VW e-Golf

Volkswagen osiągnął kolejny kamień milowy w dziedzinie elektromobilności. Model e-Golf znalazł już 100 000 nabywców. Teraz robi miejsce dla nowego ID.3.

100 tysięcy wyprodukowanych aut w ciągu 5 lat może się wydawać niezbyt imponującym wynikiem. W końcu Golf sprzedaje się w liczbie prawie 0,5 mln egzemplarzy rocznie, a wkład jego elektrycznej wersji w ten rezultat wynosi tylko 20-25 tysięcy sztuk. Jednak dla Volkswagena nie jest to powodem do zmartwień. Dzięki e-Golfowi producent z Wolfsburga zdobył nowe doświadczenie, potrzebne przy produkcji aut elektrycznych. Skorzysta na tym następca – model ID.3.

Od początku tego roku do października Volkswagen dostarczył klientom 27 900 egzemplarzy elektrycznego Golfa. Większość aut trafiła do Norwegii, Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii i Holandii. Jubileuszowy Volkswagen e-Golf w kolorze „Pure White” został zamówiony przez Maika Jaehde z Landolfshausen pod Hanowerem. Nowy właściciel, któremu towarzyszyli przedstawiciele koncernu, uroczyście odebrał swój samochód z fabryki Szklana Manufaktura w Dreźnie.

W związku z niedawną premierą Golfa VIII, bazujący na poprzedniej generacji e-Golf zniknie z oferty. Zastąpi go ID.3, na którego złożono już ponad 30 000 zamówień. Oznacza to, że nowy model ma szansę poprawić wynik sprzedażowy elektrycznego Golfa w ciągu zaledwie 2-3 lat. Ze względu na rosnący popyt na ID.3, jesienią 2020 r. ruszy jego montaż we wspomnianym zakładzie w Dreźnie. Na początku bieżącego miesiąca rozpoczęła się produkcja tego „elektryka” w fabryce w Zwickau.

Redakcja poleca: Volkswagen Golf VII z 4 rodzajami napędu – porównanie

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here