Używana Mazda CX-5 (2012-2017) – OPINIE

Solidny, bogato wyposażony i właściwie bezawaryjny SUV. Klienci o tym wiedzą, dlatego akceptują wysokie ceny. Oto opinie o pierwszej generacji Mazdy CX-5, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Premiera CX-5 drugiej generacji miała miejsce w zeszłym roku, dlatego atrakcyjność pierwszego wcielenia na rynku wtórnym nieco wzrosła. Ten model jest poszukiwany, mimo bardzo wysokich kwot, jakich żądają za nie właściciele. Jest nowocześnie zaprojektowany i przestronny, ale raczej nie pięcioosobowy, ponieważ środkowa osoba z tyłu usiądzie na zwężonym miejscu. Zadbano o względy praktyczne: drzwi zachodzą na progi (nie brudzą się nogawki), natomiast tylną kanapę można podzielić na trzy oddzielne części. Nie mamy zastrzeżeń do wykończenia SUV-a Mazdy, a tym bardziej do designu kokpitu. Na razie starzeje się nieźle.

Mazda CX-5 jak jeździ?

Podobnie jak w pozostałych SUV-ach japońskiego producenta, CX-5 jest modelem z nastawieniem lekko sportowym. Auto jedzie tam gdzie chce kierowca i nie zaskakuje nagłymi zmianami kierunku jazdy. Wydajne wspomaganie kierownicy przydaje się w mieście i dostosowuje się do wyższych prędkości. Szkoda, że poskąpiono na wyciszeniu i przez to trudno mówić o idealnym komforcie na autostradach. Użytkownicy skarżą się również na dygoczące lusterka i maskę, nasilające się wraz ze zwiększaniem prędkości.

Silniki Mazdy CX-5

To pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano silniki technologii SkyActiv – zwiększono stopień sprężania w jednostkach benzynowych i zmniejszono go w dieslach. Z tego powodu silniki wysokoprężne miewają problemy z rozruchem, ale nie wymagają uzupełniania płynu AdBlue. Trudno je polecić w tym modelu, bo palą niewiele mniej od „benzyniaków” i zaczynają ujawniać się w nich wady wałków rozrządu: wycierają się, przez co do silnika dostają się opiłki. Problem dotyczy diesli z początku produkcji (2012-2013 rok). Silniki benzynowe są wolnossące, początkowo wyłącznie 2.0 SkyActiv-G o mocy 160 KM (napęd 4×4) lub 165 KM (napęd na jedną oś). Przy okazji liftingu z 2015 roku do gamy dołączył 192-konny 2.5. Jego wadą jest wyższe spalanie, choć i słabsze wersje spalą w mieście ok. 10 l/100 km.

Mazda CX-5 opinie użytkowników

Zalety

„Układ jezdny idealny. Autem nie buja i nie rzuca – to zasługa jego sztywności. Mazdą można wchodzić w zakręty stylem przypominającym sportowy”

„Kierownica chodzi lekko i wspomaganie dostosowuje się do prędkości”

„Silnika 2.2 D w ogóle nie słychać i nie czuć. 150 KM wystarcza do sprawnego wyprzedzania”

„Mimo kół 19’ resorowanie jest komfortowe”

Wady

„Wygłuszenie nadkoli – beznadziejne. Przy dłuższej jeździe szum opon już mocno denerwuje”

„Obsługa komputera pokładowego nawigacji jest nieporozumieniem. Języka polskiego nie ma nawet w komendach”

„Zbiornik paliwa to największa zmora auta. Ma nietypowy kształt i przy niższym poziomie nie potrafi zassać paliwa”

Mazda CX-5 awaryjność i koszty utrzymania

Typowo japońskie pochodzenie nie może być tanie. Do Mazd brakuje zamienników, a ceny części w ASO potrafią zniechęcić, podobnie koszty przeglądów. Na szczęście wydatki będą raczej planowane – samochód rzadko zaskakuje właścicieli niespodziewanymi awariami. Czasami „haczą” manualne przekładnie i występują problemy z elektryczną regulacją foteli lub lusterek.

Mazda CX-5  podsumowanie

Mazdą CX-5 interesuje się coraz więcej odbiorców i w ogłoszeniach można przebierać już w przeszło kilkuset ofertach. Diesle wystepują w mniejszości. Poniżej 50 tysięcy złotych znajdziemy tylko auta powypadkowe, często z USA. Optymalna kwota na używaną CX-5 to ok. 60-65 tys. zł. Roczne auta z minimalnym przebiegiem są nawet dwa razy droższe i „dobijają” do cen podstawowych wersji nowej generacji.

Mazda CX-5 dane techniczne

Mazda CX-5 wymiary

Dł./szer./wys.455/184/171 cm
Rozstaw osi270 cm
Pojemność bagażnika503-1620 l

Mazda CX-5 silniki

Silnik2.0 SkyActiv-G2.0 SkyActiv-G2.5 SkyActiv-G2.2 SkyActiv-D2.2 SkyActiv-D
Pojemność1998 ccm1998 ccm2488 ccm2191 ccm2191 ccm
Paliwobenz.benz.benz.diesel biturbodiesel biturbo
Maks. moc160 KM165 KM192 KM150 KM175 KM
Maks. moment208 Nm210 Nm256 Nm380 Nm420 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s9,2 s8,0 s9,2 s8,8 s
Prędkość maks.197 km/h200 km/h194 km/h202 km/h207 km/h
Śr. zużycie paliwa6,6 l/100 km6,0 l/100 km7,2 l/100 km5,2 l/100 km5,2 l/100 km

Mazda CX-5 opinie użytkowników

Mazda CX-5 ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Mazda CX-5 ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here