ElektromobilnośćSkoda świętuje - popularny SUV z jubileuszowym wynikiem

Skoda świętuje – popularny SUV z jubileuszowym wynikiem

Liczba wyprodukowanych egzemplarzy Skody Enyaq przekroczyła 200 000 egzemplarzy.

We wrześniu 2020 r. Skoda rozpoczęła swoją kampanię w segmencie elektromobilności, prezentując SUV-a Enyaq. 16 lutego 2024 r. model osiągnął znaczący kamień milowy – z taśmy produkcyjnej zjechał 200-tysięczny egzemplarz. Jubileuszowym samochodem był biały Enyaq Coupé Sportline.

Od niedawna Skoda oferuje zmodernizowanego Enyaqa i Enyaqa Coupe. Auta z roku modelowego 2024 mają mocniejsze i oszczędniejsze napędy, a także nowe oprogramowanie z ulepszonym, bardziej intuicyjnym interfejsem użytkownika. Te aktualizacje, w połączeniu z innymi udoskonaleniami technicznymi, poprawiają zasięg, optymalizują wydajność ładowania i umożliwiają wstępne nagrzewanie akumulatora w celu uzyskania lepszej wydajności w przypadku ładowarek prądu stałego. Maksymalny zasięg Enyaqa w cyklu mieszanym WLTP wynosi ponad 570 km, przy czasie ładowania z 10 do 80% w najkorzystniejszych warunkach wynoszącym w niecałe 30 minut.

Jeszcze w tym roku Skoda zaprezentuje kolejny model elektryczny – mniejszego, kompaktowego SUV-a o nazwie Elroq. To początek ambitnej kampanii, w ramach której w nadchodzących latach zostanie wprowadzonych łącznie sześć nowych aut elektrycznych. W tym celu firma do 2027 r. zainwestuje 5,6 mld euro. Już w grudniu 2023 r. zdolność produkcyjna akumulatorów wzrosła do 1500 sztuk dziennie.

Skoda Enyaq
Enyaq jest produkowany na wspólnej taśmie z modelami spalinowymi.

„Enyaq przewodził naszej kampanii na rzecz elektromobilności; jego sukces jest dowodem na to, że właściwie realizujemy naszą strategię. W zeszłym roku była to czwarta najlepiej sprzedająca się seria pojazdów elektrycznych w Europie, osiągając rekordową wielkość światową sprzedaży wynoszącą 81 700 sztuk, co w porównaniu z 2022 r. oznacza wzrost o 52,1%” – powiedział Andreas Dick, członek zarządu Skody ds. produkcji i logistyki.

Enyaq to pierwsza seria modelowa Skody bazująca na platformie Grupy Volkswagen dla aut elektrycznych – MEV. Aby umożliwić wspólną produkcję modeli MEB oraz MQB z napędem spalinowym, w konwersję i dostosowanie linii produkcyjnej w swoim głównym zakładzie w Mladej Boleslavi Skoda zainwestowała 32 mln euro. Enyaq jest wytwarzany z neutralnym bilansem pod względem emisji dwutlenku węgla.

Enyaq i Enyaq Coupé cieszą się silną pozycją na wielu europejskich rynkach. W Czechach mają 25% udziału w rynku pojazdów elektrycznych. Są także liderem na Słowacji, z ponad 17-procentowym udziałem w rynku, i zajmują drugie miejsce pod względem sprzedaży najpopularniejszych aut na prąd w Estonii, Finlandii, Austrii i Szwajcarii.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji