Podczas trwających właśnie targów w Monachium Mercedes zaprezentował 4 nowe modele – 2 w wersji produkcyjnej i 2 prototypy. Poznaj szczegóły.

Znak czasów – wszystkie nowości pokazane przez producenta ze Stuttgartu podczas salonu w Monachium to modele z napędem elektrycznym. W tym gronie znalazły się dwa auta w wersji produkcyjnej (Mercedes EQE oraz Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+) oraz dwa samochody koncepcyjne (Mercedes-Maybach EQS oraz Mercedes EQG).

Mercedes EQE – najważniejsze informacje

Nowy Mercedes EQE przypomina większego EQS, ale co ciekawe, w odróżnieniu od niego jest sedanem, a nie liftbackiem. Opisywany model mierzy 494,6 cm długości, 196,1 cm szerokości i 151,2 cm wysokości. Zatem pod względem wymiarów zewnętrznych jest zbliżony do aktualnej klasy E, jednak jak zapewnia niemiecki producent – oferuje więcej miejsca w kabinie, co jest zasługą m.in. wydłużonego rozstawu osi (312,0 cm wobec 293,9 cm).

Na pokładzie EQE znajdziemy oczywiście wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne, którymi dysponuje obecnie Mercedes – łącznie z opcjonalnym kokpitem MBUX Hyperscreen, zamieniającym deskę rozdzielczą w jeden duży ekran. Ponadto ten elektryczny sedan może być wyposażony w zaawansowany system oczyszczania powietrza we wnętrzu auta oraz tylną oś skrętną.

Początkowo do sprzedaży trafi bazowy wariant EQE 350 z jednym, napędzającym tylne koła silnikiem o mocy 293 KM i momencie obrotowym wynoszącym 530 Nm. Dzięki akumulatorowi o pojemności 90 kWh na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać do 660 km. Później oferta zostanie wzbogacona o mocniejsze wersje z napędem 4Matic.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ – najważniejsze informacje

Tego auta chyba nie trzeba nikomu przedstawiać – Mercedesa EQS znamy już od kilku miesięcy, a teraz do gamy modelu dołącza nowy wariant, przygotowany przez AMG. Prezentowana wersja została wyposażona w dwa silniki elektryczne, które maksymalnie generują 658 KM i 950 Nm. Bardziej wymagający klienci mogą ponadto zamówić pakiet AMG DYNAMIC PLUS, a wówczas w trybie RACE START kierowca ma do dyspozycji aż 761 KM i 1020 Nm.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ w podstawowej konfiguracji osiąga „setkę” w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 220 km/h. Mocniejsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s i może rozpędzić się do 250 km/h. Należy dodać, że aby korzystać z pełni możliwości obu wersji, akumulator musi być naładowany do poziomu co najmniej 80%. Natomiast przy delikatniejszym operowaniu pedałem przyspieszenia, na jednym ładowaniu można przejechać do 580 km.

Mercedes-Maybach EQS SUV – najważniejsze informacje

W przyszłym roku ma zostać uruchomiona seryjna produkcja czwartego z kolei SUV-a Mercedesa z napędem elektrycznym – po EQA, EQB i EQC przyszedł czas na EQS SUV. Na szczycie gamy tego modelu znajdzie się wersja sygnowana przez Maybacha, którą zapowiada widoczny na zdjęciach prototyp. Podobnie jak spalinowe modele Maybacha, otrzyma on dwukolorowy lakier, a w jego wnętrzu będzie można poczuć „atmosferę niczym na eleganckim jachcie”. Zasięg ma wynosić ok. 600 km.

Mercedes EQG – najważniejsze informacje

Najciekawsze naszym zdaniem auto zostawiliśmy na koniec – prototypowy Mercedes EQG to nic innego jak długo wyczekiwana klasa G z napędem elektrycznym. Charakterystyczne, kanciaste nadwozie nie budzi wątpliwości, że mamy do czynienia z kolejną odsłoną kultowej Gelendy.

Samochód koncepcyjny „ubrano” w 22-calowe felgi, a do jego napędu przewidziano aż cztery silniki elektryczne – po jednym przy każdym kole. Mercedes nie zdradził jeszcze żadnych parametrów nowej Gelendy „z wtyczką”, jednak według zapowiedzi ma ona nie tylko dorównać, ale nawet przewyższyć swojego spalinowego odpowiednika w terenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here