Używane z fabrycznym LPG 01

Wszelkie uprzedzenia związane z instalacjami gazowymi zazwyczaj rozwiewają samochody z fabrycznym LPG. Oto 10 polecanych modeli zasilanych alternatywnym paliwem.

Mimo powstałych na przestrzeni dziesięcioleci stwierdzeń krytykujących instalacje gazowe w samochodach, Polska wciąż pozostaje europejskim liderem pod względem popularności tego alternatywnego paliwa. W naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 3 miliony samochodów zasilanych LPG, co daje niemal 14-procentowy udział na tle wszystkich rodzajów zasilania. Zainteresowanie „zagazowanymi” autami teraz zaczęło rosnąć w związku z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa i wyjątkowo niskimi cenami paliwa, w tym LPG: litr mieszaniny propanu i butanu kosztuje grubo poniżej 2 zł, czyniąc jazdę „na gazie” jeszcze oszczędniejszą niż dotychczas (mniej niż 20 zł za przejechanie 100 kilometrów).

Zanim zaczniemy się rozglądać za używanym autem z LPG, zapamiętajmy, że nie każda jednostka napędowa nadaje się do współpracy z alternatywnym paliwem. Gaz spala się w wyższej temperaturze, przyspieszając zużycie gniazd zaworowych i samych zaworów, a nawet niszcząc głowicę. Za najlepsze do LPG uznaje się jednostki napędowe wyposażone w hydrauliczną kompensację luzu zaworowego (unika się kosztów regularnego ustawiania mechanicznego) i pośredni wtrysk paliwa. Dodatkowy atut stanowi niewielkie wysilenie jednostki (duża pojemność, mała moc) i maksymalnie uproszczona budowa.

Jeździsz samochodem z LPG? Pomyśl o lubryfikacji zaworów!

Producenci aut, wykorzystując obecność silnika tolerującego zasilanie gazem, czasami z własnej inicjatywy podejmowali „rękawicę” i wypuszczali na rynek wersję z instalacją gazową zamontowaną w fabryce. Takie układy zazwyczaj są w pełni zintegrowane z resztą auta, tj. mają wlew ukryty pod klapką, estetyczny przycisk włączania/wyłączania zasilania gazem, a nawet wyświetlaną na komputerze grafikę obrazującą pozostałą ilość LPG w zbiorniku. Nieco bardziej „rzucające się w oczy” są instalacje zakładane u dealerów, ale rekomendowane przez producenta i nie zwalniające z warunków gwarancyjnych. Jeszcze inną opcję stanowi zlecenie (przez markę) montażu LPG firmom wyspecjalizowanym w tej dziedzinie. Wtedy klient również zachowuje gwarancję i odbiera gotowe auto z salonu.

Jak LPG wpływa na osiągi?

W opiniach użytkowników samochodów z fabryczną instalacją gazową, rekomendowana przez producentów przeróbka zazwyczaj nie sprawia później problemów i pozwala wypracować rzeczywiste oszczędności na paliwie. Wybierając samochód mający LPG od nowości mamy zatem niemal pewność, że obecność instalacji nie ściągnie na nas problemów z niedostatecznym wyregulowaniem układu albo wątpliwej jakości komponentami instalacji. Producenci zazwyczaj dbali również o właściwe przystosowanie silnika do innego paliwa (wzmacniając zawory i głowicę, modyfikując tłoki i pierścienie).

Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania związane z instalacją gazową w samochodzie

Oto 10 interesujących propozycji na używany samochód z rekomendowaną, fabryczną instalacją gazową.

10. Dacia Logan I

DACIA Logan I FL 1.5dCi 5MT WE2987P 01-2009

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2004-2013
LPG dostępne z silnikiem:  1.6 MPI 
Ceny: 6-13 tys. zł

Pierwszy Logan to samochód wręcz stworzony do zamontowania w nim gazu: Dacia montowała w nim jednostki starszej daty od Renault, które ani nie grzeszyły osiągami, ani oszczędnym charakterem. Dzięki niewysilonej budowie, pośredniemu wtryskowi paliwa i hydraulicznie regulowanym zaworom ospałe jednostki Logana z powodzeniem współpracują z instalacjami gazowymi, co zresztą podchwycił sam producent, proponując użytkownikom Logany z fabrycznym LPG, dostępnym dla silników 1.2 16V, 1.4 MPI, 1.6 MPI i 1.6 16V. W zasadzie każdy przy dbaniu i terminowe czynności serwisowe powinien zapewnić przewidywalną i niedrogą eksploatację. Klienci na tanie auto z drugiej ręki mimo wszystko omijają Dacię szerokim łukiem: odrobinę większym zainteresowaniem cieszy się pakowny (ewentualnie 7-osobowy) Logan MCV. Rumuński samochód od samego początku raził spartańskim wykonaniem, bardzo ubogim wyposażeniem i, jak się potem okazało, słabym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

Używany Logan i 9 innych używanych modeli Dacii – czy warto kupić Dacię z drugiej ręki?

Dacia Logan I 1.6 MPI LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Dacia Logan I
Dł./szer./wys.425-445/176/153-164 cm
Rozstaw osi263-290 cm
Pojemność bagażnikased 510 l, kmb 700-2350 l
Silnik1.6 MPI LPG
Pojemność1598 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc84 KM
Maks. moment135 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,8 s
Prędkość maks.163 km/h
Realne zużycie LPG8,0 l/100 km

9. Mitsubishi Lancer VIII

Mitsubishi Lancer

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2013-2017
LPG dostępne z silnikiem:  1.6 MIVEC 
Ceny: 22-27 tys. zł

Gaz w japońskim aucie? Dla niektórych to nie brzmi dobrze, ale w przypadku ostatniego oferowanego w Europie Lancera takie połączenie zazwyczaj zdaje test na piątkę, ewentualnie czwórkę z plusem. Wszystko dzięki działaniom Mitsubishi mającym zapewnić bezproblemową pracę silnika na alternatywnym paliwie. Od 2009 r. producent za dopłatą oferował „pakiet” przystosowujący jednostkę napędową 1.8 do pracy z LPG (wzmocnienie gniazd zaworowych i samych zaworów), a cztery lata później pojawiła się możliwość zamówienia instalacji gazowej firmy STAG bezpośrednio w salonie (do wspomnianego 1.8 i słabszego 1.6 MIVEC, który pracował m.in. pod maską ASX-a). Biorąc pod uwagę ograniczoną popularność wysokoprężnych aut – a większość i tak ma zapożyczony od Volkswagena silnik 2.0 DID (tak naprawdę 2.0 TDI) – Lancer z fabrycznym „gazem” stanowi niemal kuszącą ofertę, zwłaszcza że niewielu użytkowników krytykuje pracę instalacji.

Używany Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) – opinie użytkowników

Mitsubishi Lancer VIII 1.6 MIVEC LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Mitsubishi Lancer VIII
Dł./szer./wys.457-464/176/148 cm
Rozstaw osi263 cm
Pojemność bagażnikahtb 344 l, sed 377 l
Silnik1.6 MIVEC LPG
Pojemność1590 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc117 KM
Maks. moment154 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,1 s
Prędkość maks.188 km/h
Realne zużycie LPG7,5 l/100 km

8. Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2012-2015
LPG dostępne z silnikiem:  1.8 
Ceny: 26-35 tys. zł

Instalacja gazowa doskonale wpisuje się w główne założenia europejskich modeli Chevroleta jako budżetowych odpowiedników Opla. Minivan Orlando seryjnie występował w konfiguracji 7-osobowej, z czego ostatni rząd nadaje się nawet do przewozu niezbyt rosłych osób dorosłych. Na pozostałych miejscach panują świetne warunki podróżowania (spora długość – 465 cm), nie można też narzekać na wyposażenie. Podobnie jak w Lancerze, w kwestii LPG Chevrolet podchodził tu na dwa sposoby: dostosowując za dopłatą silnik 1.8 do pracy „na gazie” (inne tłoki i pierścienie, wzmocnione gniazda zaworowe; jednostka z kodem KL7) lub od razu montując instalację firmy BRC (Sequent 24 albo Sequent Plug&Drive). Co ciekawe, nie ma też przeciwwskazań do zamontowania LPG w turbodoładowanym 1.4, który zadebiutował w 2012 r. Produkcja Orlando zakończyła się dopiero w 2018 r., ale samochody sprzedane w Polsce są co najwyżej z 2015 r., kiedy nastąpiło wycofanie marki z Europy. Ten fakt nieco zahamował dostęp do niedrogich części zamiennych, niemniej używane Chevrolety z powodzeniem można serwisować przy wybranych placówkach Opla.

Używany Chevrolet Orlando (2010-2018) – opinie użytkowników

Chevrolet Orlando 1.8 LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Chevrolet Orlando
Dł./szer./wys.465/184/164 cm
Rozstaw osi276 cm
Pojemność bagażnika101-466-1490 l
Silnik1.8 LPG
Pojemność1796 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc141 KM
Maks. moment176 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s
Prędkość maks.195 km/h
Realne zużycie LPG10,0 l/100 km

7. Hyundai i20 I

Hyundai i20

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2012-2014
LPG dostępne z silnikiem:  1.2 16V 
Ceny: 17-26 tys. zł

Kolejna zaskakująca i jednocześnie polecana kombinacja – Hyundai i20 pierwszej generacji + fabryczne LPG. Producent postawił na instalację firmy BRC (Sequent 24.11), wyposażoną w dotrysk benzyny, uruchamiający się przy większym obciążeniu silnika. W ten sposób chroni gniazda zaworowe, na które fabrycznie nie nakładano lubryfikacji. Charakterystyka pracy instalacji gazowej wiąże się z niewielkim spalaniem benzyny, niemniej przy łagodnym traktowaniu jest ono praktycznie niezauważalne. Wersję ecoLPG sprzedawano wyłącznie w latach 2012-2014 (samochody po liftingu) z silnikami 1.2 16V (86 KM). W ogłoszeniach figuruje kilkanaście Hyundaiów z tym rozwiązaniem. Polecamy go osobom szukającym dopracowanego, niezawodnego i taniego w eksploatacji miejskiego modelu ze względnie młodego rocznika, ale niekoniecznie oczekującym od auta nadzwyczajnych emocji. Aby dowiedzieć się więcej na temat instalacji gazowej w Hyundaiu i20, odsyłamy do obszernego materiału na stronie gazeo.pl.

Używany Hyundai i20 I (2008-2014) – opinie użytkowników

Hyundai i20 I 1.2 16V LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Hyundai i20 I
Dł./szer./wys.394/171/149 cm
Rozstaw osi253 cm
Pojemność bagażnika295-1060 l
Silnik1.2 16V LPG
Pojemność1248 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc86 KM
Maks. moment121 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,7 s
Prędkość maks.167 km/h
Realne zużycie LPG7,0 l/100 km

6. Opel Insignia A

Opel Insignia A

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2012-2017
LPG dostępne z silnikiem:  1.4 Turbo ecoFLEX 
Ceny: 30-45 tys. zł

Opel to bez wątpienia marka, która sprzedawała najwięcej modeli z zamontowaną fabrycznie instalacją gazową. Takowa znalazła się m.in. w Zafirze C, Corsie D i innym popularnym modelu (którego opiszemy w dalszej części), a także w Insignii, co jest niemałym ewenementem w klasie średniej. Instalacja Landi Renzo Omegas Plus CAN-Line trafiała do jednostki napędowej 1.4 Turbo i, w przeciwieństwie do innych aut z fabrycznym LPG, modyfikacja została świetnie zintegrowana z resztą samochodu. Kierowca ma m.in. wgląd do poziomu LPG w zbiorniku i pozostałego zasięgu (w komputerze pokładowym), a przełączenie na zasilanie gazem odbywa się po wciśnięciu estetycznego przycisku na desce rozdzielczej. Przystosowany do pracy na alternatywnym paliwie silnik (1.4 Turbo ecoF). posiada wzmocnione zawory i ich gniazda, a obecność instalacji gazowej nie wpływa na osiągi (które, biorąc pod uwagę wagę Insignii, pozostają przeciętne). Nie ma jednak wątpliwości, że to największy i najbardziej prestiżowy samochód w tym materiale.

Obejrzyj film na temat instalacji LPG w Oplu Insignia (ze strony gazeo.pl)

Używany Opel Insignia A (2008-2017) – opinie użytkowników

Opel Insignia A 1.4 Turbo LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Opel Insignia A
Dł./szer./wys.483-492/186/150-153 cm
Rozstaw osi274 cm
Pojemność bagażnikased 500 l, ltb 530-1470 l, kmb 540-1530 l
Silnik1.4 Turbo LPG
Pojemność1364 cm³
Paliwobenz., turbo
Maks. moc140 KM
Maks. moment200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,4 s
Prędkość maks.195 km/h
Realne zużycie LPG9,0 l/100 km

5. Fiat Panda II

FIAT Panda II 1.3MultiJet 70KM 5MT SB1135A 04-2008

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2008-2010
LPG dostępne z silnikiem:  1.2 8V EasyPower 
Ceny: 7-15 tys. zł

Najlepsze czasy Fiat Panda II ma już za sobą, jednak w przypadku wariantu z fabryczną instalacją gazową można liczyć na względnie młode roczniki, bo od 2008 do 2010. Właśnie wtedy Fiat wprowadził odmianę 1.2 EasyPower z włoską instalacją Landi Renzo. Niewysilony silnik doskonale z nią współpracuje i plasuje Pandę w gronie najoszczędniejszych samochodów z LPG. Trochę można kręcić nosem na osiągi, ale 60-konna jednostka z powodzeniem wystarcza do „miejskiej dżungli”. 31-litrowy zbiornik gazu znalazł swoje miejsce we wnęce na koło zapasowe. Oprócz gazu montowanego w fabryce spotyka się też auta z instalacją dokładaną już u dealera lub na własną rękę przez użytkownika. Łącznie daje to niezły rezultat ilościowy w ogłoszeniach, czyniąc Pandę jednym z najpopularniejszych miejskich samochodów zasilanych LPG. Uwaga: nie mylmy wersji LPG (lub po włosku GPL) z odmianami CNG (silniki 1.2 i 1.4, tzw. Natural Power) – ich użyteczność mocno ogranicza znikoma liczba stacji do tankowania metanu (ok. 30).

Fiat Panda II 1.2 8V LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Fiat Panda II
Dł./szer./wys.354/158/158 cm
Rozstaw osi230 cm
Pojemność bagażnika206-860 l
Silnik1.2 8V LPG
Pojemność1242 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc60 KM
Maks. moment102 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,0 s
Prędkość maks.154 km/h
Realne zużycie LPG7,5 l/100 km

4. Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: od 2012 r.
LPG dostępne z silnikiem:  1.4 TB 
Ceny: 30-50 tys. zł

Bardzo ciekawa, lecz rzadko spotykana propozycja, mianowicie Alfa Romeo Giulietta z instalacją Landi Renzo, montowaną w zestawieniu z 120-konnym silnikiem 1.4 TB. Z natury jest on dość oszczędny, a jednocześnie żwawy: rozpędza kompaktową Alfę do 100 km/h w 9,4 s, czyniąc z niej najszybsze auto w tym zestawieniu. Mało który samochód tak umiejętnie łączy nieszablonowy styl ze świetnym prowadzeniem i maksymalnym zredukowaniem wydatków na paliwo. LPG w Giulietcie sprawuje się bez zarzutu: silnik ze wzmocnionymi zaworami i ich gniazdami zazwyczaj bezkonfliktowo współpracuje z instalacją i spala niewiele więcej LPG niż benzyny. Minus to pomniejszony bagażnik tej wersji (umieszczenie butli wymusiło podniesienie podłogi „kufra”), większość kierowców doceni jednak estetycznie schowany pod klapką wlew LPG. Dlaczego wobec tego tak udana kombinacja nie zdobyła rynkowego sukcesu? Dopłata do Giulietty LPG wynosiła aż 9 tys. zł. Biorąc pod uwagę fakt, że różnice w cenach używanych egzemplarzy zatarły się, odmiana z alternatywnym paliwem ma teraz więcej sensu.

Używana Alfa Romeo Giulietta (od 2010 r.) – opinie użytkowników

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Alfa Romeo Giulietta
Dł./szer./wys.435/180/146 cm
Rozstaw osi263 cm
Pojemność bagażnika350-1450 l
Silnik1.4 TB LPG
Pojemność1368 cm³
Paliwobenz., turbo
Maks. moc120 KM
Maks. moment206 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s
Prędkość maks.195 km/h
Realne zużycie LPG8,5 l/100 km

3. Skoda Octavia II

Skoda Octavia II

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2009-2013
LPG dostępne z silnikiem:  1.6 MPI 
Ceny: 15-30 tys. zł

102-konny silnik starej daty od dawna uchodził za niemal stworzony do zasilania alternatywnym paliwem. Ten fakt wykorzystała Skoda, proponując Octavię w „oficjalnej” konfiguracji z instalacją gazową firmy Landi Renzo. Wprowadzenie tej odmiany nastąpiło w końcowej fazie produkcji drugiej generacji, stąd wersja a fabrycznym LPG szczególną popularność uzyskała w budżetowych odmianach Tour (roczniki 2010-2012 z przedliftowym przodem, mimo że auto zdążyło już przejść modernizację). Istotnie, silnik 1.6 8V rzadko „protestuje” podczas kooperacji z instalacją gazową, jednak nie zapewnia tak doskonałej relacji osiągów do spalania jak jednostka 1.4 TB z Alfy Romeo czy oplowskie 1.4 Turbo. Octavia 1.6 w trasie „łapie zadyszkę”, a spalanie gazu może przekraczać nawet 10 l/100 km. Nie zmienia to faktu, że trudno o lepiej zaopatrzony w części zamienne samochód na polskim rynku. Chętni na Octavię z alternatywnym paliwem mają przy tym całkiem szerokie pole manewru pośród samochodów z drugiej ręki. Pamiętajmy o jednym fakcie: do LPG nadaje się silnik 1.6 MPI (102 KM, 1598 cm³), nie 1.6 FSI (115 KM, 1595 cm³), ponieważ w tym drugim montaż instalacji utrudnia obecność bezpośredniego wtrysku paliwa.

Używana Skoda Octavia II (2004-2013) – opinie użytkowników

Skoda Octavia II 1.6 MPI LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Skoda Octavia II
Dł./szer./wys.457-458/177-179/145-153 cm
Rozstaw osi258 cm
Pojemność bagażnikaltb 585-1420 l, kmb 605-1620 l
Silnik1.6 MPI LPG
Pojemność1598 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc102 KM
Maks. moment148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,3 s
Prędkość maks.190 km/h
Realne zużycie LPG9,0 l/100 km

2. Dacia Duster I

Dacia Duster

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2011-2015
LPG dostępne z silnikiem:  1.6 16V 
Ceny: 22-36 tys. zł

Swojego reprezentanta pośród modeli z fabryczną instalacją gazową mają także kompaktowe SUV-y. Interesującą nas konfigurację oferowała Dacia w Dusterze ze 105-konnym silnikiem 1.6, a więc do 2015 roku, gdy wprowadzono nowego 1.6 SCe (114 KM) bez hydraulicznie regulowanych zaworów. Niestety, oficjalnie Duster LPG nigdy nie łączył się z napędem 4×4, jednak uparci właściciele na własną rękę dokonywali konwersji na napęd obu osi. Jednostka nie należy ani do dynamicznych, ani łagodnie obchodzących się z paliwem: SUV Dacii „lekką nogą” pochłonie ok. 10 l LPG na każde przejechane 100 km. Te niedogodności tracą jednak na znaczeniu, gdy weźmie się pod uwagę niezawodność i ogólną atrakcyjność modelu. Dacia Duster zapewnia świetną relację ceny do rocznika i wyposażenia, a przy tym z powodzeniem spełnia rolę samochodu rodzinnego. Najwięcej zastrzeżeń płynie w kierunku niedoróbek wykończeniowych i przeciętnego wyciszenia.

Używana Dacia Duster I (2010-2018) – opinie użytkowników

Dacia Duster I 1.6 16V LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Dacia Duster I
Dł./szer./wys.431/182/169 cm
Rozstaw osi267 cm
Pojemność bagażnika408/475-1570/1636 l
Silnik1.6 16V LPG
Pojemność1595 cm³
Paliwobenz.
Maks. moc105 KM
Maks. moment148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,4 s
Prędkość maks.162 km/h
Realne zużycie LPG10,0 l/100 km

1. Opel Astra J

Opel Astra

Lata produkcji wersji z fabrycznym LPG: 2012-2018
LPG dostępne z silnikiem:  1.4 Turbo ecoFLEX 
Ceny: 23-48 tys. zł

Opel Astra zwyciężył z kilku powodów. Po pierwsze, fabryczną instalację montowano wraz z doskonałym, wręcz do niej stworzonym silnikiem 1.4 Turbo z pośrednim wtryskiem paliwa i „hydrauliką” zaworów. A dodatku dzięki turbodoładowaniu oszczędności na paliwie wcale nie idą w parze z marnymi osiągami. Po drugie, to względnie młody samochód, a mimo tego wyróżniający się sporym udziałem aut z instalacją gazową (ma ją co 10. Astra z silnikiem benzynowym). Po trzecie, kompakt Opla jak mało który samochód daje ogromny wybór wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d, kombi oraz oferowany aż do 2018 r. sedan) i niedrogich części zamiennych. Wreszcie – Astra sprawia ogólne, solidne wrażenie, nie koroduje i zazwyczaj jest bogato wyposażona. Sama instalacja współpracuje z jednostką napędową bez komplikacji, drobne zastrzeżenia tyczą się jedynie lekkich szarpnięć przy zmianie rodzaju paliwa (dokonywanego, jak w Insignii, estetycznym przyciskiem na kokpicie). Tak atrakcyjna propozycja musi jednak swoje kosztować – bez 25 tys. zł nie ma co liczyć na zakup Astry z fabryczną instalacją gazową.

Używany Opel Astra J (2009-2016) – opinie użytkowników

Opel Astra J 1.4 Turbo LPG – dane techniczne, osiągi, spalanie LPG
Opel Astra J
Dł./szer./wys.429-470/181/149-153 cm
Rozstaw osi269 cm
Pojemność bagażnikahtb 370-1235 l, sed 460-1010 l, kmb 500-1550 l, cab 280-750 l
Silnik1.4 Turbo LPG
Pojemność1364 cm³
Paliwobenz., turbo
Maks. moc140 KM
Maks. moment200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s
Prędkość maks.200 km/h
Realne zużycie LPG9,0 l/100 km
Polecamy uwadze inne nasze zestawienia samochodów i silników tolerujących zasilanie LPG:

5-cylindrowe silniki benzynowe: mocne, trwałe i dobre do LPG

Najlepsze używane auta do LPG za 25 tys. zł

Najlepsze silniki do LPG w samochodach miejskich i kompaktowych

Oceny czytelników
[Głosów: 32 Średnia: 3.1]

2 KOMENTARZE

  1. Panie redaktorze gaz spalając się nie wytwarza wyższej temperatury spalania od benzyny! Jeśli już to dłużej się spała od benzyny. A co do fabrycznej instalacji to Hyundai dostaje systemy Sequent 32 OBD do fabrycznej konwersji. Sequent 24.11 do starsza jednostka. Omineliście fabryczny montaż w Seatach z silnikami 1.0 mpi, fabi 1.0 mpi Toyoty valvematic jest na 100% dużo silników do zagazowania.

  2. Lepiej było by napisać artykuł o silnikach nadających się do gazu bo powstało masło maślane. Różne auta z tym samym silnikiem.
    Powinno być tak :

    Silnik Renault 1,6 MPI opis silnika
    Występuje w autach : Dacia Logan, Renault Megane, itd…
    Silnik VW 1,6 MPI opis
    Występuje w autach: Skoda octavia, Audi a3 itd…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here