości środkami komunikacji miejskiej.

Czy hybrydy z instalacjami gazowymi rzeczywiście są tak oszczędne, postanowił sprawdzić Youtuber Petrolhead Number One.

2 KOMENTARZE

  1. no chyba ze gas bedzie po 1,50 przy 2,40 100 kilosowropbilo sie za 15 zł teraz przy 3,6 zl na taniej stacji bezie to okolo 23 zl lub wiecej bo do tego taze potrzebna benzyna ale i ilosc jazdy na cieplym silniki przyjmijmy ze 25 zl musi byc i to koniec srania w banie ze bezie za 10 czy 15 zl bo nie bedzie, wczoraj na benzynie wyszlo 5,7 troche autostrada do 140 czyli mniej jak 130 w rzeczywistosci i i troiszke po miesscie plis regionalne wyszlo 5,7 srednio no fakty przez 15 kilosow jecgalem licznikowe 160 czyli jakies 148 faktycznie to winik na benzynie bo tylko to naraxie mam, czy to jest ok i powiem ze jest bo zagazowany pojazd zrobi 100 kilosow za 25 zl przy czym pojazd taki jak prius 3 generacji potrafi zrobic pierwsza setke z 10 zekund z kawalkiem a auriska porzebuje nieco ponad 11 sekund to winik ktory w automacie jest calkiem ok a te 25 zlo to ile by kupic ropy przyjmijmy cene 7,7 zł co da nam okolo 3,25 litra ropy i to wystarczy na okolo 100 kilometrow w trasie przy predkosci do 100 kilometrow max dla starego opla corsy z silnikiem isuzu 1,5 d bez klimy , bo mialem takie cos, niestety miasto wyjdzie minimum 5,2 ropy co by dalo ponad 40 zl gdy hybrydka bez gazu spalajac mniejsza ilosc paliwa da wiecej frajdy z jazdy gyz to automat i nie kurdupel corsa za mnijsza kase a gdy to zagazujemy to tak jak na wstepie srednio zaplacimy 25 zlo za sto kilosow i nilk niech nie mowi ze sie nie oplaca, no chba ze ktos kto pokonuje 300 kilometow na mc to niech kupi byule co za mala kase ot tak do 5 tysia z klimatyzacja i niech wogle nie liczy nic

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji