Zestawienie prześwitów w 7 segmentach. Zobacz, czy zawadzisz o krawężnik!

Zestawienie prześwitów w 7 segmentach. Zobacz, czy zawadzisz o krawężnik!

Producenci samochodów nie zawsze podają dane dotyczące prześwitu w swoich autach. Tymczasem to istotny parametr, na podstawie którego możemy określić właściwości pojazdu. Zobaczmy, jak kształtują się prześwity w autach z różnych klas.

Prześwit jest odległością najniższego punktu podwozia do płaskiej nawierzchni, na której stoi samochód. O ile w rozmiarach auta kilka centymetrów zazwyczaj nie ma większego znaczenia, w przypadku prześwitu tak pozornie niewielka różnica może zdecydować o tym, czy uszkodzimy spód auta czy nie. Pojazd mający np. prześwit 3 cm większy może bez problemu przejechać w miejscu, gdzie inny zaczepi miską olejową lub zderzakiem. Dlatego w zależności od terenu, w którym będziemy użytkować samochód, sprawdzenie wielkości prześwitu zazwyczaj ma spore znaczenie.

Jaki jest optymalny prześwit?

Aby bez duszy na ramieniu poruszać się po polskich drogach i parkingach, prześwit auta powinien wynosić ok. 14-15 cm. W praktyce okazuje się, w większości popularnych samochodów musimy zaakceptować wartości nawet kilka cm niższe. Tyczy się to zwłaszcza aut miejskich, kompaktowych i limuzyn klasy średniej/wyższej. Jak można się spodziewać, w tej kategorii królują SUV-y i crossovery, nie mówiąc o samochodach przystosowanych do jazdy w terenie. Tam zazwyczaj, poza nielicznymi wyjątkami, można liczyć na prześwity przekraczające 18 cm lub ponad 20 cm.

SUZUKI Jimny IV 1.5 102KM 4AT 4WD WB7342S 05-2019
Prześwitem nazywamy odległość od płaskiego podłoża, na którym stoi samochód, do najniższego punktu w jego podwoziu. Zazwyczaj jest to zderzak, miska olejowa, tłumik, element zawieszenia lub zespołu napędowego.

Prześwit nie zawsze jest taki sam

Prześwit może być różny nawet w tym samym modelu samochodu. Na jego wymiar wpływ może mieć np. silnik Diesla, który ma większą miskę olejową, tym samym pomniejszającą prześwit. Producenci nie podwyższają w takich autach zawieszenia, a o mniejszym prześwicie zazwyczaj nie informują w specyfikacjach. Odległość najniższego elementu od podłoża zmienia się również przy obciążeniu samochodu – w osobowych autach raczej nieznacznie, ale w autach dostawczych z miękkim zawieszeniem różnica może wynosić nawet kilka centymetrów (np. w Dacii Dokker). Samochody z zawieszeniem hydropneumatycznym nie mają tego problemu. W nich prześwit nie zmienia się nawet przy pełnym załadunku.

Modyfikacje zwiększające wartość prześwitu

W samochodach mających prześwit mniejszy niż 14 cm szczególnie narażona na uderzenie o przeszkody jest miska olejowa. Można ją zabezpieczyć, montując metalową osłonę lub zwiększając prześwit w swoim samochodzie. Zwykle nie jest to skomplikowana operacja. Do aut z grupy VW wystarczy dokupić specjalne tuleje montowane między kolumnę McPhersona a nadwozie, co pozwala zwiększyć prześwit np. w Skodzie Octavii o 2 cm. Innym sposobem jest wymiana sprężyn zawieszenia na wyższe o 2-3 cm. W terenówkach tym sposobem prześwit powiększa się nawet o kilkanaście centymetrów, lecz taka przeróbka zdecydowanie pogarsza właściwości jezdne.

Prześwit
Niski prześwit potrafi skutecznie zaburzyć przyjemność z codziennego użytkowania samochodu. Dzięki naszemu zestawieniu dowiemy się, jakie modele wybierać, by nie narażać się na nieustanne „szuranie” po krawężnikach.

Ranking prześwitów w 7 segmentach

Poniżej przedstawiamy opracowane przez nas zestawienie prześwitów najpopularniejszych modeli aut poruszających się po polskich drogach. Pomiary wykonywaliśmy przy okazji testów, używając dokładnego wskaźnika laserowego.

Auta małe i miejskie

Prześwity: 10,5-19 cm
Średni prześwit w klasie:  14 cm 

Prześwity w małych autach średnio mają 14 cm. Pozwala to na bezproblemowe najechanie na krawężnik, którego wysokość zwykle wynosi od 9 do 12 cm. Z naszego zestawienia wynika, że problemy z notorycznym urywaniem elementów podwozia mogą mieć właściciele miejskich samochodów francuskich (Peugeotów, Renault i Citroenów), jednak najgorzej wypadła najmniejsza Alfa Romeo, mająca prześwit na poziomie aut sportowych. Przyzwoicie prezentują się prześwity małych Skód, Opli i Fiatów. Górę zestawienia zdominowały modele Suzuki, w tym lekko uterenowiony Ignis i SX4 – ich prześwity są większe od sporej części crossoverów!

Ranking prześwitów samochodów – auta małe i miejskie
Marka Model Rocznik Prześwit
Alfa Romeo MiTo 2012 10,5 cm
Peugeot 206 2000 11,0 cm
Peugeot 207 2008 11,0 cm
Seat Ibiza 2006 11,0 cm
Skoda Felicia 1994 11,0 cm
Volkswagen Lupo 1998 11,0 cm
Citroen C1 2010 12,0 cm
Citroen C2 2006 12,0 cm
Citroen C3 2006 12,0 cm
Citroen Saxo 2000 12,0 cm
Renault Clio II 2000 12,0 cm
Renault Clio III 2006 12,0 cm
Renault Modus 2006 12,0 cm
Renault Twingo I 1993 12,0 cm
Toyota Yaris I 1999 12,0 cm
Toyota Yaris II 2006 12,0 cm
Abarth 500 2013 13,0 cm
Hyundai Getz 2006 13,0 cm
Peugeot 106 1999 13,0 cm
Peugeot 208 2018 13,0 cm
Smart Fortwo 2017 13,0 cm
Chevrolet Aveo 2006 13,5 cm
Skoda Citigo 2012 13,5 cm
Skoda Fabia II 2012 13,5 cm
Skoda Fabia III 2014 13,5 cm
Smart Forfour 2006 13,5 cm
Volkswagen Up! 2013 13,5 cm
Daewoo Matiz 1998 14,0 cm
Fiat Palio Weekend 2000 14,0 cm
Ford Fiesta VI 2008 14,0 cm
Ford Fiesta V 2002 14,0 cm
Mazda 3 2006 14,0 cm
Mini One 2007 14,0 cm
Opel Agila 2008 14,0 cm
Opel Corsa B 1999 14,0 cm
Opel Corsa C 2006 14,0 cm
Skoda Fabia I 2006 14,0 cm
Toyota Starlet 1995 14,0 cm
Honda Jazz 2006 14,5 cm
Kia Picanto 2006 14,5 cm
Suzuki Swift 2006 14,5 cm
Fiat 500 2013 15,0 cm
Fiat Cinquecento 1996 15,0 cm
Fiat Grande Punto 2006 15,0 cm
Fiat Panda II 2003 15,0 cm
Fiat Panda III 2012 15,0 cm
Fiat Punto I 1993 15,0 cm
Fiat Punto II 2006 15,0 cm
Fiat Seicento 2000 15,0 cm
Kia Venga 2009 15,0 cm
Lancia Musa 2006 15,0 cm
Lancia Ypsilon II 2006 15,0 cm
Mitsubishi Colt 2006 15,0 cm
Nissan Micra K10 2000 15,0 cm
Nissan Micra K11 2006 15,0 cm
Kia Rio 2006 15,5 cm
Volkswagen Polo 2006 15,5 cm
Ford Fusion 2006 16,0 cm
Mazda 2 2006 16,0 cm
Suzuki Swift 2000 16,0 cm
Dacia Sandero 2013 16,5 cm
Hyundai i10 2012 16,5 cm
Hyundai i20 2013 16,5 cm
Suzuki Wagon R+ 2006 16,5 cm
Chevrolet Spark 2012 17,0 cm
Nissan Juke 2012 17,0 cm
Renault Twingo III 2014 17,0 cm
Suzuki Ignis 2006 17,0 cm
Suzuki SX4 2006 19,0 cm
Suzuki SX4
Suzuki SX4 to prawdziwy pogromca krawężników. Nie tak łatwo urwać w nim coś od spodu!

Auta kompaktowe

Prześwity: 10-16 cm
Średni prześwit w klasie:  13,5 cm 

W kompaktach średnia wartość prześwitu wynosi nieco mniej, bo 13,5 cm. Zestawienie ponownie otwierają samochody z Francji, czyli kompaktowe Peugeoty i Renault Megane, niezależnie od lat produkcji. Uporczywie niski prześwit to również zmora właścicieli Astr oraz Golfów: w jego przypadków identyczną odległość od podłoża prezentują aż cztery generacje. Wartości powyżej średniej prezentują rywale koreańscy i japońscy, lecz w tej kategorii zwyciężył Fiat Bravo.

Ranking prześwitów samochodów – auta kompaktowe
Marka Model Rocznik Prześwit
Opel Astra IV 2012 10,0 cm
Peugeot 308 2010 10,0 cm
Citroen C4 2006 12,0 cm
Peugeot 306 1997 12,0 cm
Peugeot 307 2002 12,0 cm
Renault Megane I 1999 12,0 cm
Renault Megane II 2002 12,0 cm
Renault Megane III 2008 12,0 cm
Audi A3 1999 13,0 cm
FSO Polonez Caro 1993 13,0 cm
Opel Astra II 2000 13,0 cm
Opel Astra III 2006 13,0 cm
Volkswagen Golf IV 1999 13,0 cm
Volkswagen Golf V 2005 13,0 cm
Volkswagen Golf VI 2009 13,0 cm
Volkswagen Golf VII 2012 13,0 cm
Ford Focus II 2008 14,0 cm
Honda Civic 2013 14,0 cm
Hyundai Ioniq 2019 14,0 cm
Hyundai i30 2019 14,0 cm
Mitsubishi Lancer Evo IX 2006 14,0 cm
Nissan Almera N16 2006 14,0 cm
Seat Toledo 2013 14,0 cm
Skoda Octavia I 1999 14,0 cm
Skoda Octavia II 2006 14,0 cm
Skoda Octavia III 2014 14,0 cm
Seat Leon III 2012 14,5 cm
Toyota Auris I 2010 14,5 cm
Toyota Auris II 2012 14,5 cm
Fiat Tipo 2018 15,0 cm
Fiat Stilo 2006 15,0 cm
Honda Civic VII 2002 15,0 cm
Honda Civic VIII 2006 15,0 cm
Kia Cee’d 2008 15,0 cm
Mitsubishi Lancer 2006 15,0 cm
Nissan Leaf 2019 15,0 cm
Subaru Impreza 2000 15,0 cm
Volvo S40 2000 15,0 cm
Fiat Bravo 2007 16,0 cm
FIAT Bravo II 1.6MultiJet 120KM 6MT SB4428C 10-2008
Do wielu swoich zalet Fiat Bravo z czystym sumieniem może dopisać wysoki, przydatny na co dzień prześwit.

Samochody klasy średniej

Prześwity: 10-20 cm
Średni prześwit w klasie:  13,5 cm 

Tu nie ma złudzeń: świetnie prowadzące się samochody premium muszą mieć niższy prześwit od reprezentantów marek popularnych. Właścicielom Audi A4 i BMW serii 3 musi wystarczyć seryjne 11 cm od podłoża, ale sprawa podobnie się ma również w starszych Passatach: nowsze generacje postawiono wyraźnie wyżej. Średnie wartości należą m.in. do Peugeotów (406, 407) i Opli (Vectra, Insignia). Zaskakuje spory prześwit Mercedesów klasy C. Pośród standardowych limuzyn największym prześwitem może się pochwalić Mazda 6 II i Jaguar X-Type. Klasyfikację wygrał uterenowiony Subaru Outback. Legacy – jego „cywilna” odmiana – jest zawieszona o 5 cm niżej.

Ranking prześwitów samochodów – auta klasy średniej
Marka Model Rocznik Prześwit
Alfa Romeo Giulia 2019 10,0 cm
Audi 80 quattro 1993 11,0 cm
Audi A4 1997 11,0 cm
Audi A4 2012 11,0 cm
BMW seria 3 E36 1997 11,0 cm
Volkswagen Passat B4 1994 11,0 cm
Volkswagen Passat B5 2000 11,0 cm
BMW seria 3 F30 2017 12,0 cm
Ford Mondeo III 1999 12,0 cm
Ford Mondeo IV 2004 12,0 cm
Renault Laguna II 2005 12,0 cm
Renault Laguna III 2008 12,5 cm
BMW seria 3 E46 2000 13,0 cm
BMW seria 3 E90 2006 13,0 cm
Citroen C5 2012 13,0 cm
Opel Insignia 2012 13,0 cm
Peugeot 406 2000 13,0 cm
Peugeot 407 2006 13,0 cm
Audi 80 1993 13,5 cm
Honda Accord 2012 13,5 cm
Volkswagen Passat B7 2013 13,5 cm
Volkswagen Passat B8 2014 13,5 cm
Alfa Romeo 159 2006 14,0 cm
Opel Omega C 1999 14,0 cm
Opel Vectra B 1999 14,0 cm
Skoda Superb III 2015 14,0 cm
Renault Talisman 2017 14,5 cm
Toyota Avensis III 2010 14,5 cm
Citroen C5 CrossTourer 2006 15,0 cm
Lexus IS 200 2008 15,0 cm
Mercedes klasa C W202 2001 15,0 cm
Mercedes klasa C W203 2006 15,0 cm
Opel Vectra C 2008 15,0 cm
Skoda Superb I 2002 15,0 cm
Subaru Legacy 2010 15,0 cm
Toyota Avensis II 2006 15,0 cm
Volkswagen Passat B6 2006 15,0 cm
Mazda 6 2009 16,5 cm
Jaguar X-Type 2006 17,0 cm
Subaru Outback 2010 20,0 cm
Subaru Outback
Wygrana Subaru Outbacka nie jest zaskoczeniem, ale świetnie zaprezentował się też Jaguar X-Type i druga generacja Mazdy 6.

Samochody klasy wyższej i luksusowe

Prześwity: 12-16 cm
Średni prześwit w klasie:  13,5 cm 

Segment zupełnie zdominowali reprezentanci premium. Według naszego zestawienia to Mercedesy powinny znajdować się w kręgu zainteresowań osób poruszających się po gorszych jakościowo drogach, bo ich prześwity przekraczają średnią wartość w klasie. U konkurentów spod znaku Audi czy BMW należy spodziewać się kilku centymetrów mniej, a to już znacząca różnica.

Ranking prześwitów samochodów – auta klasy wyższej i luksusowe
Marka Model Rocznik Prześwit
Audi A6 1997 12,0 cm
Audi A7 2016 12,0 cm
BMW seria 5 E39 1997 12,0 cm
BMW seria 5 E60 2005 12,0 cm
BMW seria 7 E65 2002 12,0 cm
Audi 100 1997 13,0 cm
Audi A6 2012 13,0 cm
BMW seria 5 F10 2012 14,0 cm
Porsche Panamera 2020 14,0 cm
Mercedes klasa S W140 1993 15,0 cm
Mercedes klasa S W221 2006 15,0 cm
Volvo V90 2018 15,5 cm
Mercedes klasa E W211 2006 16,0 cm
Mercedes klasa E W212 2012 16,0 cm
Mercedes klasy E W212
Mercedesy klasy E należą do najwyżej zawieszonych samochodów w swojej klasie.

SUV-y, crossovery, pick-upy, auta terenowe

Prześwity: 14,5-28,5 cm
Średni prześwit w klasie:  20 cm 

W tegorocznym zestawieniu postanowiliśmy zebrać wszystkie terenowe i uterenowione auta w jedną kategorię – stąd niemal dwukrotna różnica między najniżej a najwyżej zawieszonym samochodem. Niechlubne, najgorsze miejsce zajęła „świeżynka”, czyli zupełnie nowy Ford Puma. Ulokowane za nim inne miejskie/kompaktowe crossovery również nie grzeszą odległością podwozia od podłoża. Właściwie żaden z nich nie jest w stanie dobić do klasowej średniej: udaje się to wybranym kompaktowym SUV-om. Prawdziwie „terenowe” prześwity, czyli powyżej 23 cm, uzyskała zaledwie garstka aut, dla których teren jest prawdziwym żywiołem. Warto jednak wyróżnić kilka modeli z pewnością nie projektowanych pod zdolności poza asfaltem: Citroen C5 Aircross, Toyota RAV4 IV czy Peugeot 3008 II nie mają się pod tym względem czego wstydzić (prześwity ponad 22 cm!).

Ranking prześwitów samochodów – SUV-y, crossovery, pick-upy, auta terenowe
Marka Model Rocznik Prześwit
Ford Puma 2020 14,5 cm
Mini Countryman 2013 15,0 cm
Toyota C-HR 2018 15,0 cm
Peugeot 2008 2020 16,0 cm
Audi Q3 2018 17,0 cm
BMW X1 2018 17,0 cm
Citroen C3 Aircross 2020 17,0 cm
Honda CR-V 2012 17,0 cm
Hyundai Kona 2019 17,0 cm
Hyundai ix35 2010 17,0 cm
Jeep Renegade 4×2 2018 17,0 cm
Kia Sportage III 2013 17,0 cm
Opel Crossland 2019 17,0 cm
Renault Captur 2020 17,0 cm
Seat Arona 2019 17,0 cm
Skoda Kamiq 2019 17,0 cm
Skoda Karoq 2019 17,0 cm
Volkswagen T-Cross 2019 17,0 cm
Lexus RX 450h 2017 17,5 mm
Nissan Qashqai 2018 18,0 cm
Suzuki Vitara 2018 18,0 cm
Toyota RAV4 III 2006 18,0 cm
Honda HR-V 2018 18,5 cm
Kia Stonic 2019 18,5 cm
Land Rover Discovery 2012 18,5 cm
Mercedes GLA 2018 18,5 cm
DS 7 Crossback 2019 19,0 cm
Kia Sorento I 2006 19,0 cm
Kia Sportage II 2006 19,0 cm
Mazda CX-5 2019 19,0 cm
Mitsubishi Outlander I 2003 19,0 cm
Nissan Qashqai 2010 19,0 cm
Porsche Cayenne 2019 19,0 cm
Seat Ateca 2017 19,0 cm
Skoda Kodiaq 2018 19,0 cm
Subaru Forester 2006 19,0 cm
Suzuki Jimny 2006 19,0 cm
Volkswagen Tiguan 2018 19,0 cm
Ford Kuga 2008 19,5 cm
Hyundai Tucson 2017 19,5 cm
Mercedes GLC 2019 19,5 cm
Mitsubishi ASX 2010 19,5 cm
Volkswagen Amarok 2016 19,5 cm
Audi Q5 2012 20,0 cm
Fiat 500X 2017 20,0 cm
Honda CR-V 2006 20,0 cm
Jeep Cherokee 1999 20,0 cm
Mercedes GLK 2008 20,0 cm
Mercedes ML W166 2010 20,0 cm
Renault Kadjar 2018 20,0 cm
Subaru Forester 2000 20,0 cm
Suzuki Vitara 1997 20,0 cm
Toyota RAV4 II 2001 20,0 cm
Volkswagen Tiguan 2013 20,0 cm
Alfa Romeo Stelvio 2019 20,5 cm
Audi Q7 2012 20,5 cm
Dacia Duster 2013 20,5 cm
Kia Sorento II 2010 20,5 cm
Mitsubishi L200 2015 20,5 cm
Porsche Macan S 2019 20,5 cm
Suzuki Grand Vitara 2006 20,5 cm
Jeep Grand Cherokee 2006 21,0 cm
Land Rover Discovery 2000 21,0 cm
UAZ 469 1965 21,0 cm
Volvo XC60 2018 21,0 cm
Mitsubishi Outlander II 2009 21,5 cm
Mitsubishi Outlander III 2013 21,5 cm
Porsche Cayenne 2006 21,5 cm
Subaru Forester 2010 21,5 cm
Volkswagen Touareg 2018 21,5 cm
Audi Q8 2019 22,0 cm
BMW X5 2012 22,0 cm
BMW X7 2020 22,0 cm
Jeep Grand Cherokee 2019 22,0 cm
Jeep Renegade Trailhawk 2018 22,0 cm
Jeep Wrangler 2012 22,0 cm
Land Rover Discovery 2017 22,0 cm
Land Rover Range Rover 2009 22,0 cm
Łada Niva 2006 22,0 cm
Mercedes klasa G 2006 22,0 cm
Mercedes GLS 2019 22,0 cm
Peugeot 3008 2019 22,0 cm
Subaru Forester 2019 22,0 cm
Toyota Land Cruiser 120 2008 22,0 cm
Toyota RAV4 2018 22,0 cm
Volvo XC90 2006 22,0 cm
Toyota Land Cruiser V8 2018 22,5 cm
Citroen C5 Aircross 2019 23,0 cm
Mitsubishi Pajero III 2006 23,0 cm
Nissan Navara 2017 23,0 cm
Tesla Model X 2018 23,0 cm
Volvo XC60 2013 23,0 cm
Mercedes klasa G 2019 24,0 cm
Nissan Pathfinder 2006 24,0 cm
Volvo XC90 2014 24,0 cm
Land Rover Defender 90 2010 25,0 cm
Jeep Wrangler Rubicon 2012 26,0 cm
Ford Ranger Raptor 2019 28,5 cm
FORD Ranger III FL Raptor 2.0EcoBlue Twin-Turbo 213KM 10AT 4x4 WE158XF 10-2019
Ford Ranger Raptor nie miał sobie równych: to on ma najwyższy prześwit ze wszystkich aut w zestawieniu.

Minivany i kombivany

Prześwity: 12-19 cm
Średni prześwit w klasie:  15,5 cm 

Okazuje się, że w minivanach zazwyczaj można liczyć na wyższe prześwity niż w popularnych modelach miejskich i kompaktowych. Nie bez powodu: to samochody stworzone do jazdy z dużym obciążeniem i muszą mieć kilka centymetrów zapasu dla zapewnienia bezpieczeństwa przy załadowaniu auta „po sufit”. Dlatego można się zdziwić faktem, że najniżej zostały osadzone funkcjonalne i dopracowane minivany z Francji. Pośrodku, z rozsądnymi 15 centymetrami plasują się Volkswageny i Ople, a największy prześwit oferuje kombivan Dacii – Dokker.

Ranking prześwitów samochodów – minivany i kombivany
Marka Model Rocznik Prześwit
Citroen C4 Picasso 2013 12,0 cm
Citroen Grand C4 Picasso 2017 12,0 cm
Renault Espace 2006 12,0 cm
Renault Scenic I 2000 12,0 cm
Renault Scenic II 2006 13,0 cm
Peugeot 5008 2013 13,5 cm
Citroen Berlingo 2006 14,0 cm
Citroen Berlingo 2012 14,0 cm
Citroen C8 2006 14,0 cm
Peugeot Partner 2006 14,0 cm
Renault Kangoo I 2003 14,0 cm
Citroen Xsara Picasso 2000 15,0 cm
Opel Zafira I 2000 15,0 cm
Opel Zafira II 2006 15,0 cm
Seat Alhambra 2006 15,0 cm
Volkswagen Sharan I 2006 15,0 cm
Volkswagen Touran 2006 15,0 cm
Chrysler Grand Voyager 2007 15,5 cm
Dacia Logan MCV 2013 15,5 cm
Opel Mokka 2012 16,0 cm
Peugeot 2008 2013 16,5 cm
Volkswagen Sharan III 2013 16,5 cm
Renault Kangoo II 2007 18,0 cm
Dacia Dokker 2013 19,0 cm
DACIA Dokker I Laureate 1.5dCi 90KM 5MT WE671FU 05-2014
Dacia Dokker wyjściowo ma spory prześwit, ale szybko się kurczy wraz ze stopniowym załadowaniem auta.

Samochody sportowe 

Prześwity: 9,5-15 cm
Średni prześwit w klasie:  13 cm 

Pogoń za jak najlepszymi osiągami i właściwościami jezdnymi wcale nie musi oznaczać, że samochód będzie „szorował” podwoziem o asfalt. Kilkunastocentymetrowe prześwity, podobne do tych z aut miejskich (niekoniecznie w sportowych wersjach), mają nawet supersamochody typu Lamborghini Huracan. Podobnych wartości należy się spodziewać po innych mocnych, ale nie tak ekskluzywnych modelach. Porsche 911 w odmianie GT3 RS zostało jedynym samochodem z prześwitem niższym niż 10 cm.

Ranking prześwitów samochodów – auta sportowe
Marka Model Rocznik Prześwit
Porsche 911 GT3 RS 2018 9,5 cm
Nissan GT-R 2011 10,5 cm
Ferrari 458 Italia 2006 11,5 cm
Jaguar F-Type 2019 11,5 cm
Lamborghini Gallardo 2006 12,0 cm
Renault Alpine A110 2019 12,5 cm
Audi TT 2014 13,0 cm
Dodge Challanger 2019 13,0 cm
Lamborghini Huracan 2018 13,5 cm
Mazda MX-5 2006 13,5 cm
Volkswagen Scirocco 2008 13,5 cm
Alfa Romeo Brera 2012 14,0 cm
Toyota Celica 2000 14,0 cm
Ford Mustang V8 2019 14,5 cm
Hyundai Veloster 2012 14,5 cm
Mercedes SL 1990 15,0 cm
Mercedes SL R129
Choć youngtimer Mercedesa wcale nie jest nisko zawieszony, z zewnątrz wcale nie sprawia wrażenia zbyt wysokiego.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji