UOKiK poinformował o nowych kampaniach naprawczych. Citroen, Hyundai, Land Rover, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot, Porsche, Renault i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o akcjach serwisowych. Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca ogłosili akcje naprawcze, znaleźli się Citroen, Hyundai, Land Rover, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot, Porsche, Renault i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Citroen C4 oraz Citroen C3 Picasso

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 1223 samochodów. Zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania. Właściciele aut objętych kampanią zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu kontroli układu wspomagania hamowania i ewentualnej wymiany wadliwych elementów tego układu.

Hyundai i30

W Polsce akcją serwisową objęto 7 egzemplarzy, wyprodukowanych w Republice Czeskiej od 9 czerwca 2020 roku do 23 czerwca 2021 roku. Niezbędne jest przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania modułu sterowania układem ESC. Aktualizacja ma na celu zoptymalizowanie funkcji ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu w oponach (układ TPMS) poprzez udoskonalenie skryptu sterowania układem ESC. Właściciele samochodów, których dotyczy akcja, zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu aktualizacji oprogramowania.

Hyundai Genesis

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto 23 auta, wyprodukowane w okresie od 19 czerwca 2013 roku do 9 marca 2020 roku. Może w nich dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU, co stwarza ryzyko powstania pożaru w przedziale silnika. Naprawa będzie polegać na wymianie bezpiecznika w obwodzie HECU i naklejeniu etykiet.

Hyundai Kona Electric

Akcja przywoławcza dotyczy 138 egzemplarzy, wyprodukowanych w Korei Południowej od 11 maja 2018 roku do 13 marca 2020 roku. Może w nich wystąpić zwarcie w celi zestawu akumulatorów wysokiego napięcia. Właściciele aut objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu aktualizacji oprogramowania układu zarządzania akumulatorami (BMS) lub wymiany zestawu akumulatorów wysokiego napięcia (BSA).

Land Rover Discovery oraz Land Rover Defender

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 13 samochodów z silnikiem wysokoprężnym Ingenium I6 3.0L z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii. Mocowania łączące rurę układu wydechowego z katalizatorem mogą nie być prawidłowo dokręcone, co może prowadzić do poluzowania się mocowań, skutkując nieszczelnością układu wydechowego i wyciekiem spalin do komory silnika. Może to spowodować miejscowe uszkodzenie cieplne i doprowadzić do pojawienia się dymu i ognia pod maską. Właściciele aut sprzedanych na polskim rynku zostali poinformowani o ogłoszonej akcji i konieczności skontaktowania się z serwisem w celu kontroli mocowania układu wydechowego z katalizatorem i dokręcenia istniejącego mocowania lub montażu nowego.

Mazda 3

W naszym kraju kampanią serwisową objęto 179 aut, wyprodukowanych w Japonii od 18 lutego 2003 roku do 22 czerwca 2006 roku. Podczas wypadku plastikowe logo na pokrywie zespołu poduszki powietrznej kierownicy może pęknąć, a jego fragmenty mogą wlecieć do wnętrza pojazdu w czasie wyzwolenia poduszki powietrznej. Plastikowe fragmenty strzaskanego logo mogą uderzyć pasażerów, zwiększając ryzyko poważnych obrażeń. Właściciele samochodów, których dotyczy kampania, zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Mercedes EQC

Akcja naprawcza dotyczy 7 egzemplarzy, wyprodukowanych od 22.02 do 28.11.2019 roku. Obudowa akumulatora wysokiego napięcia może ulec korozji i w rezultacie wilgoć może przedostawać się do wnętrza akumulatora. Może to spowodować usterkę izolacji, uniemożliwiającą ponowne uruchomienie pojazdu, istnieje też ryzyko pożaru. Właściciele aut objętych akcją zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu naprawy uszczelnienia obudowy akumulatora wysokiego napięcia.

Mercedes Sprinter (typ 906)

Na naszym rynku kampania przywoławcza dotyczy 1823 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Przewody hydrauliczne mogą odłączyć się od hydraulicznego wspomagania kierownicy. Może to prowadzić do utraty płynu hydraulicznego układu kierowniczego, a tym samym do utraty jego wspomagania. W takiej sytuacji pojazdem można nadal kierować mechanicznie podczas jazdy, jednak wysiłek związany z kierowaniem wzrasta, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Może to zwiększyć ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Opel Vivaro C oraz Opel Zafira Life

Akcją serwisową objęto łącznie 5 aut z roku modelowego 2021, wyprodukowanych we Francji. Centralizatory sprężyn tylnego zawieszenia mogą być nieprawidłowo przyspawane. Może to doprowadzić do utraty sprężyn tylnego zawieszenia. Naprawa będzie polegać na wykonaniu trzech dodatkowych punktów spawania centralizatorów sprężyn tylnego zawieszenia.

Peugeot 508

Kampanią naprawczą objęto 1378 egzemplarzy. Belki dachowe, zakupione jako wyposażenie akcesoryjne, mogą mieć niewystarczającą odporność na wiatr w przypadku przewożenia na nich ładunków innych niż bagażnik dachowy. Może to doprowadzić do odłączenia się tych belek od pojazdu. Właściciele samochodów objętych kampanią zostali powiadomieni, aby używali belek dachowych wyłącznie do przewożenia bagażnika dachowego (nie należy używać belek do przewożenia np. rowerów).

Porsche Cayenne (9YA/9YB)

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy 17 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Przy wahaczach tylnej osi mogły zostać zamontowane nakrętki mocujące, które nie zostały wyprodukowane zgodnie z parametrami określonymi w specyfikacji. Naprawa będzie polegać na wymianie nakrętek mocujących przy wahaczach wleczonych tylnej osi.

Renault Master III

Kampania naprawcza dotyczy 340 egzemplarzy, wyprodukowanych w Batilly (Francja) od 10 do 23 lutego 2021 roku oraz od 25 do 26 lutego 2021 roku. Istnieje ryzyko utraty skuteczności hamulca parkingowego z powodu anomalii fabrycznej w tylnym prawym zacisku hamulcowym. Właściciele aut objętych kampanią zostaną powiadomieni o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu kontroli i, gdy okaże się to konieczne, wymiany tylnego prawego zacisku hamulcowego.

Volvo S60, V60, V60CC, S90, V90, V90CC, XC60 oraz XC90

Na naszym rynku akcją serwisową objęto łącznie 3404 auta (rok modelowy 2019-2020). Może w nich dojść do przepalenia bezpiecznika 15A w niskociśnieniowej pompie paliwowej, co może doprowadzić do zatrzymania i braku możliwości uruchomienia silnika spalinowego, zwiększając ryzyko wypadku. W przypadku pojazdów hybrydowych lub elektrycznych typu plug-in (PHEV) możliwe jest bezpieczne zatrzymanie się lub kontynuowanie jazdy do momentu wyczerpania akumulatora. Usterka zostanie zasygnalizowana poprzez komunikat modułu informacyjnego kierowcy (DIM). Naprawa będzie polegać na wymianie bezpiecznika.

Zobacz również:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here