Używana Honda Accord trzyma cenę jak mało który samochód klasy średniej. Którą wersję silnikową wybrać, by cieszyć się z niezawodności godnej Hondy?
Ósma generacja Hondy Accord była ostatnią oficjalnie sprzedawaną w Europie. Mimo umiarkowanej popularności samochód jest bardzo pożądany na rynku wtórnym, a renomę modelu odzwierciedlają wolno spadające ceny używanych aut. Istotnie, solidność to niemal drugie imię Hondy Accord. Widać to po zabezpieczeniu antykorozyjnym i trwałości wnętrza, po którym nie widać przejechanych kilometrów. Poza tym samochód odwiedza serwisy tylko przy okazji rutynowych przeglądów. Nie oznacza to jednak, że Honda Accord jest zupełnie bezawaryjna. Mało tego: koszty doprowadzenia skrajnie zużytego egzemplarza do porządku potrafią mocno sprowadzić na ziemię.
Jaką wersję silnikową Hondy Accord VIII wybrać, by później nie żałować? Jak ten model spisuje się z instalacją gazową? A może lepiej wybrać diesla?
Używana Honda Accord VIII – silniki benzynowe
Największą popularnością w ogłoszeniach cieszy się benzynowy silnik 2.0 i-VTEC. Zastosowano w nim system zmiennych faz rozrządu VTEC, a do napędu rozrządu użyto trwałego łańcucha. Brak turbodoładowania przekłada się na charakterystykę użytkowania. By sprawnie przyspieszać, jednostkę trzeba trzymać na obrotach, a to skutkuje sporym zużyciem paliwa (ok. 11 l/100 km w mieście). Brak wtrysku bezpośredniego teoretycznie daje możliwość założenia instalacji gazowej (w ogłoszeniach nie brakuje „zagazowanych” Accordów), lecz trzeba pamiętać o regularnym korygowaniu luzu zaworowego. Jeśli już zdecydujemy się na montaż LPG, zlećmy go doświadczonemu gazownikowi i nie oszczędzajmy na samej instalacji.
Znacznie rzadszą alternatywę stanowi benzynowy 2.4 i-VTEC o mocy aż 201 KM. To silnik o podobnej konstrukcji, który również łączył się z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną. Jeśli kogoś nie przeraża jeszcze większe spalanie, może go rozważyć. Uwaga: w niektórych Accordach 2.4 stwierdzono przypadki zużywania oleju silnikowego. Na szczęście z tym problemem da się żyć.
Używana Honda Accord VIII – silniki Diesla
W ogłoszeniach umiarkowaną podażą cieszą się z kolei wysokoprężne Accordy. Być może to efekt wysokich kosztów akcyzy przy sprowadzaniu ich do Polski (pojemność 2.2). Silnik oznaczony jako i-DTEC występował w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 180 KM. Pokaźny moment obrotowy pozwala dynamicznie przyspieszać, co doceniają osoby użytkujące Hondy na autostradach. Nie polecamy go do miejskiej eksploatacji, bowiem wtedy sporo pali i sprawia kłopoty z zapychającym się DPF-em. Konieczność doinwestowania bierze się z wysokich przebiegów Accordów z dieslem. Przeważnie trzeba nastawić się na wymianę sprzęgła z kołem dwumasowym (łącznie ok. 5 tys. zł), ewentualnie łańcucha rozrządu, o ile sygnalizują tą konieczność postukiwania wydobywające się z silnika.
Używana Honda Accord VIII – jaki silnik wybrać?
Pójdźmy za tym, co oferuje nam rynek wtórny, czyli wybierzmy benzynowego 2.0 i-VTEC, najlepiej bez instalacji gazowej. 2.4 wymaga cierpliwości przy poszukiwaniach, turbodiesel z kolei może niepotrzebnie obciążyć portfel późniejszymi „niespodziankami”.
Szczegółowe informacje na temat używanej Hondy Accord VIII znajdziesz w poniższym wpisie:
Używana Honda Accord VIII – opinie użytkowników
Silnik | 2.0 i-VTEC | 2.4 i-VTEC | 2.2 i-DTEC | 2.2 i-DTEC |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1997 cm³ | 2354 cm³ | 2204 cm³ | 2204 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 156 KM | 201 KM | 150 KM | 180 KM |
Maks. moment | 192 Nm | 234 Nm | 350 Nm | 380 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s | 7,9 s | 9,7 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 215 km/h | 227 km/h | 212 km/h | 220 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 7,5 l/100 km | 9,0 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,8 l/100 km |