PoradyPoradyIle kosztują twardsze sprężyny tylnego zawieszenia? Porównanie cen sprężyn zwykłych i wzmocnionych

Ile kosztują twardsze sprężyny tylnego zawieszenia? Porównanie cen sprężyn zwykłych i wzmocnionych

Dopłacając kilkadziesiąt złotych do twardszych sprężyn tylnego zawieszenia samochodu eliminujemy ryzyko nadmiernego obniżenia auta przy dużym obciążeniu. Ile kosztują zwykłe, a ile wzmocnione sprężyny zawieszenia?

Niektóre popularne modele aut, np. Skoda Octavia II lub Hyundai i30 I cierpią na problem nadmiernego obniżania się tyłu przy dużym załadunku bagażnika. Jazda pod znacznym obciążeniem nie wróży dobrze dla kondycji samochodu, zwłaszcza jeśli poruszamy się po progach zwalniających. Dociążone auto ma mniejszy prześwit, stąd istnieje ryzyko zniszczenia plastikowych osłon w okolicach silnika, naruszenia układu wydechowego i przewodów hamulcowych. Cierpią też na tym odboje amortyzatorów i same sprężyny.

Sprężyny zawieszenia - obciążone auto
Po dociążeniu tyłu samochodu czasami zachodzi potrzeba wyregulowania reflektorów tak, by nie oślepiały one kierowców jadących z naprzeciwka.

Rozwiązaniem nadmiernie osiadającego tyłu auta jest zakup wzmocnionych sprężyn tylnego zawieszenia. Takowe są w ofercie wielu producentów części zamiennych do samochodów i, wbrew pozorom, nie kosztują dużo więcej. W przypadku popularnych aut jest to kwestia dopłaty kilkudziesięciu złotych za parę. Dzięki wykonaniu z grubszego drutu sprężynowego są one odpowiednio twardsze i z reguły niższe od standardowych sprężyn amortyzatorów.

W poniższej tabeli przedstawiamy orientacyjne ceny zwykłych i wzmocnionych sprężyn tylnego zawieszenia dla 24 aut cieszących się zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Marka, modelLata produkcjiSprężyna zwykłaSprężyna wzmocniona
Audi A4 B72004-2008190 zł220 zł
BMW serii 3 (E90)2005-2012180 zł210 zł
BMW serii 5 (E60)2003-2010130 zł170 zł
Citroen Berlingo II2008-2018205 zł195 zł
Dacia Logan I MCV2004-2012145 zł170 zł
Fiat Croma2005-2011215 zł215 zł
Ford Focus II2004-2011190 zł250 zł
Ford S-Max I2006-2015185 zł270 zł
Honda Accord VIII2008-2015180 zł210 zł
Hyundai i30 I2007-2012200 zł250 zł
Kia Cee’d I2006-2012160 zł200 zł
Mazda 6 I2002-2007195 zł195 zł
Mazda CX-5 I2012-2017205 zł215 zł
Mercedes klasy E (W211)2002-2009160 zł185 zł
Mitsubishi Outlander II2006-2013235 zł255 zł
Nissan Almera II2000-2006160 zł200 zł
Nissan X-Trail I2001-2007230 zł350 zł
Opel Astra H2004-2014120 zł160 zł
Opel Insignia A2008-2017320 zł320 zł
Peugeot 3072001-2008110 zł140 zł
Renault Megane II2002-2008125 zł160 zł
Skoda Octavia II2004-2013150 zł180 zł
Volvo V70 II2000-2007210 zł200 zł
Volkswagen Passat B62005-2010200 zł230 zł

W jakich autach można spodziewać się twardszych sprężyn zawieszenia?

Wzmocnione sprężyny czasami stanowią fabryczne wyposażenie niektórych aut. Najczęściej możemy się je znaleźć w samochodach:

  • typu kombi;
  • z konfiguracją 7-osobową;
  • z napędem 4×4;
  • wyposażonych w szklany dach;
  • z hakiem;
  • z instalacją gazową;
  • przystosowanych do szerszych opon;
  • przystosowanych do dróg słabej jakości.
Sprężyny zawieszenia - Fiat Croma
Chcąc usztywnić tył Fiata Cromy nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów – twardsze sprężyny tylnego zawieszenia kosztują tyle samo, co standardowe.

Ile kosztuje wymiana tylnych sprężyn zawieszenia? Regeneracja sprężyn

Koszt wymiany sprężyn kształtuje się w granicach 100-200 zł za parę. Operacja trwa około 2 godzin. W przypadku gdy do naszego samochodu nie są nigdzie oferowane twardsze produkty, można się pokusić o regenerację starych sprężyn, czyli usztywnienie ich poprzez rozciągnięcie w wysokiej temperaturze i zahartowanie. Taka usługa kosztuje przeważnie około kilkudziesięciu złotych za sztukę (ok. 100-150 zł/para).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji