Mercedes GLC (2023) - przód

Producent ze Stuttgartu przedstawił Mercedesa GLC 2. generacji. W ofercie znajdą się wyłącznie zelektryfikowane jednostki napędowe. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Pierwszy Mercedes GLC pojawił się na rynku w 2015 roku, a rok później do oferty dołączyło dynamicznie stylizowane GLC Coupe. Oba modele cieszą się dużą popularnością wśród europejskich klientów – w zeszłym roku znalazły łącznie 77 688 nabywców (dane JATO Dynamics), ustępując wynikiem jedynie klasie A. Teraz debiutuje druga odsłona Mercedesa GLC, która wnosi sporo nowości, zachowując przy tym typowy dla marki design.

Mercedes GLC (2023) – nadwozie, wymiary

Nowy Mercedes GLC mierzy 471,6 cm długości, 189,0 cm szerokości i 164,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 288,8 cm. Tym samym jest o 6,0 cm dłuższy i 0,4 cm niższy względem poprzednika, a odległość między osiami zwiększyła się o 1,5 cm. Bez zmian pozostała natomiast szerokość nadwozia.

Mercedes GLC (2023) - bok

Na pierwszy rzut oka nowy model nie różni się znacząco od dotychczasowego, co jest w pełni zrozumiałe – skoro aktualna generacja mimo upływu lat nadal cieszy się powodzeniem wśród klientów, szeroko zakrojone zmiany w wyglądzie auta byłyby wręcz niewskazane. Tym niemniej warto zwrócić uwagę na inaczej zaprojektowany przód z reflektorami, które teraz łączą się z osłoną chłodnicy, a także smukłe tylne światła, które optycznie poszerzają auto i kojarzą się z nową klasą C.

Mercedes GLC (2023) - tył

Mercedes GLC (2023) – wnętrze, bagażnik

Kokpit nowego Mercedesa GLC również przypomina ten, który znamy już ze wspomnianej klasy C. Wnętrze jest urządzone w stylu minimalistycznym, a deska rozdzielcza składa się właściwie tylko z dwóch ekranów – przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz, a tablet do obsługi multimediów ma przekątną 11,9 cala.

Nieco większy niż w poprzedniku rozstaw osi pozwala oczekiwać przestronnej kabiny, jednak to potwierdzą dopiero pierwsze testy. Na dziś wiemy już za to, że bagażnik urósł o 50 litrów – jego bazowa pojemność w nowym modelu wynosi 600 l. Dostęp do kufra ułatwia seryjna pokrywa EASY-PACK, którą można otwierać i zamykać poprzez naciśnięcie przycisku na kluczyku, przełącznika w drzwiach kierowcy lub klamki w pokrywie.

Mercedes GLC (2023) - bagażnik

Mercedes GLC (2023) – silniki

Gama silnikowa nowego Mercedesa GLC obejmie benzynowe i wysokoprężne jednostki korzystające ze wsparcia układu mild hybrid z 48-woltową instalacją, jak również hybrydy plug-in, które według zapowiedzi zapewnią ponad 100 km zasięgu na samych „elektronach”. Warto zauważyć, że wszystkie wersje będą dostępne z napędem na cztery koła 4Matic w standardzie, a w przyszłości ofertę powinna wzbogacić jeszcze topowa odmiana sygnowana przez AMG.

Mercedes GLC (2023) - ładowanie
W hybrydach plug-in gniazdo ładowania znajduje się w lewym tylnym błotniku.

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • GLC 200 4Matic (2.0 R4; 204 KM, 320 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s, prędkość maksymalna: 221 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-8,2 l/100 km
  • GLC 300 4Matic (2.0 R4; 258 KM, 400 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-8,2 l/100 km

Silniki wysokoprężne z układem mild hybrid 48V:

  • GLC 220 d 4Matic (2.0 R4; 197 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s, prędkość maksymalna: 219 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,9 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • GLC 300 e 4Matic (2.0 R4; 313 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s, prędkość maksymalna: 218 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 120 km
  • GLC 400 e 4Matic (2.0 R4; 381 KM, 650 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 237 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 120 km
  • GLC 300 de 4Matic (2.0 R4; 335 KM, 750 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s, prędkość maksymalna: 217 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,5-0,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 117 km

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji Mercedesa GLC:

Mercedes GLC – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj