System MBUX

Mercedes klasy S od zawsze wyznacza trendy w motoryzacji. W nowym modelu znajdziemy 5 ekranów, za to będzie aż o 27 fizycznych przycisków mniej.

Pomimo że większość z nas pewnie nigdy nie będzie miała okazji przejechać się nowym Mercedesem klasy S, to jednak warto zwrócić uwagę na rozwiązania, które producent wprowadza w tym modelu. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Od samego początku klasa S jest pionierem w świecie motoryzacji. Pierwszy samochód seryjnie wyposażony w ABS, w ESP – wymieniać można by długo. Nowatorskie systemy debiutujące w limuzynie Mercedesa z czasem się upowszechniały i trafiały do aut niższych segmentów.

Producent ze Stuttgartu przygotowuje się właśnie do premiery nowej klasy S. Póki co Mercedes zdradził jedynie szczegóły dotyczące wnętrza, a konkretnie – systemu multimedialnego. W najnowszej odsłonie flagowej limuzyny z gwiazdą na masce pojawi się system MBUX drugiej generacji. Największą nowością jest możliwość sterowania multimediami przez wszystkich pasażerów, także tych podróżujących na tylnej kanapie. Poniżej przeczytacie o wszystkich kluczowych funkcjach tego systemu.

Funkcje systemu MBUX drugiej generacji:
  • Mercedes-Benz User Experience dla wszystkich podróżujących
  • Wyświetlanie multimediów w formacie pionowym
  • Na życzenie – technika OLED i dotykowa informacja zwrotna
  • Wyświetlacz kierowcy zapewnia prawdziwy efekt trójwymiarowy bez konieczności noszenia okularów 3D
  • Maksymalnie trzy ekrany z tyłu
  • Zawartość ekranu można łatwo i szybko udostępnić innym podróżującym
System MBUX
Zawartość „naszego” ekranu można w łatwy sposób udostępnić na pozostałych wyświetlaczach.
  • Wybór i zmiana miejsca docelowego w nawigacji możliwa z tylnych foteli
  • Szeroko zakrojona personalizacja
  • Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą aplikacji Mercedes pojazd jest automatycznie łączony z kontem Mercedes me
  • Maksymalnie siedem różnych profili dostępnych w samochodzie
  • Oświetlenie nastrojowe można ustawić zdalnie, np. z domu
  • W ramach Mercedes me profile można przenosić także do innych Mercedesów z nową generacją MBUX
  • Wprowadzeniem kodu PIN Mercedes me oraz nowych, biometrycznych form uwierzytelniania (rozpoznawanie odcisków palców, twarzy i głosu).
  • Opcjonalnie wyświetlacz kierowcy jest dostępny z dwiema kamerami, używanymi m.in. do rozpoznawania twarzy
  • Asystent wnętrza MBUX rozpoznaje do 20 poleceń (zależnie od poziomu wyposażenia)
  • Rozpoznawanie niezamocowanego fotelika dziecięcego na fotelu pasażera z przodu
  • System monitorowanie martwego pola, który na podstawie ruchów kierowcy lub pasażera wykrywa zamiar opuszczenia pojazdu
  • Wstępne ustawienie fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych w zależności od jego budowy ciała
  • Obsługa tylnej rolety poprzez zerknięcie przez ramię.
  • Sterowanie szyberdachem za pomocą gestu
System MBUX
Uff, na szczęście pozostawiono klasyczny, czytelny wygląd wskaźników.
  • Asystent głosowy „Hej Mercedes” jeszcze uważniej słucha i jeszcze lepiej rozumie podróżujących, co więcej z tej funkcji można korzystać również z tyłu
  • „Hej Mercedes” objaśnia obsługę funkcji pojazdu i pomaga np. w połączeniu smartfona przez Bluetooth albo wskazuje, gdzie można znaleźć apteczkę
  • W przypadku niektórych zastosowań hasło „Hej Mercedes” nie jest już konieczne. Połączenie przychodzące można odebrać bezpośrednio, np. wypowiadając komendę „Odbierz”
  • „Hej Mercedes” rozpoznaje mowę w 27 językach – pozwala to na naturalną interakcję w szerokim zakresie tematów
  • Nowa funkcja pogawędki i domena wiedzy dostarczają właściwych odpowiedzi na wiele pytań – nawet na te dotyczące odgłosów wydawanych przez zwierzęta lub zagadnień z wiedzy ogólnej
  • Dzięki funkcji Smart Home z pojazdem można też połączyć (i obsługiwać głosowo) systemy oraz urządzenia domowe
  • Na liście opcji znajdziemy dwa różne wyświetlacze head-up
  • Większy head-up oferuje funkcje z zakresu rozszerzonej rzeczywistości, np. podczas korzystania z nawigacji animowane strzałki są wirtualnie rzutowane na pas ruchu
  • Fotele można regulować nie tylko przełącznikami na panelach drzwi, ale również za pośrednictwem ekranów, a obsługa funkcji z zakresu komfortu, takich jak podgrzewanie fotela lub masaż, jest możliwa także za pomocą sterowania głosowego
  • Opcje obsługi uzupełnia kontrola wzrokowa – jako dodatek do dotyku i przeciągania palcem po ekranie, sterowania głosowego oraz gestów dłoni

We wnętrzu nowej klasy S znajdziemy o 27 klawiszy funkcyjnych mniej niż w poprzedniku. Użytkowników ceniących tradycję pocieszy jednak fakt, że podstawowe funkcje, jak np. włączanie świateł czy wycieraczek przedniej szyby, nadal mogą być obsługiwane w klasyczny sposób. Natomiast klimatyzacją można zarządzać wyłącznie za pośrednictwem panelu, który na stałe znajduje się w dolnej części wyświetlacza.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o nowym systemie MBUX, to zachęcamy do obejrzenia poniższego filmiku:

Zobacz również:

Używany Mercedes klasy S (W221) – opinie, typowe usterki

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here