UżywaneUżywana Honda Civic VIII (2006-2011) - który silnik wybrać?

Używana Honda Civic VIII (2006-2011) – który silnik wybrać?

Civic „UFO” umiejętnie łączy niecodzienny design z wyjątkową funkcjonalnością. Jaki silnik najlepiej wybrać w używanej Hondzie Civic VIII?

Kiedyś ten samochód szokował. Po dobrych kilkunastu latach od debiutu Civic VIII zdołał się opatrzeć, ale i tak jest ciekawszy stylistycznie od wielu nowszych modeli. Pod awangardową karoserią Honda ukryła przepastne wnętrze z systemem Magic Seats (opcja podniesienia siedziska kanapy do góry, celem przewozu wyższych przedmiotów). Imponuje także bagażnik, który w hatchbacku mieści aż 455 l pakunków. To znacznie więcej od równolegle produkowanego z nim, bardziej zachowawczego stylistycznie, sedana (340 l). Ta wersja jako jedyna łączyła się z napędem hybrydowym (IMA), niemniej nie trzeba go na siłę szukać, gdyż rozczarowuje w najważniejszej kategorii – czyli spalaniem.

Honda do napędu przewidziała skromną, ale dobrą jakościowo gamę silnikową, obejmującą nawet wariant usportowiony (Type-R) i mocnego diesla. Który silnik wybrać w używanej Hondzie Civic VIII?

Używana Honda Civic VIII – silniki benzynowe

  • 1.4 i-DSI (83 KM)
  • 1.4 i-VTEC (99 KM)
  • 1.8 i-VTEC (140 KM)
  • 2.0 i-VTEC (201 KM)
  • 1.3 IMA (115 KM)

W palecie wersji benzynowych przewidziano wyłącznie silniki wolnossące z wielopunktowym wtryskiem paliwa i łańcuchem rozrządu. Otwiera ją 1.4 i-DSI (83 KM), którego w 2008 roku zastąpił wariant z systemem zmiennych faz rozrządu (1.4 i-VTEC; 99 KM). Obydwa polecamy wyłącznie kierowcom o łagodnym stylu jazdy, choć mocniejsza odmiana już akceptowalnie radzi sobie na drogach szybkiego ruchu. Może jedynie generować wtedy ponadprzeciętny hałas. Do wszechstronnej eksploatacji zdecydowanie lepiej nadaje się 140-konny 1.8 i-VTEC, który „nie męczy się” z Civikiem i pozwala uzyskać zaskakująco niskie wyniki spalania. Dla wersji Type-R przewidziano jednostkę 2.0 i-VTEC, która osiąga 201 KM bez turbodoładowania. Tak jak pozostałe silniki z VTEC, „budzi się” dopiero po mocniejszym wkręceniu na obroty, co niewątpliwie dodaje tej wersji jeszcze więcej zadziorności. Jednostki Hondy na ogół są bezawaryjne, dopóki nie zamontuje się w nich LPG – a już na pewno, gdy po tym systematycznie nie regulowano zaworów (zaleca się co 20 tys. km). Niektórzy użytkownicy odnotowywali spalanie oleju silnikowego, awarie świec zapłonowych i pomp sprzęgła, a także sporadyczne rozciągnięcia łańcuchów rozrządu. Jak na ten wiek i przebiegi jest jednak bardzo dobrze.

Honda Civic VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.4 i-DSI 1.4 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.0 Type-R 1.3 IMA
Pojemność 1339 cm³ 1339 cm³ 1799 cm³ 1998 cm³ 1339 cm³
Paliwo benz. benz. benz. benz. benz. + elektr.
Maks. moc 83 KM 99 KM 140 KM 201 KM 115 KM
Maks. moment 119 Nm 127 Nm 174 Nm 193 Nm 125+103 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s 13,0 s 8,9 s 6,6 s 12,1 s
Prędkość maks. 170 km/h 177 km/h 205 km/h 235 km/h 185 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 5,7 l/100 km 6,6 l/100 km 9,1 l/100 km 4,6 l/100 km
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC
Najpopularniejszy i najbardziej polecany silnik w Civiku VIII – 1.8 i-VTEC. Zadbane auta osiągają wysokie ceny, a mimo tego szybko znajdują nabywców.
Honda Civic VIII 1.3 IMA
Hybryda (IMA) występowała tylko w sedanie. Sporadycznie trafia się na rynku wtórnym, ale nie imponuje oszczędnym charakterem.

Używana Honda Civic VIII – silniki Diesla

  • 2.2 i-CTDi (140 KM)

Civic VIII występował z tylko jednym dieslem – autorskim 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM. To jednostka montowana także w większych Hondach (CR-V, FR-V, Accord), zapewniająca w kompaktowym aucie niemal sportowe osiągi. Żwawy charakter wynika z pokaźnego momentu obrotowego, jak i zaawansowanego (i niestety drogiego w wymianie) osprzętu. Turbodiesel dysponuje turbosprężarką ze zmienną geometrią i kołem dwumasowym, ale ma na szczęście podlegające regeneracji wtryskiwacze elektromagnetyczne i żywotny łańcuch rozrządu. Filtr cząstek stałych jest z reguły spotykany w egzemplarzach z końcówki produkcji, choć na niektórych rynkach montowano go już wcześniej. Na przestrzeni lat jednostka 2.2 i-CTDi dała się poznać jako dopracowana i pozbawiona wad fabrycznych, a możliwe usterki mogą wynikać z dużych przebiegów, jakie miały okazję do tej pory pokonać. Decydując się na wysokoprężnego Civika VIII wynegocjujmy rabat na ewentualną wymianę dwumasy albo regenerację turbosprężarki.

Honda Civic VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 2.2 i-CTDi
Pojemność 2204 cm³
Paliwo turbodiesel
Maks. moc 140 KM
Maks. moment 340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maks. 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km
Honda Civic VIII 2.2 i-CTDi
W cyklu mieszanym Civic 2.2 i-CTDi pali około 5,8-6,5 l/100 km.

Używana Honda Civic VIII – który silnik wybrać?

Bezpelacyjnie rekomendujemy benzynowego 1.8 i-VTEC, który doskonale łączy znikomą awaryjność z przyjemnymi wrażeniami z jazdy i nieprzesadzonym spalaniem. Jeżdżący z pojedynkę mogą rozważyć słabszego 1.4, natomiast diesel jest wart zainteresowania pod warunkiem przedstawienia przez sprzedającego rzetelnej historii serwisowej. Civic Type-R z pewnością będzie poszukiwanym youngtimerem, którego wartość będzie szybciej rosła.

Redakcja poleca:

Używana Honda Civic VIII (2006-2011) – opinie użytkowników

Używana Honda Civic VIII i Honda Civic IX – którą generację wybrać?

Honda Civic VIII

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji