Ponad połowa Polaków chciałaby mieć samochód elektryczny. A kto faktycznie zdecydowałby się na jego zakup? Poznaj odpowiedź.
Volkswagen we współpracy z pracownią InsightOut Lab sprawdza nastawienie Polaków do aut elektrycznych. Tym razem ankietowani zostali zapytani o rozważanie zakupu samochodu na prąd. Omawiane badanie przeprowadzono w dniach 29 sierpnia-1 września na reprezentatywnej grupie 1040 osób.
Z jednego z wcześniejszych raportów dowiedzieliśmy się, że 52% Polaków chciałoby mieć auto elektryczne. W najnowszej edycji badania sprawdzono, ilu respondentów faktycznie zastanawia się nad zakupem „elektryka”. Przy tak sformułowanym pytaniu, tylko 22% ankietowanych potwierdziło, że bierze pod uwagę zakup samochodu elektrycznego.
Co ciekawe, wśród osób mieszkających w budynkach wyposażonych w panele słoneczne odsetek takich deklaracji wyniósł 48%. Na tej podstawie można wysnuć wniosek, że rozwój fotowoltaiki w Polsce pozytywnie wpływa na zainteresowanie zakupem auta na prąd – takiego zdania jest 54% badanych.
Ponownie zweryfikowano zależność między posiadaną wiedzą na temat „elektryków” a chęcią ich posiadania. Spośród ogółu respondentów jedynie 30% wie, że samochód elektryczny można ładować ze zwykłego, domowego gniazdka. Natomiast w grupie osób rozważających zakup auta na prąd ten odsetek wzrasta do 55%.
Ankietowanym zadano również następujące pytanie: „Czy rozważałbyś zakup samochodu elektrycznego, mając własne panele fotowoltaiczne dające prąd do ładowania takiego samochodu?”. Pozytywnie odpowiedziało 45% badanych („zdecydowanie tak” – 16%; „raczej tak” – 29%).
Warto zapoznać się także z wynikami wcześniejszych badań:
Czy Polacy są gotowi na elektromobilność?
Dlaczego Polacy nie kupują aut elektrycznych?
Jakie doświadczenie z „elektrykami” mają Polacy?
Czy Polacy chcą dopłat do samochodów elektrycznych?