NowościPremieryNowy Mercedes klasy E (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Mercedes klasy E (2023) – oficjalne zdjęcia i informacje

Światło dzienne ujrzała kolejna generacja Mercedesa klasy E. Nowy model jest wręcz naszpikowany zaawansowanymi rozwiązaniami. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Mercedes klasy E od dekad stanowi jeden z głównych filarów marki. Nie dziwi więc, że producent ze Stuttgartu nie zdecydował się na zabawę z formą i postanowił na sprawdzone, tradycyjne kształty i proste linie. Tego samego nie da się jednak powiedzieć o wnętrzu, gdzie zaszła prawdziwa cyfrowa rewolucja. Oto najważniejsze informacje na temat nowego Mercedesa klasy E (W214).

Mercedes klasy E (W214)

Mercedes klasy E (2023) – nadwozie, wymiary

Nowy Mercedes klasy E (W214) mierzy 494,9 cm długości, 188,0 cm szerokości i 146,8 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 296,1 cm. Przedstawione wczoraj auto jest zatem o 1,4 cm dłuższe, o 2,8 cm szersze i 0,8 cm wyższe względem dotychczasowego modelu, natomiast odległość między osiami wzrosła o 2,2 cm. Patrząc na nową klasę E, w pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że to po prostu gruntowny lifting, a nie kolejna generacja. Niemiecka limuzyna zachowała swój dość konserwatywny wygląd, jednak nie oznacza to bynajmniej, że została pozbawiona atrakcyjnych detali.

Mercedes klasy E (W214) - przód

Przód nadwozia zwraca uwagę większym grillem i reflektorami z charakterystycznym podcięciem u dołu, dodatkowo podkreślonym przez światła do jazdy dziennej. Ten zabieg stylistyczny należy traktować jako ukłon w stronę poprzedników, którzy byli wyposażeni w dzielone przednie światła (W210, W211, W212). Nie można też nie zauważyć czarnej obwódki wokół osłony chłodnicy, będącej nawiązaniem do modeli z elektrycznej gamy EQ. Projekt tyłu przywodzi z kolei na myśl aktualną klasę S i wyróżnia się światłami o nietypowym wzorze wykorzystującym motyw gwiazdy Mercedesa.

Mercedes klasy E (W214) - tył

Mercedes klasy E (2023) – wnętrze, bagażnik

W poszukiwaniu prawdziwej stylistycznej rewolucji należy przenieść się do wnętrza. Największą nowością jest kokpit Superscreen, któremu zdecydowanie bliżej do rozwiązania stosowanego w elektrycznych EQE i EQS niż tego z klasy C czy S. Znajdziemy tu aż trzy wyświetlacze – cyfrowe zegary, ekran centralny oraz dodatkowy ekran przed pasażerem.

Mercedes klasy E (W214) - deska rozdzielcza

System inforozrywki oferuje rozbudowane funkcje, w tym możliwość korzystania z takich aplikacji, jak Zoom, TikTok, czy Spotify bezpośrednio z poziomu multimediów, bez podłączania telefonu. Co więcej, pasażer na swoim wyświetlaczu będzie mógł nawet oglądać filmy w czasie jazdy, a to dzięki temu, że specjalna powłoka zabezpiecza ekran przed wzrokiem kierowcy i tym samym wyświetlane treści nie rozpraszają jego uwagi. Warto wspomnieć, że Mercedes rozwinął także system obsługi głosowej.

Na osobną wzmiankę zasługuje też system Digital Vent Control, który jest dostępny z opcjonalną klimatyzacją 4-strefową THERMOTRONIC (w standardzie – klimatyzacja 2-strefowa THERMATIC). Ten zaawansowany układ pozwala na precyzyjne sterowanie nadmuchem powietrza, automatycznie zmieniając kierunek nadmuchu, gdy np. kierowca przestawi fotel.

Jeśli zaś chodzi o przestronność kabiny, to według zapowiedzi producenta ma być jeszcze lepiej niż w schodzącym modelu. Mercedes obiecuje więcej miejsca nad głowami z przodu oraz dodatkową przestrzeń na nogi i na wysokości ramion z tyłu. Pojemność bagażnika jest za to taka sama jak wcześniej – 540 l. Ze względu na obecność akumulatora trakcyjnego 25,4 kWh pod podłogą kufra w hybrydach plug-in do dyspozycji pozostaje tylko 370 l.

Mercedes klasy E (W214) - bagażnik

Mercedes klasy E (2023) – silniki

Paleta dostępnych jednostek napędowych w nowym Mercedesie klasy E jest w całości zelektryfikowana i przynajmniej początkowo będzie bazowała wyłącznie na 2-litrowych, czterocylindrowych silnikach. W gamie znajdziemy 1 benzynowy motor i 1 turbodiesla oraz aż 3 hybrydy plug-in.

Mercedes klasy E (W214) - gniazdo ładowania

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • E 200 (2.0 R4; 204+23 KM, 320 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,3 l/100 km

Silniki wysokoprężne z układem mild hybrid 48V:

  • E 220 d (2.0 R4; 197+23 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 238 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 l/100 km
  • E 220 d 4Matic (2.0 R4; 197+23 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s, prędkość maksymalna: 234 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,7 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • E 300 e (2.0 R4; 313 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,5-0,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 115 km
  • E 300 e 4Matic (2.0 R4; 313 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s, prędkość maksymalna: 234 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 109 km
  • E 400 e 4Matic (2.0 R4; 381 KM, 650 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 109 km

Mercedes klasy E (2023) – cena

Rynkowy debiut nowej klasy E jest spodziewany w wakacje 2023 roku, wtedy też powinniśmy poznać wersję kombi. Mercedes nie przedstawił jeszcze polskich cen tego modelu, jednak należy się spodziewać, że wyjściowa kwota przekroczy 250 000 zł.

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji Mercedesa klasy E:

Mercedes klasy E – opis wersji i cennik

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji