NowościPremieryNowy Mercedes klasy E All-Terrain (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Producent ze Stuttgartu pokazał nowego Mercedesa klasy E w uterenowionej wersji All-Terrain. Dowiedz się więcej na temat tego samochodu.

Ten rok należy do Mercedesa klasy E. Najpierw, w kwietniu, poznaliśmy następną generację sedana, a dwa miesiące później światło dzienne ujrzało kombi. Teraz przyszła kolej na premierę trzeciej wersji nadwoziowej, czyli uterenowionej odmiany All-Terrain. Sprawdźmy, czym wyróżnia się nowy Mercedes klasy E All-Terrain i co ma do zaoferowania.

Mercedes klasy E All-Terrain (2023)

Jak przystało na model z serii All-Terrain, opisywane auto łączy funkcjonalność kombi z cechami typowymi dla SUV-ów. Głównym znakiem rozpoznawczym jest oczywiście zwiększony prześwit (nawet o 46 mm względem standardowej klasy E Kombi). Standardowe zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC w połączeniu z adaptacyjnymi amortyzatorami ADS+ pozwala zmieniać wysokość nadwozia oraz oferuje płynną regulację siły tłumienia. Do tego utrzymuje także stały prześwit niezależnie od obciążenia samochodu i w razie potrzeby dostosowuje go do warunków.

Mercedes klasy E All-Terrain (2023)

Terenowego wyglądu dodają również przeprojektowane zderzaki z chromowanymi dokładkami o wysokim połysku oraz ciemnoszare osłony nadkoli i nakładki progów. Z zewnątrz Mercedesa klasy E All-Terrain rozpoznamy ponadto po zmienionym grillu z podwójnymi listwami w kolorze Iridium Silver i umieszczonym pośrodku logo marki. Te wszystkie modyfikacje sprawiły, że opisywany model mierzy 495,0 cm długości, 190,4 cm szerokości i 149,7 cm wysokości, czyli jest o 0,1 cm dłuższy, o 2,4 cm szerszy i o 2,8 cm wyższy od zwykłego kombi.

We wnętrzu odmiany All-Terrain można liczyć na te same udogodnienia, co w pozostałych wersjach nowej klasy E. Oznacza to m.in. przestronniejszą niż w poprzedniej generacji kabinę, najnowszy system multimedialny MBUX czy zaawansowaną klimatyzację automatyczną THERMOTRONIC. Walory użytkowe prezentowanego auta również są na wysokim poziomie. Pojemność bagażnika wynosi od 615 do 1830 litrów (w hybrydzie plug-in – od 460 do 1675 l), a oparcie kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40.

Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje trzy wersje silnikowe – benzynową z układem mild hybrid, wysokoprężną z układem mild hybrid oraz hybrydową typu plug-in. Ich szczegółowe dane prezentujemy poniżej:

  • E 450 4Matic (3.0 R6; 381+23 KM, 500 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,9-8,7 l/100 km
  • E 220 d 4Matic (2.0 R4; 197+23 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,0 l/100 km
  • E 300 de 4Matic (2.0 R4; 313 KM, 700 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 213 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 102 km

Mercedes klasy E All-Terrain (2023)

Sprawdź szczegółowy cennik pozostałych wersji Mercedesa klasy E:

Mercedes klasy E – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji