Solidny, bogato wyposażony i właściwie bezawaryjny SUV. Klienci o tym wiedzą, dlatego akceptują wysokie ceny. Oto opinie o pierwszej generacji Mazdy CX-5, zebrane w programie Wybór Kierowców.
Premiera CX-5 drugiej generacji miała miejsce w zeszłym roku, dlatego atrakcyjność pierwszego wcielenia na rynku wtórnym nieco wzrosła. Ten model jest poszukiwany, mimo bardzo wysokich kwot, jakich żądają za nie właściciele. Jest nowocześnie zaprojektowany i przestronny, ale raczej nie pięcioosobowy, ponieważ środkowa osoba z tyłu usiądzie na zwężonym miejscu. Zadbano o względy praktyczne: drzwi zachodzą na progi (nie brudzą się nogawki), natomiast tylną kanapę można podzielić na trzy oddzielne części. Nie mamy zastrzeżeń do wykończenia SUV-a Mazdy, a tym bardziej do designu kokpitu. Na razie starzeje się nieźle.
Mazda CX-5 jak jeździ?
Podobnie jak w pozostałych SUV-ach japońskiego producenta, CX-5 jest modelem z nastawieniem lekko sportowym. Auto jedzie tam gdzie chce kierowca i nie zaskakuje nagłymi zmianami kierunku jazdy. Wydajne wspomaganie kierownicy przydaje się w mieście i dostosowuje się do wyższych prędkości. Szkoda, że poskąpiono na wyciszeniu i przez to trudno mówić o idealnym komforcie na autostradach. Użytkownicy skarżą się również na dygoczące lusterka i maskę, nasilające się wraz ze zwiększaniem prędkości.
Silniki Mazdy CX-5
To pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano silniki technologii SkyActiv – zwiększono stopień sprężania w jednostkach benzynowych i zmniejszono go w dieslach. Z tego powodu silniki wysokoprężne miewają problemy z rozruchem, ale nie wymagają uzupełniania płynu AdBlue. Trudno je polecić w tym modelu, bo palą niewiele mniej od „benzyniaków” i zaczynają ujawniać się w nich wady wałków rozrządu: wycierają się, przez co do silnika dostają się opiłki. Problem dotyczy diesli z początku produkcji (2012-2013 rok). Silniki benzynowe są wolnossące, początkowo wyłącznie 2.0 SkyActiv-G o mocy 160 KM (napęd 4×4) lub 165 KM (napęd na jedną oś). Przy okazji liftingu z 2015 roku do gamy dołączył 192-konny 2.5. Jego wadą jest wyższe spalanie, choć i słabsze wersje spalą w mieście ok. 10 l/100 km.
Mazda CX-5 opinie użytkowników
Zalety
„Układ jezdny idealny. Autem nie buja i nie rzuca – to zasługa jego sztywności. Mazdą można wchodzić w zakręty stylem przypominającym sportowy”
„Kierownica chodzi lekko i wspomaganie dostosowuje się do prędkości”
„Silnika 2.2 D w ogóle nie słychać i nie czuć. 150 KM wystarcza do sprawnego wyprzedzania”
„Mimo kół 19’ resorowanie jest komfortowe”
Wady
„Wygłuszenie nadkoli – beznadziejne. Przy dłuższej jeździe szum opon już mocno denerwuje”
„Obsługa komputera pokładowego nawigacji jest nieporozumieniem. Języka polskiego nie ma nawet w komendach”
„Zbiornik paliwa to największa zmora auta. Ma nietypowy kształt i przy niższym poziomie nie potrafi zassać paliwa”
Mazda CX-5 awaryjność i koszty utrzymania
Typowo japońskie pochodzenie nie może być tanie. Do Mazd brakuje zamienników, a ceny części w ASO potrafią zniechęcić, podobnie koszty przeglądów. Na szczęście wydatki będą raczej planowane – samochód rzadko zaskakuje właścicieli niespodziewanymi awariami. Czasami „haczą” manualne przekładnie i występują problemy z elektryczną regulacją foteli lub lusterek.
Mazda CX-5 podsumowanie
Mazdą CX-5 interesuje się coraz więcej odbiorców i w ogłoszeniach można przebierać już w przeszło kilkuset ofertach. Diesle wystepują w mniejszości. Poniżej 50 tysięcy złotych znajdziemy tylko auta powypadkowe, często z USA. Optymalna kwota na używaną CX-5 to ok. 60-65 tys. zł. Roczne auta z minimalnym przebiegiem są nawet dwa razy droższe i „dobijają” do cen podstawowych wersji nowej generacji.
Mazda CX-5 dane techniczne
Mazda CX-5 wymiary
Dł./szer./wys. | 455/184/171 cm |
Rozstaw osi | 270 cm |
Pojemność bagażnika | 503-1620 l |
Mazda CX-5 silniki
Silnik | 2.0 SkyActiv-G | 2.0 SkyActiv-G | 2.5 SkyActiv-G | 2.2 SkyActiv-D | 2.2 SkyActiv-D |
Pojemność | 1998 ccm | 1998 ccm | 2488 ccm | 2191 ccm | 2191 ccm |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | diesel biturbo | diesel biturbo |
Maks. moc | 160 KM | 165 KM | 192 KM | 150 KM | 175 KM |
Maks. moment | 208 Nm | 210 Nm | 256 Nm | 380 Nm | 420 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s | 9,2 s | 8,0 s | 9,2 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 197 km/h | 200 km/h | 194 km/h | 202 km/h | 207 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,6 l/100 km | 6,0 l/100 km | 7,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,2 l/100 km |
Mazda CX-5 opinie użytkowników
Mazda CX-5 ocena samochodu
Przestronność wnętrza Pojemność bagażnika Jakość materiałów Wyposażenie Komfort jazdy, hałas Osiągi Wygląd, styl
Mazda CX-5 ocena eksploatacji
Cena zakupu Zużycie paliwa Ceny części Dostępność części Koszty serwisu Dostępność serwisu Awaryjność